Gå til innhold

Master i neuroscience eller kognitiv/biologisk psykologi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullfører en bachelor i psykologi nå til sommeren, og er litt usikker på veien videre.

Er veldig interessert i hjernen, og står mellom en master i biologisk/kognitiv psykologi eller en master i neuroscience - begge på NTNU.

Noen som har studert noe av dette, eller vet litt om studiene? Hvilke jobbmuligheter vil jeg ha, og er det lett å få jobb?

Lurer også litt på vanskelighetsgraden i masteren i neuroscience, håper det ikke blir for komplisert for en som "bare" har en BA i psykologi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om graden i seg selv, men jeg kjenner en med master i neuroscience. Han gikk tre år uten jobb før han ga opp og begynte på et helt nytt studium. Men jeg vet ikke om det er representativt, da.

Skrevet

Har sendt en mail til NTNU, så får håpe på ærlig svar fra de :-)

Men hadde vært fint å komme i kontakt med/høre fra noen som har studert noe av dette.

Skrevet (endret)

Jeg kjenner flere som tar master i nevrovitenskap på NTNU. Et par av dem har bachelorgrad i psykologi som grunnlag for masteren. Alle skal gå videre med doktorgrad etter fullført master, og mange av dem har allerede fått tilbud om å skrive doktorgrad i utlandet. Av de som har fullført, arbeider de som forskere ved ulike laboratorium eller som professorer ved universitetet. Disse har som oftest fått tilbud i løpet av doktorgraden sin.

Hvis du kun har tatt biologisk psykologi i bacheloren, vil jeg anta at du vil måtte jobbe en god del mer enn noen som har tatt, for eksempel, bachelor i biologi. Det er stort sett kun biologi i nevrofagene, og dermed må man nok lese en god del ekstra hvis man har en bakgrunn fra psykologi, men det er fullt mulig hvis man er interessert.

Endret av ninuska_
Skrevet

Var det jeg var redd for, at jeg har litt lite forkunnskaper i forhold til de som har studert biologi og lignende. Men hvis jeg bestemmer meg for nevrovitenskap og kommer inn, så får jeg bare begynne så fort som mulig med å sette meg inn i stoffet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...