Gå til innhold

Hvor skal vi reise nå?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk vår flaks at det skal bli opprør i Egypt når vi skal ut å reise. Hadde bestilt tur til Sharm-el-sheikh neste lørdag, men nå blir det jo dårlig med det. Så da trenger jeg tips til andre fine steder man kan dra? Vi får jo heldigvis tilbake alle pengene nå, så vi tenkte bestille ny tur i uke 6, 7 eller 8. Vi vil ha sol og sommer, og et bra hotell til ikke altfor høy pris. Vi hadde bestilt femstjerners i Egypt til en god pris, men finner ikke lignende andre steder.. Så hvor er det varmt (helst over 20grader) i uke 6, 7, 8? Og bra hoteller uten at man blir helt ruinert? Ser på langtidsvarselet for tenerife og lanzarote at det ligger på 16-18 grader neste uke, er det ikke varmere enn det eller lyver værmeldingen litt? Takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min erfaring med temperaturen er at jeg har selv sittet på kanariøyene og sett at yr.no melder mye kaldere vær på kanariøyene enn den egentlige temperaturen var. Vet at det har vært en del regn der de siste dagene ,men om du ikke skal ha så lang flyreise så er vel kanariøyene eneste alternativ nå. Pleier jo å være brukbare temperaturer midt på dagen der nå og litt kjøligere til kvelden. Har selv vært på kanariøyene og hatt mellom 24 til 27 grader midt på dagen vinterstid. Grand canaria sydsiden er jo kjent for å ha det beste været så jeg hadde vel satset på det.

Skrevet

Off topic, men ja stakkars deg, typisk din flaks at det er masseopprør, uskyldige liv går tapt, og helvete bryter løst i feriemålet ditt. Bra vinkelfokus.

• Liker 8
Skrevet

Yr. no melder alltid kaldere. jeg var 1 uke på Gran Canaria for 2 uker siden, hadde knallvær alle dagene og lå på stranda fra 10 til 16 hver dag. Deilig!

Noen venner av meg fikk bytte fra Egypt til Tenerife pga dette.

De har hatt dårlig vær på kanariøyene forrige uke i allefall, jeg vet ikke denne uka. Iallefall, når det er fint er det knallvær :D

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Det jeg håpet på, at det ofte er varmere enn meldt. Da satser vi nok på en snartur til kanariøyene et sted. :-) Mye bedre enn ingenting, og mye bedre enn regnet her hjemme. :D

Skrevet (endret)

Er det noen som har et konkret sted å anbefale på Gran Canaria/Tenerfie/Lanzarote? Lyst på en rolig ferie, med god mat, og sol. Generelt skeptisk til plasser som har "norske-barer".. Men lysten på bading og bikini begynner å overskygge skepsisen nå merker jeg :fnise:

Endret av MonThe
Skrevet

Ble sendt hjem fra Egypt i går, skulle vært til lørdag. Og det var kaldt på kvelden. Sko, bukse og strikkegenser. Mange reiste til Jordan så jeg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vært glad til og heller spart de pengene og brukt mer på å ta en skikkelig opplevelsestur til Afrika eller Asia fremfor en kjedelig chartertur. Tenk så mye mer man opplever på en safari eller en tur til f.eks Vietnam. Veldig dyrt trenger det faktisk heller ikke å bli.

Skrevet

Jeg vil anbefale Lanzarote! :) Yr.no varsler feil, var mye varmere da jeg var der, og slik har det alltid vært når jeg har vært på reisefoten. Reiste til Lanzarote ifjord på denne tiden, var kjempefint og varmt. Eneste på kvelden burde du ha en genser, da det kan blåse litt kjørlig vind.

Skrevet

Vi gikk for en 1ukers ferie til Tenerife vi. Kanskje mer "Syden" enn jeg hadde sett for meg i utgangspunktet, men gleder meg til litt sol og avslapping :) Ble mye billigere enn den panlagte Egyptturen også, og kortere reisetid da vi fikk reise fra Trheim istedenfor Oslo :jepp:

Skrevet

Var i Jordan for en stund siden, superspennende og et veldig godt alternativ til Egypt

Skrevet

Er det noen som har et konkret sted å anbefale på Gran Canaria/Tenerfie/Lanzarote? Lyst på en rolig ferie, med god mat, og sol. Generelt skeptisk til plasser som har "norske-barer".. Men lysten på bading og bikini begynner å overskygge skepsisen nå merker jeg :fnise:

Puerto Mogan på Gran Canaria er mer et rolig sted. Den kalles lille-venezia og er ganske idyllisk og koselig for par eller folk som vi ta det rolig, f.eks mor og datter. Ikke noe party-liv, men ganske bedagelig. Du kan også ta en buss derfra til Puerto Rico hvor det er stort shoppingsenter og masse masse restauranter f.eks, men da får du også med deg det typiske syden-livet med norske barer, pianobar, karaoke, irsk pub osv. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...