Gå til innhold

Kingston University... eller Roehampton University?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valgets kvaler!

Jeg har fått studieplass på begge disse London-universitetene, men aner ikke hva jeg bør velge, ombestemmer meg hele tiden. Jeg skal forøvrig studere engelsk språk og litteratur.

Er det noen der ute som har erfaring med et av disse universitetene? Som har studert der eller kjenner noen som gjør det?

Hadde vært kjekt å få noen innspill som kan hjelpe meg med å velge. :)

Skrevet

Broren min studerte på Roehampton! Han trivdes godt der!

Skrevet

Jeg kom inn på begge jeg også, men for et år siden. Hadde søkt meg inn på master i engelsk litteratur. Var veldig usikker selv, så jeg snakket med professoren min her i Norge (som er fra London), og han mente Kingston var det beste valget, men dette hadde nok noe med det spesifikke fagfeltet han jobber med (og som jeg skal skrive master om), og fordi han kjenner endel som jobber der. Men noe særlig erfaring med skolene utover det tror jeg ikke han har, så kan godt hende Roehampton er et like godt valg for deg.

Nå valgte jeg ingen av de fordi jeg heller ville dra på utveksling til en annen skole i London som hjemmeuniversitetet mitt har avtale med, så nå er jeg i London og trives godt:) Jeg tror du blir fornøyd uansett hva du bestemmer deg for, London er uansett et utrolig passende sted å studere engelsk litteratur og språk!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Anonym; Så bra da! Jeg har kommet i kontakt med noen nordmenn som studerer på Roehampton og trives kjempegodt, virker som om folk flest deler akkurat den oppfatningen.

Superme; Så kult! Ja, jeg gleder meg helt sykt til å bo rett i nærheten av London, og å få muligheten til å brilliere litt i engelsk. Tror absolutt at jeg vil ha det supert på begge universitetene, det er egentlig bare bagateller som får meg til å bli skikkelig i stuss. Kan jeg få spørre deg om hva du skal skrive master om? ;)

Roehampton gir meg et stipend tilsvarende 15000 norske kroner (det trenger jeg!), de har et spennende engelskprogram som slår spikeren på hodet etter hva jeg er interessert i. Og som sagt, folk trives veldig godt der! På en annen side skårer skolen lavt på målinger, og har litt usentral beliggenhet. Rommene i halls ser ekstremt små ut. Bagatell, men det blir litt styrete når jeg får besøk fra Norge.

Campuset mitt i Kingston ligger perfekt til med halls of residence like ved. Jeg har fallt skikkelig for Kingston sentrum som har alt jeg trenger rett utenfor døren, og jeg elsker litteraturmodulene deres. Det skjer stadig ting på universitetet, som forøvrig har over 22000 studenter og mange glimrende fasciliteter.

Hvis noen har flere meninger eller erfaringer, så vær så snill, fortell! ;)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Anonym; Så bra da! Jeg har kommet i kontakt med noen nordmenn som studerer på Roehampton og trives kjempegodt, virker som om folk flest deler akkurat den oppfatningen.

Superme; Så kult! Ja, jeg gleder meg helt sykt til å bo rett i nærheten av London, og å få muligheten til å brilliere litt i engelsk. Tror absolutt at jeg vil ha det supert på begge universitetene, det er egentlig bare bagateller som får meg til å bli skikkelig i stuss. Kan jeg få spørre deg om hva du skal skrive master om? ;)

Roehampton gir meg et stipend tilsvarende 15000 norske kroner (det trenger jeg!), de har et spennende engelskprogram som slår spikeren på hodet etter hva jeg er interessert i. Og som sagt, folk trives veldig godt der! På en annen side skårer skolen lavt på målinger, og har litt usentral beliggenhet. Rommene i halls ser ekstremt små ut. Bagatell, men det blir litt styrete når jeg får besøk fra Norge.

Campuset mitt i Kingston ligger perfekt til med halls of residence like ved. Jeg har fallt skikkelig for Kingston sentrum som har alt jeg trenger rett utenfor døren, og jeg elsker litteraturmodulene deres. Det skjer stadig ting på universitetet, som forøvrig har over 22000 studenter og mange glimrende fasciliteter.

Hvis noen har flere meninger eller erfaringer, så vær så snill, fortell! ;)

Jeg skal skrive master om 1700-tallslitteratur, sannsynligvis sentrert rundt det litterære miljøet som fantes i London på den tiden :) Roehampton har litt fag i den retningen, som var grunnen til at jeg søkte der, men som du sier, de scorer litt lavt på målinger, Kingston er stortsett over om ikke jeg tar feil. Jeg har ikke vært i Kingston ennå, men har planer om å ta en tur dit mens jeg er her. Har sett bilder og hørt masse fint om det området! Og det er sannsynligvis grei pris på rommene i halls, men har ikke sjekket det. Bor i halls i Central London nå, og det er utrolig dyrt :| Men mat og slikt er relativt billig i forhold til Norge, så leie er vel det viktigste å tenke på sånn sett.

Et stipend på 15 000,- kommer godt med, skjønner at du er usikker! Er det stor forskjell på skolepengene ved de to skolene?

Skrevet

Jeg skal skrive master om 1700-tallslitteratur, sannsynligvis sentrert rundt det litterære miljøet som fantes i London på den tiden :) Roehampton har litt fag i den retningen, som var grunnen til at jeg søkte der, men som du sier, de scorer litt lavt på målinger, Kingston er stortsett over om ikke jeg tar feil. Jeg har ikke vært i Kingston ennå, men har planer om å ta en tur dit mens jeg er her. Har sett bilder og hørt masse fint om det området! Og det er sannsynligvis grei pris på rommene i halls, men har ikke sjekket det. Bor i halls i Central London nå, og det er utrolig dyrt :| Men mat og slikt er relativt billig i forhold til Norge, så leie er vel det viktigste å tenke på sånn sett.

Et stipend på 15 000,- kommer godt med, skjønner at du er usikker! Er det stor forskjell på skolepengene ved de to skolene?

Kingston og Roehampton koster omtrent like mye for oss internasjonale studenter, rundt £9900 for ett skoleår. Sykt dyrt! Så, ja, derfor tar en gledelig i mot alle stipender en kan få. :)

Jaa, du får ta deg en tur til Kingston! Jeg synes det ser utrolig koslig ut der! :) Har kjempelyst å være student bare på grunn av omgivelsene og sentrumet! Det er så utrolig mange spennende steder rundt om i London, gleder meg til å få tid til å utforske, uten det stresset med å rekke over alt på en langhelg. Du er heldig som er der borte nå ;)

Men jeg har nok en gang sjekket studieprogrammene til Kingston nøye (jeg tar jo et kombinert kurs - språk og litteratur) og føler meg egentlig mye mer på hjemmebane med Roehamptons language and literature. Så jeg tror faktisk jeg har klart å bestemme meg for hvor jeg vil nå. Men lar det fortsatt ligge noen dager før jeg tar det endelige valget inne på UCAS. :)

Åå, forresten har jeg også sjekket accomadation-mulighetene til begge skolene. Roehampton ligger på ca. £200 mer tilsammen i året, så det er ikke så veldig stor forskjell. Mener det kostet rundt £119 i uken for en-suite på Roehampton og £107 for en-suite på Kingston. De fleste halls på campuset mitt på Roeh er nyoppusset da, så de ser noe bedre ut enn på Kingston, derfor gjør det ikke så mye å betale litt mer heller. Liker godt at det er virtuelle bilder for begge universitetenes studentboliger på internettsidene, da vet man bedre hva man kan forvente. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...