Gjest Pippi1979 Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hååper noe kan komme med noen gode råd til meg, for nå holder jeg på å bli GAL av å ikke sove Jeg har det siste halve året sovet svært dårlig, sovner ikke inn på mange timer, for så å våkne opp igjen etter max 2 timer Jeg har fått Vallergan og Imovane av legen. Vallerganen gjør nok at jeg ikke våkner så lett på natten, men jeg sovner slett ikke inn på et blunkt som legen sa jeg ville av Imovane I natt lå jeg våken i tre lange timer før jeg sovnet Begynner å bli desperat på søvn her nå...Gode råd gjør me kjempekjempeglad Endret 31. januar 2011 av Pippi1979
runekki Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 (endret) . Endret 9. februar 2011 av runekki
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Det aller viktigst du kan gjøre for å få sove er å ikke hvile middag midt på dagen og å stå opp til samme tid hver dag, helst tidligst mulig! De kveldene du ikke får sove før sånn fire tiden så står du allikevel opp kl. 8 neste morgen! Kroppen vil tilpasse seg etterhvert I tillegg er det faktisk lurt å drikke noe varmt om kvelden og å ta et varmt bad, for det øker kroppstemperaturen og da blir kroppen søvnig. Så er det viktig å ikke stresse med å få sove. Det er ikke farlig å sove lite og dersom kroppen din har behov for mer søvn så gir den deg det! Tilslutt er det viktig å legge bekymringer fra seg før du legger deg.
Ava Mae Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har til tider hatt store problemer med å sove selv fordi jeg ofte begynner å tenke når jeg kommer i sengen. Det blir jo både mørkt og stille rundt en så slik sett er det den mest optimale tiden å tenke på fordi så lite annet rundt en tar fokus. Og nå er det ikke triste eller deppe-tanker jeg får, heller tvert om. De siste månedene har tankene sirklet rundt fødsel og hvor intenst jeg gleder meg til å få treffe den lille gutten jeg har i magen og jeg blir så spent og glad at det sprudler i kroppen, men poenget er at så lenge hode tikker så vil jeg heller ikke sovne. Min løsning ble at jeg tillater meg selv en 10-15 minutter etter sengetid til å tenke på det som nå enn faller seg inn før jeg sier til meg selv at nå er det sengetid. Så sier jeg til meg selv flere ganger at jeg tømmer hode for tanker mens jeg visualiserer at hode faktisk blir tomt. I løpet av denne seansen opplever jeg ofte at hode blir som bomull og at jeg siger lengre og lengre inn i drømmeland før jeg plutselig er borte. Det høres helt tullete ut men det funker som faen
Kontormus Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Har nok ingen mirakelkur å komme med, men jeg ville bare si at jeg har det akkurat på samme måte.Har også brukt Imovane og diverse antihistaminer for å bli trøtt nok til å sovne når jeg legger meg. Slik som deg har ikke alltid Imovane vært tilstrekkelig, og da blir det vanskelig fordi legen da tror at det er fordi man har utviklet stor toleranse for B-preparater (ergo, man missbruker dem). Tok meg tid til å snakke litt med damene på apoteket for en stund siden, og de kan bekrefte at individene reagerer veldig forskjellig på alle medikamenter. Selv har jeg det bedre enn på lenge, og har ikke så mye og bekymre meg for. Likevel ligger jeg gjerne til 5-6 på morgenen før jeg sovner. Litt slitsomt når man må opp 7.30. Er så trøtt når kvelden kommer igjen, men jeg sovner pokker ikke. Etter flere slike dager på rad begynner jeg å føle meg dårlig. Begynner å mistenke at jeg har "forsinket-søvnfase-syndrom" eller hva det heter. Dog har jeg fått et preparat som heter Truxal (15 mg) som hjelper noe. Legen har foreskrevet 1-2 tabeletter, men jeg trenger 5 for å bli trøtt.
Nuffen Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Hallo . Først vil jeg bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det . Det er så frustrerende at det er vanskelig å sette ord på det. Jeg har også prøvd de pillene du nevner, men de hadde ingen virkning på meg. Prøv å tenke i helt andre baner... Jeg har tidligere drevet med meditasjon, og for meg var det en vidunderkur. Jeg har ikke sovet bedre verken tidligere eller senere. Det skal gjøres to ganger om dagen, morgen og kveld. Når du mediterer, kommer alle bekymringer og andre tanker opp til overflaten og hodet blir "tømt". Når du da legger deg for å sove, så er ikke tankene der lenger, så du føler deg uthvilt, og før du vet ordet av det, så Du tror det ikke før du prøver det, så det er verdt å gi det en sjanse .
Gjest vilde Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 les en god bok, i stedet for å ligge å tenke. og så har jeg hørt at du ikke bør gjøre noe annet en å sove i senga, ikke sitte på dataen osv.
Daniel84 Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Atarax funket bedre for min del, istedet for Vallergan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå