AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Har det noe å si hvor høy brudgommen er i forhold til hvilken kjole bruden har? Kjæresten min, brudgommen, er et par cm lavere enn meg. Med høyhelte sko blir det noen cm til. Ser det rart ut om jeg har en kjole med "stort" skjørt? En problemstilling jeg aldri hadde trodd jeg skulle tenke over, men her er jeg
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Har det noe å si hvor høy brudgommen er i forhold til hvilken kjole bruden har? Kjæresten min, brudgommen, er et par cm lavere enn meg. Med høyhelte sko blir det noen cm til. Ser det rart ut om jeg har en kjole med "stort" skjørt? En problemstilling jeg aldri hadde trodd jeg skulle tenke over, men her er jeg Bruk flate sko da?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Bruk flate sko da? Helt flate sko kommer jeg nok ikke til å bruke Og det var heller ikke det jeg spurte om. Vi bryr oss ikke noe om høyden vår. Eneste grunn til at jeg tenker på dette er pga noe en dame på brudesalongen sa. Så jeg lurte på hva dere tenkte om dette?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Helt flate sko kommer jeg nok ikke til å bruke Og det var heller ikke det jeg spurte om. Vi bryr oss ikke noe om høyden vår. Eneste grunn til at jeg tenker på dette er pga noe en dame på brudesalongen sa. Så jeg lurte på hva dere tenkte om dette? Store bløtkakekjoler ala 80 tallet med digre puffermer og sløyfer er jo stygt uansett da. Og du nevnte jo høyden da. Spiller ingen rolle hva kjole du har. Ser ikke bra ut om bruden ser mye høyere ut enn han uansett, mener nå jeg, så jeg ville unngått superhøye hæler. Endret 30. januar 2011 av BettyBoop28 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Store bløtkakekjoler ala 80 tallet med digre puffermer og sløyfer er jo stygt uansett da. Og du nevnte jo høyden da. Spiller ingen rolle hva kjole du har. Ser ikke bra ut om bruden ser mye høyere ut enn han uansett, mener nå jeg, så jeg ville unngått superhøye hæler. Ok, takk for svar.
Ava Mae Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Ja, det kan se rart ut. Når du i utgangspunktet allerede er høyere enn brudgommen sier det seg selv at du vil se desto større ut med en stor brudekjole. Om dere gidder å legge noe mer i det derimot er jo deres sak 2
FruN Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Hvis du hovedsaklig tenker bilder, så er det mange måter å få det til å bli bra på litt forskjellige vinkler, om en av dere sitter etc. Ellers kommer dere til å være såpass mye i bevegelse at få kommer til å tenke over det tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Ja, det kan se rart ut. Når du i utgangspunktet allerede er høyere enn brudgommen sier det seg selv at du vil se desto større ut med en stor brudekjole. Om dere gidder å legge noe mer i det derimot er jo deres sak Kjolen jeg har endt opp med har ikke et typisk stort skjørt. Det var bare noe damen på brudesalongen sa som gjorde at jeg begynte å tenke litt. uansett, vi er fornøyde vi altså
Ava Mae Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 uansett, vi er fornøyde vi altså Og det er tross alt hovedsaken. Gå for den kjolen du vil ha du
Tullepia Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Har det noe å si hvor høy brudgommen er i forhold til hvilken kjole bruden har? Kjæresten min, brudgommen, er et par cm lavere enn meg. Med høyhelte sko blir det noen cm til. Ser det rart ut om jeg har en kjole med "stort" skjørt? En problemstilling jeg aldri hadde trodd jeg skulle tenke over, men her er jeg Gå for den kjolen du er mest fornøyd med. Du og din forlovede virker ikke beklemt over forskjellen i høyde, så hvorfor bry seg med kommentaren fra damen i salongen? 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Gå for den kjolen du er mest fornøyd med. Du og din forlovede virker ikke beklemt over forskjellen i høyde, så hvorfor bry seg med kommentaren fra damen i salongen? Jeg tror TS bryr seg mer enn hun sier, hvis ikke hadde hun ikke giddet å lage en tråd om det. 2
FruN Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Jeg tror TS bryr seg mer enn hun sier, hvis ikke hadde hun ikke giddet å lage en tråd om det. Det skal ikke mer enn et lite frø for å gro usikkerhet. Dessuten, høyden de imellom er ikke et problem, det er spørsmålet hvorvidt kombinasjonen kjole/sko/høydeforskjell var noe andre reagerte på.
Antoinette Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 En høy kjempebrud og en liten brudgom ser rart ut, når man vet hvor krakilsk lykkelige de fleste bruder ser ut på bilder, mens mannen ser mest ukomfortabel ut, så blir det bare pinlig- både sermonien i kirken og bildene etterpå. Og stor bløtkakekjole er grusomt stygt. 1
Thinkerbelle Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Hei! Hvis du har lyst å fortelle akkurat hva damen i salngen mente var problemet så kan vi sikkert hjelpe deg:)
CathFoto Skrevet 8. februar 2011 #15 Skrevet 8. februar 2011 På bildene kan det i allefall se litt rart ut, ikke primært pga at du er høyere, men kombinert at man får ganske stort omfang av en slik kjole så kan brudegommen "drukne" litt i all stasen.
Amélie E. Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 Hei, jeg ville ikke ha brydd meg om hva damen på brudesalongen sa, men valgt den kjolen jeg har drømt om!!! Selv er jeg med mine 177 cm ca 3 cm høyere enn kjæresten min. Min drømmebrudekjole er en bløtkakekjole, den har smalt "korsettliv" og langt, stort skjørt av tyll. Enkel og helt hvit. Til vil jeg bære en bukett av knall røde roser. Jeg skal ha oppsatt hår, diadem og hvitt blondeslør. Vil være en prinsesse/ballerina-brud,og kommer derfor til å velge lave ballerinasko ettersom dette passer til konseptet, kanskje i lys rosa silke. ....du, har du lang kjole så er det vel ingen som legger merke til brudens sko/hælhøyde uansett (hvis du skulle bestemme deg for å senke hælhøyden tross alt)? Bortsett fra deg selv da som må gå i de en hel dag? Da kan du jo få konfort med ett par lavere sko (under bløtkakekjolen;) og befinne deg på omtrent samme høyde som brudgommen? Bløtkakekjole á la 80-tall med puffermer ville jeg jo selfølgelig ikke ha valgt. Jeg bruker ikke høye hæler simpelthen fordi jeg vil være komfortabel og ha føttene i god behold, og fordi at jeg i så fall må "neie" ned for å kysse kjæresten min. Jeg så at du over her avfeide ideen om å benytte lavere sko, men er ikke omtrent samme "kyssehøyde" med din kjære det viktigeste på denne romantiske dag.....;-)? Jeg synes ikke at det ser rart eller dumt ut på noen måte med en brud som er høyere enn sin brudgom!! Søtt faktisk. Derimot synes jeg at det blir bumt med høye kvinner som lar høyden komme i veien for god holdning og valg av tøy på grunn av andres "holdninger". Synes at det viktigeste med brudekjolen er at det faktisk, så langt det gjør seg komme, er brudens drømmekjole :-) ....og at man pynter seg i noe som brudgommen synes er pent mer enn hva damen på salongen synes... Derimot synes jeg at man skal velge en kjole som komplementerer sin brudgom så vel som seg selv. Helt enig det som står over her ang. foto og bevegelse gjennom dagen! ...Jo. på en høy slank brud synes jeg at en smal, kroppsnær kjole kan være sexy, men jeg ville ikke ha valgt den modellen hvis det ikke var min stil for drømmekjole. En siste ting jeg tenkte på; synes litt tekkelighet og "puff" på brudens antrekk kommer fremfor "skjønnhetssalongnormer" - de mer flaterende gevaner kan man jo spare til værelset på bryllupsnatten... Oj, ble mye annet her nå men mitt råd vil være: ikke fokuser på brudgommens høyde men konsentrer deg om din egen og hvilke plagg og tilbehør som du synes gjør deg så vakker som mulig på den store dagen og komplimenter din kommende brudgom (lave hæler?) En lykkelig brud er en vakker brud :-) Velg drømmeantrekket ditt på din dag og glem damen på salongen og andre rare og upasende kommentarer ang. menneskers høyde eller omfang :-) Jeg har opplevd at andre mennesker har kommet med "krenkende" kommentarer ang. min høyde og forsåvidt også vekt (er tidligere modell og ser faktisk helt normal ut for å være mitt i 30 årene ;-) ... men høy da. Høyden din er noe positivt (slik det bør være for alle mennesker for at det er del av hvem de er) og jeg er sikker på at din kommende brudgom ikke ville vært foruten en cm av den uansett i hvilken form du ønsker å smykke den i bryllupsstasen :-) Lykke til med forberedelsene til den store dagen! 1
Trippeline Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 Bløtkakekjole er ikke min greie, og jeg synes det uansett ser rart ut når bruden er høyere enn brudgommen. Men for å være objektiv: Høye hæler forsterker denne forskjellen, og hvitt gjør deg større, både i lengde og bredde. Dette blir ytterligere forsterket med en stor kjole, så optisk sett vil mannen din forsvinne, spesielt hvis han skal ha mørk dress/smoking. Det høres jo ikke ut som om det egentlig er noe problem for dere at han er mindre enn deg. Det viktigste er at dere er fornøyde. Jeg tror det kan bli veldig sjarmerende hvis du stråler som en jentunge i drømmekjolen og dere ser litt snåle ut, men samtidig struttende av selvtillit og kjærlighet til hverandre. Du/dere kan ikke satse på å jukse på de offisielle brudebildene med å plassere deg på strategisk klokt i forhold til mannen din. I et bryllup er det alltid flust av private kameraer og bilder blir tatt fra alle mulige heldige og uheldige vinkler.
Norbertine Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 Jeg synes ikke det ser rart ut jeg. Gå for akkurat den kjolen og de skoene du føler for. Men om du skulle velge en kjole med stort, fotsidt skjørt kan du være ganske sikker på at skoene ikke synes, så du bør heller velge etter komfort enn utseende. I mitt bryllup gikk jeg stort sett barbeint etter middagen, fordi jeg får fort vondt i føttene av høye hæler, og de fine skoene som jeg hadde dratt til Italia for å finne syntes ikke uansett.
tiriel Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 hei! jeg er enig med de over her. det viktigeste er at du er lykkelig med drømmekjolen, mannen og dagen din! ikke bry deg om frekke brudesalong damer! jeg er cirka like høy som min kommende ektemann,så jeg kommer til å ha ballerinasko under brudekjolen, kyssehøyde er et stikkord (tenker også på komfort her, tung prinsessekjole går kanskje ikke så godt sammen med hæler) og litt hæl til kjolen jeg skal ha til festen etterpå.. lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 Nå håper jeg at jeg ikke tråkker noen på tærne, men jeg synes man bør tenke litt på hvordan man kler hverandre på bryllupsdagen. Det er så utrolig mange flotte kjoler å velge mellom, og man kan som regel finne noe man virkelig blir fornøyd med selv om man tar hensyn til ulike ting: egen kroppsfasong/høyde og brudgommens. Som fotograf gjør jeg selvfølgelig det jeg kan for at brudeparet skal få bilder de er fornøyde med, men det skader ikke å ha i bakhodet at ikke bruden blir for "stor" i forhold til brudgommen. Her er et eksempel hvor jeg som brud kanskje ville valgt enn smalere kjole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå