litlepy Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 hei. jeg lurer litt på om det er noen som er uføre. som vet litt om det vil bli betre økonmi med uføretrygd en AAP? å om det er noe som skjer i mellomtida mens en venter på behandlingstid. har hørt folk nevne at det ofte blir et første avslag for så å bli godkjent stemmer dette?4 samt at de også pratet om tilbake betalinger dem har fått. (de har ikke vært forsikra el erstatning sie de) å hvor lang tid etter en søknad er innvilga vil d ta føre dette er utbetalt da? på forhånd takk .
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Hvor høy uførestønad du får blir vel regnet ut fra hvor høy lønna di var før, så vidt jeg vet. Derfor er det vel slik at jo mer du tjente i tidligere arbeid = høy uførestønad, (selv om det finnes en øvre grense på dette også da). Så kan man vel få litt mer om man ble syk før man fylte 26 år, såkalt ung ufør. Vet ikke hvor lang behandlingstid det er på slike søknader, men om du har lagt ved legeerklæring med diagnose og evt. annen nødvendig dokumentasjon slipper du sikkert unødvendig ekstratid, kjedelig hvis man har glemt av et kryss her eller der, eller vedlegg som må være med
litlepy Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 d er lang ventetid. å der my å fyll ut. min del å legens . håper at d ikke går så lenge men vet at d er problemr å holde 4 mnd fristen. legen var positiv angående svartiden. så jeg håper d beste. men tt for svar. så få en se om noen andre vet noe mer.
litlepy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2011 det er vist ikke særlig te svar. får bare sitt på gjerdet dingle med beina å vente
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 hvis du ikke får noen stønader fra NAV allerede tror jeg du må melde deg arbeidsledig eller søke sosialstønad tilbakebetaling er hvis du får innvilget varig uføre ,si at du fikk innvilget VU 1 februar og dette vedtaket ble gyldig 3.august,Da vil du få tilbake/etterbetalt det du skulle ha hatt utbetalt av nav fra februar til august. Du skal ha gått igjennom Rehablilitering,testing av arbeidsrestevne ,AAP før du kan få VU normalt.OG det er IKKE lett å få VU nå ,det skal en haug med uttalelser fra leger,spesialister osv. Om du er heldig,blir ikke disse utsagnene fra legene forkastet av nav's egen "lege" Ved enkelte sykdommer/skade faller uttesting osv bort.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 At det er 4 mnd saksbehandlingstid der tull. Det klarer de ikke. En må påregne 9 mnd nå.
litlepy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2011 (endret) har på ca 12 år vært gjennom de fleste tiltaka som er. også psykiater som nav sent til. å jeg slit med klare gå etter en liten stund. burde vært ufør alt som 18 sa legen. han var veldig på det at d gikk veldig fort med uføresøknader. selv om jeg sa jeg viste hvor trege de er i denne komunen, samt at jeg ser nyhetsbildet. Endret 31. januar 2011 av litlepy
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 At det er 4 mnd saksbehandlingstid der tull. Det klarer de ikke. En må påregne 9 mnd nå. Jeg tok feil:)) Jeg søkte om VU i september, og fikk tlf for et par dager siden at det ble innvilget. Så det tok nesten 5 mnd i mitt tilfelle. Jeg har også vært syk i mange år, hatt omskolering, jobbet etterpå i flere år, men til sist ble det stopp for helsa. Da jeg søkte la jeg ved et skriv som beskrev min hverdag, og hvordan helsa mi påvirket den. Vet at NAV legger vekt på det.
litlepy Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2011 så bra at det gikk gjennom for din del da :-) nå vet jo ikke jeg hvor i landet du er da. men får håpe at det her å vil gå fort. å at det går i orden. har hørt mange si ,at d ofte bli avslag på første søking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå