Gjest Thefainter Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Hjelp! Jeg skal ha både muntlig og skriftlig eksamen i Internasjonal Engelsk til våren og gruer meg noe så ekstremt! Sliter med både sosial- og prestasjonsangst og føler meg kvalm allerede førjeg har åpnet en bok om faget Men jeg må få studiekompetanse så dette må jeg gjøre. Så jeg lurer på om noen har noen tips og råd til forberedesle, hva jeg bør lese, forslag til gode bøker osv... Håper viiiirkelig noen har noen tips og råd til meg Edit: glemte å si at jeg tar eksamenene som privatist Endret 30. januar 2011 av Thefainter
Tears.of.the.Sun Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Du bør lese alle novellene i boka til kurset. Du bør også kunne generelt samfunnsfag, fordi et tema til eksamen kan handle om f.eks. politikk i England, det trenger ikke handle om noe fra boka. Det heter jo internasjonal engelsk og det betyr at du bør vite litt om hele verden, ikke bare britisk og amerikansk engelsk. I den internasjonal boka jeg har er det et kapittel som heter Global Challenges, og det sier seg selv at hvis du blir trukket opp i dette tema så blir du spurt om verdensproblemer vi står overfor. Da må du vite om f.eks. sykdommer, klimaendringene, osv. Å viktigst: snakk engelsk hele tiden. Hvis du ikke vet et ord, si et annet. Ikke bland inn norsk, det er det verste.
Kirby Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Ta en titt her: http://www.udir.no/Eksamensoppgaver/Eksamen-Kunnskapsloftet/Programfag-studieforberedende-/Internasjonal-engelsk/ og les deg gjerne litt opp på emnene/temaene som finnes i disse Har selv undervist i dette og det har gått veldig greit med mine elever, men det forutsetter en viss interesse for denne typen temaer.
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Lev som en brite. Ingen filmer med tekst, bare engelskspråklige aviser, bøker o.l. Oppsøk bevisst alt som smaker av engelsk.
Gjest Vulture Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Jeg hadde eksamen i internasjonal engelsk ifjor, og kom opp i globalisering. Du bør kunne pensum godt, i tillegg være godt oppdatert på hva som skjer i verden, siden du kan risikere å komme opp i emner som krever at du vet hva som har skjedd i verdenshistorien og nåtid. PS: dropp den simple engelsk-norsk ordboka som de fleste bruker, og skaff deg heller Oxford Dictionaries eller lignende, da det er mange ukjente ord i faget en skal lære seg, og kjennskap til synonymer er vinnvinn i skriftlig og muntlig da det kreves et godt språkforråd. Endret 30. januar 2011 av Vulture
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå