AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Hei dere Tenkte å starte på lavkarbo, da jeg ønsker å gå ned 8 kg. (som har kommet snikende det siste året) Dagen min begynner slik nå: Spiser til sammen 6 knekkebrød i.l.a jobbdagen og en salat. Er det slik at knekkebrødene "ødelegger" for lavkarboen, eller er det ok? Når jeg kommer hjem lager jeg middag, f.eks kylling med grønnsaker og fløtesaus. Til kvelds tar jeg f.eks jougurt. Har dere noen tips til kostholdsplan?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Lavkarbo er veldig mye forskjellig. Foreslår at du leser en del rundt og finner ut hvilken retning som passer for deg. Og når du skal ned i vekt er stort sett knekkebrød i de mengder fy fy på lavkarbo, uansett retning. 1
kaprifolen Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Knekkebrød fra butikken har masse karbohydrater.. Bak dine egne lavkarbo-knekkebrød! De inneholder ca 1 karb pr stk. Youghurt er også karbohydrater, det samme med visse grønnsaker. Styr unna grønnsaker som vokser under jorda, bruk fløte og seterrømme fremfor melk og lettrømme, og meierismør fremfor melange. Vær oppmerksom på at kylling og grønnsaker ikke gir deg nok fett til å få fart i forbrenningen. Surr kyllingen i bacon og lag en liten fløtesaus til, er en rask måte å øke fettinntaket på. KNEKKEBRØD - 3,5 dl solsikkefrø - 1 dl linfrø - 1 dl sesamfrø - 2,25 dl kruskakli - 2 ss fiberhusk - 1 ts salt - 1,ts sukrin - 5 dl vann Bland alt godt sammen for hånd, og bre det utover to bakeplater med bakepapir i et tynt lag. Jeg brukte slikkpott av silikon, tror kanskje det kan bli litt klissete med tresleiv. Rut de opp med pizzahjul, 4x 4. Hvis du har varmluft, kan du steke begge brettene samtidig på 160 grader, i 1 t og 10 min. Bytt plass på brettene 2 ganger. Har du ikke varmluft kan du steke ett om gangen midt i ovnen. Når du tar de ut, fant jeg ut at det var lettere å rute de med pizzahjulet en gang til før du knekker de løs og lar de avkjøle på rist. Endret 31. januar 2011 av kaprifolen 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Tipset mitt er at du setter deg inn i hva lavkarbo er, og leser litteratur om det. Beklager å si det, men tror uansett hvilken lavkarboretning du tenker å følge så er det ikke greit med så mye knekkebrød, med mindre du bare kjører genrell lavkarbo. Uansett, les bøker om det. Sorry å si det, men jeg synes det er direkte idiotisk å skulle legge om kostholdet uten å lese noe om det! Det er trossalt kroppen din det er snakk om, den skal du jo leve med resten av det forhåpentligvis lange livet ditt! 3
Gjest Purple Haze Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Lavkarbo. no er mitt beste tips. Flott forum med mange mennesker med inngående kunnskap om de ulike lavkarboretningene. Mange bra oppskrifter, og mulighet til å spørre om alt man måtte lure på Om du lurer på noe, kan du sende meg en PM. Skal svare så godt jeg kan. Gidder bare ikke delta i diskusjoner om lavkarbo her inne, da det er så mange negative innspill som kommer. 2
Capricorn Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Vil det ødelegge mye om man er i ketose hele uka, men faller ut av ketose i helgene? Da tenker jeg ikke på skikkelige utskeielser, men at man får i seg litt for mye karber til å være i ketose. Endret 2. februar 2011 av capricorn74
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 For hver gang du går ut av ketose er det vanskeligere for kroppen din å komme inn igjen. Si det tar deg tre dager inn i neste uke før du er tilbake i ketose, og så skal du bare være i ketose et par dager før du igjen skal ut igjen. Jeg har lest at det ikke er bra for kroppen å gå inn og ut så hyppig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå