Gå til innhold

63 kilo, for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år, og 155 cm høy. Er det for mye å veie 63 kg?

Jeg har virkelig lagt på meg de siste årene, og kiloene vil ikke av! Frustrerende, for jeg føler ikke dette er helt meg for å si det slik... Jeg pleide å veie 54-55 kg, noe jeg var fornøyd med.

Er 63 litt for mye? Noen gode tips til hvordan jeg kan få motivasjon til å a meg sammen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvordan du er bygget. 63 kilo hadde definitivt vært for mye på meg, selv om jeg er nesten 10 cm høyere enn deg.

Du må kjenne på det selv. Føler du deg flott, har et greit kosthold og er i aktivitet - så er ikke 63 kg for mye. På deg.

Skrevet

Føler meg ikke akkurat så fin nei :(

føler eg har blitt litt oppblåst i ansiktet, og kostholdet, spesielt denne siste uka har vært helt tragisk!

Skrevet

Det gir deg ein BMI på rundt 26, noko som er rekna som overvekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

hei søte deg! driver mye med trening. har lest mye om helse og kosthold. ifølge BMI-en din, så ligger du på 26.

BMI-grenser

BMI under 20 regnes som undervekt

BMI mellom 20 og 25 regnes som normalvekt

BMI over 25 er definert som overvekt

BMI over 30 er definert som helseskadelig overvekt

du er akkurat på grensen. men du ligger heldigvis hvor det er mulig og enklere å snu det enn hvis du var over 26. har du veid 55 før, så vil du klare det igjen. din sunne vekt vil være alt fra 50-58. siden du er 155. jeg ville ha rådet deg å komme deg på 57-58kg i første settet for å komme deg under en bmi på 25. målet ditt burde være å komme i en form hvor du føler deg glad. du virker ikke overlykkelig nå, siden du er skeptisk på dette. men å forandre vekten litt, vil gjøre underverker for selvfølelsen din. det er tøft, men verdt det. start med å ta en rensekur. i det du tar rensekur, holder deg unna sukker og hvetemel og alkohol. forandre matvanene dine. innta proteinrike mat og tren. har du ikke treningssenter, tren hjemme (musikk og dans?), hvis mulig, tren ute med jogging. ikke kutt ned på mye mat for å gå raskt ned i vekt. det varer ikke. og det er skadelig for kroppen. og immunforsvaret svekkes raskt. kanskje du har en venn om vil kutte ned på par kilo, så hadde dette hjulpet hverandre til å presse hverandre og passe på hverandre som samtidig har det gøy. eller veddemål hehe...

Endret av lunastar88
Skrevet

hei søte deg! driver mye med trening. har lest mye om helse og kosthold. ifølge BMI-en din, så ligger du på 26.

BMI-grenser

BMI under 20 regnes som undervekt

BMI mellom 20 og 25 regnes som normalvekt

BMI over 25 er definert som overvekt

BMI over 30 er definert som helseskadelig overvekt

du er akkurat på grensen. men du ligger heldigvis hvor det er mulig og enklere å snu det enn hvis du var over 26. har du veid 55 før, så vil du klare det igjen. din sunne vekt vil være alt fra 50-58. siden du er 155. jeg ville ha rådet deg å komme deg på 57-58kg i første settet for å komme deg under en bmi på 25. målet ditt burde være å komme i en form hvor du føler deg glad. du virker ikke overlykkelig nå, siden du er skeptisk på dette. men å forandre vekten litt, vil gjøre underverker for selvfølelsen din. det er tøft, men verdt det. start med å ta en rensekur. i det du tar rensekur, holder deg unna sukker og hvetemel og alkohol. forandre matvanene dine. innta proteinrike mat og tren. har du ikke treningssenter, tren hjemme (musikk og dans?), hvis mulig, tren ute med jogging. ikke kutt ned på mye mat for å gå raskt ned i vekt. det varer ikke. og det er skadelig for kroppen. og immunforsvaret svekkes raskt. kanskje du har en venn om vil kutte ned på par kilo, så hadde dette hjulpet hverandre til å presse hverandre og passe på hverandre som samtidig har det gøy. eller veddemål hehe...

Tusen takk for godt råd :)

Noen eksempler på matvarer?, er ikke så flink med dette med proteiner osv!

Skrevet

Anebfaler deg og kjøpe en kokebok med informasjon eller ei ernæringsbok. Masse du kan lære, og enkelt slå opp i. For eksempel ernæringsboken for videregående skole.

Skrevet

Tusen takk for godt råd :)

Noen eksempler på matvarer?, er ikke så flink med dette med proteiner osv!

bare hyggelig å hjelpe mennesker å bli glade i livet:) må vite litt om når på dagen du ville ha likt å trene og hva ? riktig mat gir riktig trening som gir riktig resultat

Skrevet

bare hyggelig å hjelpe mennesker å bli glade i livet:) må vite litt om når på dagen du ville ha likt å trene og hva ? riktig mat gir riktig trening som gir riktig resultat

Har ikke så veldig god råd, så tror det helst måtte blitt trening hjemme...

Skrevet

Skrevet

siden trening hjemme ikke gir like sterk intensitet som jogging/løping samt vekter, så må du prøve å trene hver dag (utenom søndager) 45-60 med dans(for å øke pulsen. så kan du trene styrke med egen vekt. push up, sit ups, knebøy osv 15-20min. hvile 5-10 min før du tøye ut for musklene er ømme og hovne rett etter trening. ikke tøy for hardt siden du kan få strekk ( kroppen/musklene dine er ikke vant til det,,, enda:) )

så til mat. jeg er selv veldig glad i mat. så jeg straffer ikke meg selv i å la være å spise godt. I LOVE FOOD! hehe

frokost varier du med egg og havregryn, med et gl skummetmelk og frukt (eple, pære, appelsin, men ikke banan (fetende frukt) men får du lyst på søtt, så er banan all ok pga søtheten med mye naring som kroppen har tilgode av enn sjoko og godteri). husk fiskeolje hver morning.

lunsj en veldig grov, bare en, skive med makrell/ hvitost med kyllingpålegg...unngå smør.

middag masse grønnsaker, magert kjøtt, kylling og fisk som er kokt eller ovnsbakt. hvis du skal ha ris, ikke mer enn en håndfull og det skal være fullkorn til naturris eller bulgur og bygg. så mye som finnes. blir selv litt gal hehe.

så må du huske c vit. får du i deg for lite, kan du kjøope sånn fra kiwi c-pluss tror jeg de heter. og spise en appelsin eller paprika og brokkoli. har du lyst til å unne deg noe godt, kan du jo alltid lage fruktsalat av kiwi, eple, appelsin , jordbær?, med litt JA yoghurt over fra Tine. liker den vaniljen bedre.

husk å spise bitte litt forskjellige nøtter hver dag(mandler, valnøtter. alt uten salt og ikke mer enn 5-10 biter, liksom) som

du må inta 1.5-2 l hver dag. hver dag!!

Skrevet

Det høres mye ut. Jeg veier 65 og er 1,76 cm, har litt over hoftene og på magen og er ikke spesielt tynn.

• Liker 1
Skrevet

hei!! hvordan går det nå, Zeldajenta

Skrevet

Jeg er 20 år, og 155 cm høy. Er det for mye å veie 63 kg?

Jeg har virkelig lagt på meg de siste årene, og kiloene vil ikke av! Frustrerende, for jeg føler ikke dette er helt meg for å si det slik... Jeg pleide å veie 54-55 kg, noe jeg var fornøyd med.

Er 63 litt for mye? Noen gode tips til hvordan jeg kan få motivasjon til å a meg sammen? :)

Jeg er 156 og 63/64 kilo. og det du har skrevet er som om jeg skulle skrevet selv faktisk.. får det IKKE av meg jeg heller... aaarg!!! jeg synest jeg veier litt for mye, ser det både i speil og vekt. føler meg litt overvektig og skulle gjerne ha gått ned til 54/55 selv.. men ikke f! om jeg får det til..

MÅTTE bare få det ut selv om jeg ikke svarte så mye på det du lurte på :gjeiper:

Skrevet

Jeg er 1.78 og veie 63 kilo !

Utifra BMI, så ligger jeg rett på snitt til og være undervektig, men jeg er for en gang skyld fornøyd i mitt liv når jeg faktisk ser meg selv i speilet ! Kan tilføye at jeg har gått ned 15 kilo de 2 sisste årene, jevnt og trutt, og har hatt 63 kilo som mål fra starten !

Ønsker deg lykke til.

Kan anbefale en lavkarbo-diett, som ikke er en "midlertidlig" løsning, men totalt endring av kosthold, og blir en liv stil ! :)

Du kan hvis du virkelig vil.

Kutt ut brød, pasta, ris, poteter, sukker og salt ! I tillegg gå en tur på 30 min rask gange hver dag, drikk svart te og kaffe, og vann i stede for brus :) Så er du GODT på vei :)

Belønn deg selv innimellom med en god smoothie eller en fruktsalat!

Det finnes så mye godt og sunnt å spise, så problemet ligger ikke der. Er vel motivasjon og selvkontrollen som er hva du må fokusere på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...