Gå til innhold

Urenslige menn - skikkelige "mannemann", turn-on?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da.. :trist:

Jeg er med på det at man kan skifte den maskuline masken, men hva som ovenfor er nevnt byr meg så imot og jeg ser det som et blindspor. Da er jeg mer for dette:

Denne hipster dufus-stilen er og blir klein og ikke minst teit, det er bare kommersiell metroseksualitet og jeg kjøper det bare ikke.

Du ser ikke nyansene mellom "mannemann" og metroseksuell?

En mann kan fint ordne håret, samt bruke fuktighetskrem, deo og parfyme uten å av den grunn ha gått i den reklamestyrte fellen som fokuserer på den dekorative, hårløse, kunstferdig friserte mannen med vaskebrett.

Skrevet

Ja EmmaW det er jeg enig i, men nå er det slik at det er et (kjøpe)press og det merkes, mannemann og metroseksuell er for meg helt synonymt, som i gosjegosj o.l. ord som er søte. Som om noen ikke helt tørr å si hva en "tenker" på...

Gjest Tsunade
Skrevet

Da gidder jeg ikke få meg dame. Skal jeg få meg kjæreste skal hun ville ha meg for den jeg er.. Gidder ikke forandre meg til en streiting heller.

Du kan ta det helt med ro, ingen dame vil gidde deg heller hvis du skal gå rundt og stinke.

Dårlig hygiene hos en mann medfører dessuten en helserisiko for en kvinne i form av underlivsinfeksjoner, men det har du vel ikke tenkt på?

Er du virkelig så gammeldags at du forbinder skitt med maskulinitet, og deodorant med homoseksualitet?

Da er du dessverre ingen mannemann, men en møkkamann.

Skrevet

Ja EmmaW det er jeg enig i, men nå er det slik at det er et (kjøpe)press og det merkes, mannemann og metroseksuell er for meg helt synonymt, som i gosjegosj o.l. ord som er søte. Som om noen ikke helt tørr å si hva en "tenker" på...

Okei, for meg er nemlig mannemann på motsatt ende av skalaen - det er en av disse som virkelig lar personlig hygiene seile sin egen sjø. :fnise:

Både menn og kvinner blir utsatt for et enormt press til å se ut slik-og-sånn, kjøpe nye garderobe hver sesong, større og finere biler, tv´er og møbler, og generelt sett bli sånn som media hjernevasker oss til å tro at vi må bli for å imponere omverdenen.

En del lar seg rive med. Resten av oss nøyer oss med den gylne middelvei.

Skrevet

Skjønner ikke problemet. Dusjer ikke menn like ofte som oss jenter? jeg har aldri opplevd annet. Og annet enn vanlig REN duft av menn skal det ikke være.

Skrevet

Jeg liker ikke når gutta er urenslige og ikke bryr seg om utseende! Kjæresten er veldig renslig og jeg elsker det! Han lukter helt fantastisk og er utroligk kjekk. Menn kan være macho selv om at de dusjer og bruker hygieneprodukter.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det er synd at PUA-religionen skal feilprogrammere menn til å tro at innpakning er så viktig. Nå har jeg aldri lest noe av dette, og vet ikke hvilken type menn som benytter seg av PUA-triksene. Noen av rådene er kanskje greie, men det virker som det blir en forkledning de skal iføre seg. 100% uekte.

PUA´ene legger opp til et løp som tilsynelatende kun skaffer dem one-night-stands.

Kvinner vil ha menn som er ekte.

Ang. Chomsky-sitatet ditt, så er jeg en innbitt anti-konsumerist, og deler hans tanker om den kunstig oppbyggete verdensøkonomien. Men det er forsåvidt way OT.

Definer en ekte mann da

Gjest LittleLies
Skrevet (endret)

Definer en ekte mann da

En mann som ikke trenger spilleregler og system for å få seg dame kansje?

Endret av LittleLies
Skrevet

Ja til rufsete menn.

Men de må dusje daglig og ha generell god hygiene.

Skrevet

En mann som ikke trenger spilleregler og system for å få seg dame kansje?

Godt eksempel. Min definisjon av en ekte mann går vel mer på indre kvaliteter enn ytre, selv om jeg personlig gjerne tar en normalt renslig mann (som jeg har beskrevet litt tidligere i tråden).

Én god egenskap er selvtillit nok til å ikke la seg påvirke av reklame og motebølger som f.eks. PUA.

Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk

Trampe -mod-

Skrevet

Jeg er sjokkert over at dere ikke krever at han vasker seg mer enn annenhver dag. Er dere seriøse?! Nå kjenner jeg at jeg ble jeg kvalm her. ALLE mennesker skal vaske seg hver dag. Noe annet er bare uhygienisk og ekkelt.

Og nei, mannemenn er ikke digg. En mann skal ha bra hygiene, bra klesstil, og han må ta vare på kroppen sin hvis jeg i det hele tatt skal bli - og forbli - interessert i ham. En mann som vet å bruke fuktighetskremer, er turn on.

Faktisk, så er det ikke bra for kroppen å vaske seg (annet enn under armer og fjes) oftere enn annen hver dag siden vi er 100% avhengig av bakteriene som lever der. Vasker man oftere enn dette er man faktisk mer mottakelig for sykdom.

Skrevet

Faktisk, så er det ikke bra for kroppen å vaske seg (annet enn under armer og fjes) oftere enn annen hver dag siden vi er 100% avhengig av bakteriene som lever der. Vasker man oftere enn dette er man faktisk mer mottakelig for sykdom.

:jepp:

Såpe er hardt for huden også, og bør brukes med forsiktighet.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Man kan fortsagt være renslig. Dette argumentet er ikke en god grunn for å være sjuskete

Skrevet

Man kan fortsagt være renslig. Dette argumentet er ikke en god grunn for å være sjuskete

Enig, og gjesten svarte på en innlegg fra ei som syntes det var uhygienisk og ekkelt å ikke vaske seg hver dag.

Jeg er enig i at man bør vaske seg under armene og ta en liten vask av underlivet med vann hver dag, men å vaske seg hver dag ødelegger mer enn det hjelper. Om vinteren blir man også mer utsatt for kulde, siden fettlaget blir vasket bort. Man kunne med fordel vasket seg litt skjeldnere i vinterhalvåret.

Skrevet

Da gidder jeg ikke få meg dame. Skal jeg få meg kjæreste skal hun ville ha meg for den jeg er.. Gidder ikke forandre meg til en streiting heller.

Vil du at dama di skal la være å bruke deodorant, vaske seg, barbere seg eller se stelt ut? Synes du det er digg med damer som lukter svette (sin naturlige lukt), hårete legger, underarmer og kjønnsorgan, med fett hår og lange tånegler? Ikke? Nei, det gjør ikke vi damer heller! De fleste damer vil ha en renslig mann som tar vare på seg selv, og ikke ser ut som en dass. Med den holdingen din så får du ikke knulle noe annet enn den råtne pizzaen som ligger i søppla di!!

Skrevet

Jeg synes ikke det er turn-on med en urenslig mann, men så lenge han bruker deodorant og vasker seg hver andre dag, ser jeg ikke på ham som urenslig.

Jeg elsker at kjæresten min gir litt faen i hvordan håret han ser ut og at han ikke barberer eller vokser seg. Han er deilig, men han er også ren.

Samme her...bare at han må barbere seg i ansiktet! ;)

Skrevet

Samme her...bare at han må barbere seg i ansiktet! ;)

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...