Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Da er jeg ikke interessert i wallstickers. Veggen til mini er ikke brukbar for dette formålet desverre Ungen vår har bøkene sine i et oppbevaringsmøbel, men det trengs noe pynt på veggene. Forslag? Hva har din toåring på veggene sine? Endret 30. januar 2011 av fr21_5ffdsa
Gjest imli Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Tegningar/malerier dei har laga sjølv, eit par sånne klassiske "meiningslause" bileter med blomster og sånt, og eit par bileter av seg sjølv.
catwar Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Sønnen min har litt Ole Brumm tema på rommet sitt... Kjøpt mange fine kvadratiske bilder av OleBrumm-gjengen på Bohus. Dette pynter veldig opp! Sammen med gardiner, Ole Brumm-lampe i taket og som leselampe. :-) Det har han hatt siden han var 1,5. Nå har han begynt å få litt traktorplakata og Carsplakata, som han sjøl vil ha opp. Mista litt interessen for Ole Brumm no når han er 4
nickless Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Min yngste har ett engle bilde over senga , og tegninger,bilder og kort på en snor festet med små klyper på den ene veggen.
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Da sønnen min var liten, hang jeg opp filmplakater ala type Disney etc. Gikk til videoutleiebutikker - og spurte om å få/kjøpe billig filmplakatene de hadde i vinduet når de ikke skulle ha dem lengre. Betalte aldri noe - og sønnen min hadde glede av å ha store fargerike plakater av filmer han hadde sett - i mange år. Ble byttet ut etterhvert ettersom åra gikk. Billig og popoulært
bambyb82 Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Generelt når mann innreder et barnerom: Det er viktig å sette seg inn i barnets perspektiv. Jeg ser alt for ofte små barn som har alt for store møbler. Et eksempel er et bord de knapt rekker opp til, en stol de må klatre opp i... De står nærmest i fare for å utvikle nakkeskader da alt på veggene henger i de voksnes øyen høyde, og ikke barnets. Hva med å foreksempel sette deg ned på gulvet? Hva ser du? Har du tenkt på at underflaten på bordet kan males i spennende motiver? Det er ofte undersiden av møbler de ser... Kan du eks henge opp et "boks" system fa ikea på veggn i gripehøyde for barnet? ( slike som egentlig er til kjøkkenredskap, men en får alle verdens plast bokser til å sette i de i rosa blå osv..)Fine å ha små leker i Skal du ha noe på veggene? Ha gjerne noe i barnets synshøyde. Hva med å dra på tapetbutikker å be om en prøve på barnetapeter med mønstre osv... Disse kan du lime på et lerret som du igjen du kan kjøpe billig på eks clas olson. Hva om du i tillegg limer på alt du måtte komme på av kreative ting? en papptallerken som du maler? en halv kopp? Lag de tredimensjonale! Spennende for barn putt på glitter.. ja alt! Bruk fantasien = kule bilder med personlig preg! Spennende speil fra ikea eller andre leverandører? igjen... i barnets høyde! Du kan kjøpe figurer av litt tykkelse på mange barnebutikker som festes med biter av dobbeltsidig teip på veggen. Fester på de fleste underlag da teipen er tykk og seig. En god teip er den grønne dobbeltsidige teipen som selges poå biltema... Altså! Det viktigste du kan gjøre er å sette deg ned å finne ut hva barnet faktisk ser, og planlegge utifra det. Tipst fra interiørdesigner student med en passion for barnerom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå