Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten planlegger å flytte sammen utover våren. Vi ser begge to fram til det, men jeg har også litt kalde føtter pga. elementer i hans oppførsel og behandling av meg. Han sier han kommer til å forbedre seg, men jeg er ikke akkurat overbevist. Man legger ikke bare av seg slikt fordi man skifter bosted.

Nå er jeg langt fra perfekt jeg og, og dette fører til endel gnisninger mellom oss. Vi har vert sammen i ca 1 år og 3mnd, og føler vi begynner å kjenne hverandre. Vi har begge ting vi trenger å jobbe med, og jeg kunne gjene tenke meg å ta i et tak før vi bor sammen. Da får jeg kanskje også litt bedre innsikt i om dette er noe å satse på.

Har hørt mye positivt om Prep-kurs, men jeg er ikke sikker på om vi er i riktig målgruppe. Er redd vi skal sitte der sammen med bare par som har 20 år bak seg og 3-5 unger sammen. Da ser jeg også for meg at budskapet ikke treffer oss i hele tatt.

Jeg (vi) trenger noe utenforstående som kanskje kan få oss på rett kjøl. Men hvor skal jeg henvende meg? Har noen erfaring her, enten med Prep-kurs eller andre passende alternativer?

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målgruppen for prep-kurs er jo alle par som vil bli flinkere til å kommunisere. Synes det er en veldig lur ide jeg. Jeg ville gå på kurs da jeg ble samboer, men samboer nektet. Vi hadde definitivt trengt det. Er singel nå, men skulle jeg bli samboer igjen så vil et sånt kurs være et krav.

Skrevet

Det er fler og fler som går på PREP kurs som en slags "forebyggende" innledning til å det å bli samboere eller få barn. Flere kommuner arrangerer også slike kur spesifikt for par som er blivende foreldre.

Dere lærer først og fremst om kommunikasjon - og det spille ingen rolle om man har vært sammen i 2 år eller 10 år. Jeg synes forslaget ditt er klokt! Jeg kjenner et par som går på et slikt kurs en gang i året for å holde kompetansen ved like. You go!

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres fornuftig ut. Stiller kjæresten seg positiv?

Skrevet

Syntes det er ein kjempe god ide :) Så lenge kjæresten din og syntes det så klart.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg og kjæresten planlegger å flytte sammen utover våren. Vi ser begge to fram til det, men jeg har også litt kalde føtter pga. elementer i hans oppførsel og behandling av meg. Han sier han kommer til å forbedre seg, men jeg er ikke akkurat overbevist. Man legger ikke bare av seg slikt fordi man skifter bosted.

Nå er jeg langt fra perfekt jeg og, og dette fører til endel gnisninger mellom oss. Vi har vert sammen i ca 1 år og 3mnd, og føler vi begynner å kjenne hverandre. Vi har begge ting vi trenger å jobbe med, og jeg kunne gjene tenke meg å ta i et tak før vi bor sammen. Da får jeg kanskje også litt bedre innsikt i om dette er noe å satse på.

Har hørt mye positivt om Prep-kurs, men jeg er ikke sikker på om vi er i riktig målgruppe. Er redd vi skal sitte der sammen med bare par som har 20 år bak seg og 3-5 unger sammen. Da ser jeg også for meg at budskapet ikke treffer oss i hele tatt.

Jeg (vi) trenger noe utenforstående som kanskje kan få oss på rett kjøl. Men hvor skal jeg henvende meg? Har noen erfaring her, enten med Prep-kurs eller andre passende alternativer?

Takk på forhånd :)

[/quote

jeg kan ikke stave på engelsk, så derfor skriver jeg det på norsk. Prep er en forkortelse og betyr forberedene til ekteskap, kan derfor godt brukes av dere.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet her.. :)

Synes det høres fornuftig ut. Stiller kjæresten seg positiv?

Vet ikke hva han tenker ennå. Sendte han en link til kursinfo i dag før jobb, sånn at han fikk lese og tenke litt på det før vi snakkes i kveld. Det er jo i hovedsak kommunikasjonen som går litt i stå mellom oss.

Kan gå begge veier, men håper jo han har lyst.. :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...