Metazoa Skrevet 30. januar 2011 #1 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er altså ikke et skjellsutrykk, jeg fant virkelig at de tre bananene jeg kjøpte i går var blitt svarte når jeg tok dem ut av posen! Jeg glemte dem ut, og de ble liggende i handleposen sammen med to appelsiner, to pærer, to løk og noen hvitløk over natten. Det er litt gulfarge igjen enkelte steder, men ellers er de helt mørke og veldig uappetittelige. Jeg tenkte å prøve en om litt, de trenger jo ikke ha blitt dårlige inni fordetom. Men er det noen som kan tenke seg hva som har forårsaket det? Jeg tenker kanskje løken er synderen.. :gjeiper: Hadde vært artig å vite hvorfor sånt skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er eplene somm er synderen. De skiller ut en gass som jeg ikke kommer på i farta som får annen frukt til å modne og blomster til å visne. Ikke sett blomstervasen ved siden av fruktfatet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg husker jeg hørte om dette på TV for en tid tilbake; gassen heter eten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2011 #4 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Det er eplene somm er synderen. De skiller ut en gass som jeg ikke kommer på i farta som får annen frukt til å modne og blomster til å visne. Ikke sett blomstervasen ved siden av fruktfatet! Eplene som ikke var i posen? Hvis jeg ikke tar helt feil, så skiller pærer også ut etylengass. Endret 30. januar 2011 av Supraspinatus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Del Skrevet 30. januar 2011 Glemte du dem i bil eller et kaldt sted? Bananer blir innmari fort svarte hvis de oppbevares kaldt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 30. januar 2011 #6 Del Skrevet 30. januar 2011 Å! Det er først når skallet blir svart at bananene blir virkelig søte og gode! De er sikkert perfekte til banansplit nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. januar 2011 #7 Del Skrevet 30. januar 2011 Brune bananer er gode, og jeg syns de blir det veldig fort uansett hvordan de oppbevares i heimen ...og er veldig gode på knekkebrød: mos dem og bre dem utover knekkisen, strø på et lag med rosiner og kanel: spis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Del Skrevet 30. januar 2011 Eplene som ikke var i posen? Hvis jeg ikke tar helt feil, så skiller pærer også ut etylengass. Ok, epler, pærer, whateva.. Samme gassen er det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metazoa Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Aha, de ble liggende i bilen, så da er det sikkert det! Frostskadde bananer altså. Men jeg har lagt merke til at de ikke bør ligge ved siden av annen frukt, så det med etylengassen var interessant. Jeg spiste en, og det gikk helt greit, selv om jeg liker grønne bananer best Endret 30. januar 2011 av Metazoa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2011 #10 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er ikke farlig å spise dem nei, men de smaker ekkelt. Takke meg til bananer som så vidt har blitt gule Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #11 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg synes faktisk bananer holder seg best i kjøleskapet jeg, da kan jeg spise dem en dag eller to etter innkjøp. Her spises nemlig bananer helst samme dag, og de må være ganske grønne ved innkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå