Gjest OMFG Skrevet 31. januar 2011 #61 Skrevet 31. januar 2011 Det eneste vi har sagt er at vi foretrekker menn som faktisk tar vare på seg selv og opprettholder god hygiene. Hmm.. jeg leser dette som at dere "tror" dere vil ha metroseksuelle menn, ja.. er det egentlig slik spør TS? Jaaaaaaaaaaaaaa, sier alle!
EmmaW Skrevet 31. januar 2011 #62 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hmm.. jeg leser dette som at dere "tror" dere vil ha metroseksuelle menn, ja.. er det egentlig slik spør TS? Jaaaaaaaaaaaaaa, sier alle! Jeg vil ha en mann som dusjer når det trengs, pusser tennene hver dag, og ikke går rundt med negler som et troll. Neglene får han mer enn gjerne klippe selv, og aller helst barberer jeg håret av ham med etter behov (er svak for barberte hoder). Din definisjon av metroseksuell ekskluderer vel ikke bare menn som bryr seg filla om hygiene, hår, negler og tenner? Det anses som ganske normalt å barbere seg en gang iblant, pusse tennene hver dag, og ikke ha unormalt lange (eller skitne) negler, samt å ikke stinke svette? Endret 31. januar 2011 av EmmaW
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2011 #63 Skrevet 31. januar 2011 Hvis en mann bruker parfyme, fuktighetskrem, og voks i håret, er han da mindre mann? Jeg liker når menn ser bra ut og lukter godt jeg. Å lukte godt og være fin på håret gjør vel ikke menn til mindre menn, snarere tvert imot! Tulletråd!
Gjest OMFG Skrevet 31. januar 2011 #64 Skrevet 31. januar 2011 Hvis man har et yrke hvor man tar i noe, så er det så og si umulig å ikke få skitt under neglene, men har lagt merke til at mange gutter fokuserer mer på pedikyr ettersom jenter etterlyser det og det er et tips som mange PUA-guruer kommer med. Metroseksualiteten som jeg ser mer og mer av, er noe jeg ikke klarer å identifisere meg meg, bryr meg katta om å ha kule sko.... jeg kjøper ecco og så er jeg ferdig med den saken så lenge de passer. Metroseksuelle er for min del ene enden av skalaen, regner ikke med homser (kan legge til at jeg har normal hygiene og bruker fuktighetskrem om vinteren). Skal en mann bruke like langt tid på badet som damer?
Gjest Raina Skrevet 31. januar 2011 #65 Skrevet 31. januar 2011 Hvis man har et yrke hvor man tar i noe, så er det så og si umulig å ikke få skitt under neglene, men har lagt merke til at mange gutter fokuserer mer på pedikyr ettersom jenter etterlyser det og det er et tips som mange PUA-guruer kommer med. Metroseksualiteten som jeg ser mer og mer av, er noe jeg ikke klarer å identifisere meg meg, bryr meg katta om å ha kule sko.... jeg kjøper ecco og så er jeg ferdig med den saken så lenge de passer. Metroseksuelle er for min del ene enden av skalaen, regner ikke med homser (kan legge til at jeg har normal hygiene og bruker fuktighetskrem om vinteren). Skal en mann bruke like langt tid på badet som damer? Tar nokre gutar faktisk pedikyr? Herregud, så utruleg kvalmt. Ein mann skal bruke maks 10 min. på badet.
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2011 #66 Skrevet 31. januar 2011 Tar nokre gutar faktisk pedikyr? Herregud, så utruleg kvalmt. Ein mann skal bruke maks 10 min. på badet. Ja fysj en mann som får filt vekk hard hud under føttene er kjempekvalm. Mye finere med sprukne negler og trælete heler. Har de mindre behov for å pleie føtter enn kvinner?? Hva har det med mandighetet å gjøre??
Gjest Raina Skrevet 31. januar 2011 #67 Skrevet 31. januar 2011 Ja fysj en mann som får filt vekk hard hud under føttene er kjempekvalm. Mye finere med sprukne negler og trælete heler. Har de mindre behov for å pleie føtter enn kvinner?? Hva har det med mandighetet å gjøre?? I mine auger blir ein mann sjuuukt mykje mindre mannleg, om han er så oppteken av korleis føtene hans ser ut, at han tek ein pedikyr.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2011 #68 Skrevet 31. januar 2011 Metroseksuell eller med dårlig hygiene, er det liksom de to eneste alternativene? De alle alle fleste "normalt oppegående menn" har da god hygiene -dusjer, pusser tenner, bruker deodorant osv. Min mann er alt annet enn "metroseksuell", men han er ren og god. Dusjer annenhver dag og pusser tenner, bruker deodorant, vasker seg og skifter undertøy hver dag. Med andre ord -helt normal hygiene. Han har en (singel, selvfølgelig) kamerat som ikke har særlig god hygiene (nå snakker vi EN person blant alle han kjenner). Denne kameraten er ikke noen "mannemann", bare en "vanlig mann som lukter litt vondt". Jeg tror dessverre ikke denne mannen er klar over hvor hemmet han blir sosialt av manglende hygiene. Og når folk har forsøkt å ta opp temaet med han kaller han det nettopp "homsete" og "unaturlig". En ting er sikkert -den mannen forblir singel (med mindre han ved et under skulle oppdage såpe og deodorant i en alder av 42). 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #69 Skrevet 31. januar 2011 I mine auger blir ein mann sjuuukt mykje mindre mannleg, om han er så oppteken av korleis føtene hans ser ut, at han tek ein pedikyr. Samboeren min har faktisk så medfødt ekle føtter, at noe annet enn en pedikyr eller 3 i året hadde vært kvalmt. Men da blir vel kvinner mannlig da, om de ikke tar pedikyrer?
Gjest Katten. Skrevet 31. januar 2011 #70 Skrevet 31. januar 2011 Det hørtes faktisk ganske godt ut med både pedikyr og manikyr. Har aldri prøvd det, og hadde sikkert vært godt med litt profesjonell pleie. Tid på badet er etter hva som trengs. Det kan ta tre minutter, eller det kan ta over en time. Tar en storopprydding en gang i blant: stusser over penis og glattbarberer ballene, klipper neglene oppe og nede og forsikrer meg at de er ren, sjekker ballene om potensielle klumper, sjekker hele kroppen etter potensielle kviser, stusser skjegget, sjekker at linsene sitter og reagerer som de skal, osv. Likevel blir jeg betegnet som mannemann blant mine venninner. Jeg dusjer forsåvidt også hver dag, bruker både deodorant og parfyme - trikset er å finne noe som komplimenterer den naturlige kroppslukten, ikke dekker over alt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #71 Skrevet 31. januar 2011 Ja fysj en mann som får filt vekk hard hud under føttene er kjempekvalm. Mye finere med sprukne negler og trælete heler. Har de mindre behov for å pleie føtter enn kvinner?? Hva har det med mandighetet å gjøre?? meh...hva er galt med litt hard hud? Når det blir for mye hard hud er det bare å ta en lang dusj, og så finne fram lommekniven og ta seg av det på egen hånd.
Gjest OMFG Skrevet 31. januar 2011 #72 Skrevet 31. januar 2011 Metroseksuell eller med dårlig hygiene, er det liksom de to eneste alternativene? Hva med å trykke på hyperlinken i innlegg #61? Det er en viss forskjell på å være opptatt av herremote/ fargekombo. o.l. og det at man faktisk tar på seg en t-skjort fordi den er ren. Dog kan legge til at jeg ikke er å finne på byens diskotek...
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2011 #73 Skrevet 31. januar 2011 I mine auger blir ein mann sjuuukt mykje mindre mannleg, om han er så oppteken av korleis føtene hans ser ut, at han tek ein pedikyr. Hvorfor skulle ikke mann bry seg om hvordan føttene hans ser ut? Hva er galt med å file bort litt hard hud?? Synes det er lite mandig med stygge tørre føtter jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #74 Skrevet 31. januar 2011 Det er en viss forskjell på å være opptatt av herremote/ fargekombo. o.l. og det at man faktisk tar på seg en t-skjort fordi den er ren. Nettopp. Man blir altså ikke "metroseksuell" av å være ren.
Gjest OMFG Skrevet 31. januar 2011 #75 Skrevet 31. januar 2011 Nettopp. Man blir altså ikke "metroseksuell" av å være ren. Faktisk i noen tilfeller, når man f.eks. må rense neglene etter en dag på jobben fordi fruen så instendig ber om det, så ender det med at en heller tar seg en øl og setter på TVen.
LadyM Skrevet 31. januar 2011 #76 Skrevet 31. januar 2011 TS, hva synes du om en dame som ikke vasker og steller seg hver dag, som har hårete armhuler stinkende av gammel svette, uvasket underliv, lange skitne negler, ørevoks, fett tjafset hår, tåfis, sorte tilstoppede porer i ansiktet og skitne klær? Hadde du villet hatt en slik dame? Sånne finner man ikke en gang på gata...
Gjest OMFG Skrevet 1. februar 2011 #77 Skrevet 1. februar 2011 Nei LadyM.. de finner man på div. DNT-hytter. Nå spørs det hva egentlig TS legger i renslige, men når en tilføyer skikkelig "mannemann" så tror jeg ikke vedkommende refererer til noe som får en til å bli fysisk uvel. Før i tiden tente man på sterk kroppslukt, da bare gjøv en løs på noen som sto laglig til, en tok ikke noe særlig hensyn til boligrenta, barnehagedekning, arbeidsledighet eller for den saks skyld skitt under neglene. Da ser jeg mer dyret som noe annet, ekk'e så dum schjø...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. februar 2011 #78 Skrevet 1. februar 2011 Dette er jo en sånn mannemannversjon man får servert i tv-reklamene... Skal du ha en mann som skrur og ordner med maskiner, så blir det raskt møkk under neglene som han ikke får bort helt uten videre. Motorolje lukter forferdelig og kan være vanskelig å vaske bort dersom han jobber med dette daglig. Og huden på hendene blir tørr og ru. DET er realiteten. Hvorfor er det forresten helt greit for en mann å smøre på seg en ekkel butikk-deo framfor å kjøre au naturell når han faktisk dusjer hver dag... (Nå har jeg kanskje vært velsignet med menn som ikke har luktet stramt, men heller lukten av ren mann enn av Axe...) Nå er det jo forskjell på svettelukt også. Jeg lukter raskt veldig stramt selv, så en dag uten deo er no-can-do for meg. Tannhygiene og rensing av ører/klipping av negler, derimot, er viktig. Jeg syns det lukter deilig av mannedeo og manneparfyme
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. februar 2011 #79 Skrevet 1. februar 2011 Hvis man har et yrke hvor man tar i noe, så er det så og si umulig å ikke få skitt under neglene, men har lagt merke til at mange gutter fokuserer mer på pedikyr ettersom jenter etterlyser det og det er et tips som mange PUA-guruer kommer med. Metroseksualiteten som jeg ser mer og mer av, er noe jeg ikke klarer å identifisere meg meg, bryr meg katta om å ha kule sko.... jeg kjøper ecco og så er jeg ferdig med den saken så lenge de passer. Metroseksuelle er for min del ene enden av skalaen, regner ikke med homser (kan legge til at jeg har normal hygiene og bruker fuktighetskrem om vinteren). Skal en mann bruke like langt tid på badet som damer? Ja hvorfor ikke?
Gjest OMFG Skrevet 1. februar 2011 #80 Skrevet 1. februar 2011 Ja hvorfor ikke? Uff da.. As Simpson writes in "Narcissus goes shopping", consumerism and narcissism are closely related. Citing Freud's On Narcissism, which analyzes the psychological aspect of narcissism and explains narcissistic love as follows:“ A person may love: According to the narcissistic type: (a) What he is himself, (b) What he once was, © What he would like to be, (d) Someone who once was part of himself” The metrosexual, in its original coinage, is a person who, under the spell of consumerism, is or desires to be what he sees in magazines and advertising. Simpson's metrosexual would be a type A or type C narcissist, as he loves himself or an idealized image of what he would like to be. Jeg er med på det at man kan skifte den maskuline masken, men hva som ovenfor er nevnt byr meg så imot og jeg ser det som et blindspor. Da er jeg mer for dette: Statistics, including market research by Euro RSCG, show that the pursuit of achievement and status is not as important to men as it used to be; and neither is, to a degree, the restriction of emotions or the disconnection of sex from intimacy. Another norm change is supported by research that claimed men "no longer find sexual freedom universally enthralling." The most important shift in masculinity is that there is less avoidance of femininity and the "emergence of a segment of men who have embraced customs and attitudes once deemed the province of women." Denne hipster dufus-stilen er og blir klein og ikke minst teit, det er bare kommersiell metroseksualitet og jeg kjøper det bare ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå