Gå til innhold

Ok,du er en ærlig venn...men i prøverommet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne var på en aldri så liten shoppingrunde her for noen dager siden...Og venninnen min fant en absolutt nydelig "kinakjole",(dere vet sånn silkeaktig..)Så prøvde hun da,2 forskjellige størrelser.

Den første var etter mitt syn altfor liten,men den andre satt jo som et skudd!Men av en eller annen grunn så velger hun den første...

Hun spurte meg hvilken jeg syns satt best på henne og jeg sa da selfølgelig den større størrelsen.Sa det ikke på noen som helst stygg måte,sa bare at den større størrelsen så finere ut på henne.

Men,hun absolutt ville ha den andre,"javel greit ,det er jo du som skal gå med den,så du må sjøl se hvilken du liker best"

Klarer ikke folk å se hva som passer sin egen kropp og hva som ikke passer??Hva er vitsen i å presse seg inn i noe som du VET er for lite??

"Det er buksa som skal passe deg,ikke du som skal passe buksa..."

Har små-valker her og der jeg også,men når jeg kan velge så velger jeg jo det alternativet som skjuler det...!Det er vel ikke noe stas og knapt kunne sitte ned i en kjole,og når du attpåtil gjør det blotter frem alle valkene dine.

Hva gjør dere da?Er dere dønn ærlig?

Eller bryr dere dere ikke og bare sier alt ser bra ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjah.

Jeg har ikke vært så mye konsulent-hjelp, akkurat.

Ikke har jeg noen venninner som ikke klarer å se riktig i speilet, og ikke gjør vi det ofte heller.

Men, spør de, er jeg ærlig.

Jeg sier ikke at en kjole som er for liten, ser bedre ut enn den større, bare fordi den er liten.

:roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Svarer selvfølgelig ærlig om noen spør meg, men det er opp til dem å ha det siste ordet. Er ikke min sak hva andre velger å gå med, men sier min mening om noen spør.

Skrevet

Alltid ærlig, men på en hyggelig måte - og jeg blir som regel hørt...

Suz :wink:

Skrevet

Jeg sier stort sett alltid min ærlige mening, hvis jeg vet at personen tåler det. Jeg har et par aspeløv-venninder som bare er ute etter bekreftelse, og de rundene orker jeg ikke flere ganger. Er alltid ærlig når jeg mener det er påkrevet. Lar ikke venninder gå rundt og se ut som takars.....

Skrevet

Sier alltid er ærlig jeg.

Og setter pris på at venner er det med meg.

Gjest sunshine-t
Skrevet

pleier å være ærlig jeg og sier det på en litt finere måte, så de ikke evt blir lei seg..

Skrevet

Pleier å være ærlig, ja. Og foretrekker når folk er ærlige med meg.

Skrevet

Når jeg er på shopping med mine aller kjæreste venninner, er jeg alltid dønn ærlig, noe som de er fullt og helt klar over.

Skrevet

Jeg er ærlig, men prøver vel å si det på en pen måte. Jeg er vant med at vennene mine er ærlige. Man sier kanskje ikke rett ut at "Du ser feit ut i den buksa", men kanskje heller noe som at "Den er ikke den mest slankende buksa synes jeg..." eller "Jeg har sett andre bukser som jeg synes sitter finere på deg"...

Jeg ser vel også litt an hva vennen/venninnen min synes også. Venninnene mine og jeg har ikke alltid samme smak, og det viktigste er at venninnen min liker og trives i de klærne hun kjøper. Så lenge hun er fornøyd og jeg ikke synes et er grusomt, oppmuntrer jeg henne til å kjøpe det! Jeg sier hva jeg liker best, og så har venninnene mine heldigvis nok selvtillit til å velge det de selv synes ser best ut.

Skrevet

Jeg er helt ærlig, og jeg vet at mine venner er ærlige med meg.

Gjest Carmelita
Skrevet

Ja, jeg er ærlig. Hadde sagt at den første kjolen var finest, og at den andre var for liten. Dersom jeg ikke hadde likt kjolen hadde jeg sagt det også. Synes ikke det er nødvendig å lyve om sånt, dessuten tåler mine venninner det.

Skrevet
Svarer selvfølgelig ærlig om noen spør meg, men det er opp til dem å ha det siste ordet. Er ikke min sak hva andre velger å gå med, men sier min mening om noen spør.

:enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...