AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Del Skrevet 30. januar 2011 Noen flere enn meg som reagerer på at de synger jeee-jeee-hjemmelaget i den nye grandis-reklamen eller? Altså, Grandiosa er vel omtrent så langt man kommer fra hjemmelaget pizza. Pappskive med litt ost og skinke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Del Skrevet 30. januar 2011 Villedende markedsføring? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 30. januar 2011 #3 Del Skrevet 30. januar 2011 Det blir vel med den som med Nora sin "hjemmelagde" syltetøy. Eller Noras "hjemmelagde" surkål. Gildes(?) "hjemmelagde" leverpostei og Denjas "hjemmelagde" potetsalat. Ingen av disse er hjemmelaget og alle vet det. Det er et markedsføringstriks. Hjemmelaget høres så mye bedre ut enn helfabrikat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Del Skrevet 30. januar 2011 Firkanta ferdigpizza er ikke det spor mer hjemmelaga enn rund ferdigpizza. Jeg synes reklamen er tåpelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja, jeg reagerer. Den er jo akkurat like mye hjemmelaget som hvilken som helst Grandiosa, Big One, Dr.Oetker, ..., altså ingenting. Hjemmelaget er den først dersom man selv elter deigen, lager tomatfyll, rasper ost, ... Det er og blir masseprodusert ferdigmat. Ikke at det er noe galt i det, da det kan være grei mat. Men hjemmelaget er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Del Skrevet 30. januar 2011 Det smaker jo rett og slett møkk. Lurer på om jeg skal sende inn en klage til Grandiosa. Er så lei av de elendige reklamene deres også. Dårlige sanger som irriterer i hver eneste reklamepause. Arg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. januar 2011 #7 Del Skrevet 31. januar 2011 Den de kaller hjemmelaget er annerledes enn de andre. Den har høy og luftig bunn og veldig mye mer fyll. Den er faktisk ganske god, og jeg er ingen stor grandiosatilhenger. Jeg foretrekker ordentlig mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 31. januar 2011 #8 Del Skrevet 31. januar 2011 Er det noen gamle koner som lager deig, fyll og kutter opp paprika hjemme i sitt eget kjøkken før det blir fryst ned og kjørt ned til rema 100? Nei. Da er det strengt tatt ikke hjemmelaget. Den originale grandiosaen smaker null og niks -.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. januar 2011 #9 Del Skrevet 31. januar 2011 Sant det babyblue, men det gjelder vel igrunnen alt annet som er merket hjemmelaget også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Del Skrevet 31. januar 2011 Ja, jeg reagerer. Den er jo akkurat like mye hjemmelaget som hvilken som helst Grandiosa, Big One, Dr.Oetker, ..., altså ingenting. Hjemmelaget er den først dersom man selv elter deigen, lager tomatfyll, rasper ost, ... Det er og blir masseprodusert ferdigmat. Ikke at det er noe galt i det, da det kan være grei mat. Men hjemmelaget er det ikke. pfft! Hjemmelaget er den først når du har grodd kornet og fått det malt på stein selv, så yster du osten etter at kua er melket, tomaten må gros og skvises og kua avles, slaktes, parteres, kjøttet kvernes bla bla bla :gjeiper: Dette begrepet "hjemmelaget" kan dras ut i det vide og det brede - det er ikke hjemmelaget selv om man kjøper posene og lager det hjemme heller, eks tomatsuppe, pizzafyll etc etc... Syns reklamen var fengende jeg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 31. januar 2011 #11 Del Skrevet 31. januar 2011 Sant det babyblue, men det gjelder vel igrunnen alt annet som er merket hjemmelaget også. La oss saksøke buksene av de løgnerne en gang for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 31. januar 2011 #12 Del Skrevet 31. januar 2011 La oss saksøke buksene av de løgnerne en gang for alle! Lets go the American way!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #13 Del Skrevet 31. januar 2011 pfft! Hjemmelaget er den først når du har grodd kornet og fått det malt på stein selv, så yster du osten etter at kua er melket, tomaten må gros og skvises og kua avles, slaktes, parteres, kjøttet kvernes bla bla bla :gjeiper: Dette begrepet "hjemmelaget" kan dras ut i det vide og det brede - det er ikke hjemmelaget selv om man kjøper posene og lager det hjemme heller, eks tomatsuppe, pizzafyll etc etc... Syns reklamen var fengende jeg.. Sant nok! Men det er vel å dra den litt langt. For ikke mange (om noen) som i disse dager selv håndterer hele prosessen fra man planter i jorda eller kalven blir født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #14 Del Skrevet 1. februar 2011 Sant nok! Men det er vel å dra den litt langt. For ikke mange (om noen) som i disse dager selv håndterer hele prosessen fra man planter i jorda eller kalven blir født. Like fullt en tankevekker for de som roper opp om at maten er / ikke er hjemmelaget :gjeiper: Hva med de som kjøper en pose kjøttkaker og en pose brun saus, smeller det sammen og serverer "hjemmelaget middag" ?? Eller de som kjøper en stek i pose vakumpakket med sjy-saus - smeller den i ovnen og kaller det hjemmelaget?? Hvor mange lager ikke fra basisposer når de lager supper og sauser og legger til litt selv og kaller det hjemmelaget??? Hva ER egentlig hjemmelaget da når alt kommer til alt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 1. februar 2011 #15 Del Skrevet 1. februar 2011 De må værsågod kalle den pizzaen hva de vil, men hjemmelaget er den ikke! Og jeg lurer på hva som feiler smaksløkene til de som syns at Grandiosa smaker godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. februar 2011 #16 Del Skrevet 1. februar 2011 Hjemmelaget-markedsøringstrikset er ganske teit, må si meg helt enig med dere! Lurer på om det finnes noen regler evt lover angående dette. Skal jammen finne ut av det.. Synes det er utrolig irriterende med helfabrikat og halvabrikat som blir kalt for hjemmelaget. Det er ikke hjemmelaget med mindre en selv har kjøpt og tilberedt råvarene, mener jeg. Å steke en ferdigpizza i ovnen, vel, det er.. hjemmestekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 1. februar 2011 #17 Del Skrevet 1. februar 2011 Hjemmelaget my ass sier jeg å! Den reklamen er bare teit. Spiller egentlig ingen rolle om det er hjemmelaget eller ikke. Grandiosa smaker dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 1. februar 2011 #18 Del Skrevet 1. februar 2011 Hadde slike ting det står hjemmelaget på rent faktisk vært laget på et privat kjøkken hadde det antagelig ikke vært lov å selge i butikken en gang. I hvert fall ikke uten at det var et kjøkken som var godkjent av Mattilsynet. Egentlig er det rart at det er lov å merke mat med "hjemmelaget", det er jo i så å si alle tilfeller en ren løgn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 1. februar 2011 #19 Del Skrevet 1. februar 2011 Den de kaller hjemmelaget er annerledes enn de andre. Den har høy og luftig bunn og veldig mye mer fyll. Den er faktisk ganske god, og jeg er ingen stor grandiosatilhenger. Jeg foretrekker ordentlig mat og jævlig dyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 1. februar 2011 #20 Del Skrevet 1. februar 2011 Er det noen gamle koner som lager deig, fyll og kutter opp paprika hjemme i sitt eget kjøkken før det blir fryst ned og kjørt ned til rema 100? Nei. Da er det strengt tatt ikke hjemmelaget. Den originale grandiosaen smaker null og niks -.- Så du mener at de bestemødrene som står og nynner og rører i Noras syltetøy ikke er ekte..? Nei, merkelig med den hjemmelaget-påstanden på ferdigmat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå