Pebbles Skrevet 1. februar 2011 #21 Skrevet 1. februar 2011 Våre ringer kostet 10800 for begge - hvit og gult gull med liten diamant i min. Prisen var ikke så veldig mye vi hang oss opp i. Vi ville ha noen ringer som begge var fornøyde med og som vi kan bruke resten av livet. Kommer til å bruke samme ringer som gifteringer, dvs ikke noen nye ringer til bryllupe. Kanskje vi pusser de opp og får gravert inn bryllupsdato før bryllupet.
Brazil-girl Skrevet 3. februar 2011 #22 Skrevet 3. februar 2011 Vi betalte 12.800 kr for begge ringene, og da var de bestillet og kjøpt via amerikansk nettside som har kun 2 utsalgsplasser i Europe. Ringene er laget av hvitt gull, er veldig fine i design og min ring er full dekket av små diamanter. Slike ringer fant vi verken i Norge eller i England... En betjent norsk gullsmed av oss sa at slike ringer skule koste omtrent 25.000 kr i Norge (hvis de skulle vært designet og produsert her), og da ble vi glad at vi slapp unna med kun 12.800 kr
Maddebs Skrevet 4. februar 2011 #23 Skrevet 4. februar 2011 synes ringene du liker til var knall fine Lykke til =D
Modic Skrevet 4. februar 2011 #24 Skrevet 4. februar 2011 (endret) Vi skal ha enkle gullringer fra Bjørklund, 4 eller 3 mm, havner på rett under 4000. Uten dill på - jeg hater dill (og ja, jeg refererer til diamanter som dill ). Har en bitteliten i forlovelsesringen fordi samboeren syntes det hørte med. Jeg ville heller ikke ha diamant (som også for meg er dill ), blant annet fordi flere jeg kjenner sier at de må passe på hvilken vei ringen sitter, hele tiden, siden diamanten ellers ikke synes. Vi har helt enkle gullringer, tror de er fra Lykkeringene (heter det det, tro?), 3 og 4 mm brede. Mener de kostet 3-3500 kroner tilsammen, inkludert gravering. Vi kjøpte dem til forlovelsen, og brukte de samme ringene da vi giftet oss. Fikk bare pusset dem opp, og gravert inn bryllupsdatoen i tillegg. Kostet oss 6-700 kroner. Endret 4. februar 2011 av Modic
Soon Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #25 Skrevet 4. februar 2011 synes ringene du liker til var knall fine Lykke til =D Syns du det? Så koselig... Tror vi har bestemt oss, men skal en runde i byen her, det er tre forskjellige gullsmeder, i morgen, så får vi se...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #26 Skrevet 4. februar 2011 http://forlovelsesringer.no/forlovelsesringer/scrouples/s%C3%B8lvringer-med-gull/forlovelsesringer-scrouples-559 forlovelses ringene våre. Bryllupsringene skal være hvit gull med tekst oppå ringen. På min skal det være rødt gull strek på siden itilegg
fruBeist Skrevet 6. februar 2011 #27 Skrevet 6. februar 2011 Ser forresten det skrives endel om ringer i hvitt gull, at de må shines opp igjen ganske ofte. Noen som har erfaring med det? Finnes det gifteringer i sølv? Og finnes det rimelige ringer i platina/platinum? Vil virkelig ikke ha gult gull... Vi har sølvringer. Disse kosta rett under 2.000 tilsammen for 2 stk. Her er noen flere ringer i sølv fra samme designer
Fru.Vigeland Skrevet 19. februar 2011 #28 Skrevet 19. februar 2011 Vi kjøpe ringene våre i stål, med en gullkant. Valgte stål pga er jo litt spesielt og da trengte man ikke å shine de opp hvert år. Og det ser helt likt ut som hvittgull. Kjempe fornøyd.
Almarea Skrevet 22. februar 2011 #29 Skrevet 22. februar 2011 Fant noen her som vi liker - sølv og liiiten diamant - helt passe for meg, og fin pris. Det eneste jeg er usikker på er at den er 5mm bred, syns det virker så stort...må nok i butikkene og prøve litt forkjellig også.. http://forlovelsesringer.no/forlovelsesringer/breuning/sølv-med-diamant/forlovelsesringer-breuning-630 Hva syns dere? Anbefaler ikke disse ringene! Besteveninna mi og samboeren hennes kjøpte samme type når de forlovet seg, og ringene var stygge etter bare et par måneder, dessuten måtte de sendes helt til tyskland for å slipes ned for å bli fine igjen. Sølv egner seg dårlig til ringer som skal brukes mye - kjøp heller titanringer. (Fra samme side forøvrig), der kan du få en helt lik ring til en billig pris, og de tåler ALT! Lykke til!
Soon Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #30 Skrevet 22. februar 2011 Det har vel ikke noe med at det er sølv å gjøre? Det er vel det at de er belagt med platina som kan gjøre at de blir fortere stygge? Og det er vel ofte også titan og hvitt gull også? Eller? Jeg er ingen ekspert på dette, bruker ikke ring vanligvis... Kjipt at dette innlegget kom nå, vi bestilte nemlig ringene i helgen.... Jaja, jeg tror nå det går bra uansett jeg da
Almarea Skrevet 22. februar 2011 #31 Skrevet 22. februar 2011 Det har vel ikke noe med at det er sølv å gjøre? Det er vel det at de er belagt med platina som kan gjøre at de blir fortere stygge? Og det er vel ofte også titan og hvitt gull også? Eller? Jeg er ingen ekspert på dette, bruker ikke ring vanligvis... Kjipt at dette innlegget kom nå, vi bestilte nemlig ringene i helgen.... Jaja, jeg tror nå det går bra uansett jeg da Sølvringer får lettere riper og blir fortere stygge (matte) enn hvitt gull/titan (det er visst ikke et like sterkt metall som f.eks titan). Og Brauning-ringer med mønster må spesialslipes (i tyskland, der ringen ble laget). Hvis du ikke bruker ringen ofte, så holder den seg sikkert fin lengre... Men når dere har kjøpt såpass billige ringer nå, er det vel ikke helt krise om dere må bytte dem ut senere...
Soon Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #32 Skrevet 22. februar 2011 Det jeg mente er at jeg ikke bruker ringer nå - gifteringen skal sitte på bestandig. Så kommer det jo litt an på bruk/hva man jobber med, fikk jeg høre i en gullsmed-butikk da vi så på ringer, hvor fort slitt de blir.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå