Gå til innhold

Litt forvirret etter date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på date på torsdag med en jeg møtte på nettet.

Det gikk litt tregt med praten i starten, men etter en stund (og et par øl) så gikk praten så bra at vi snakket om akkurat det - at det hadde gått litt dårlig i starten, men at det nå var kjempebra!

Vi tok samme buss hjem, og på veien så holdt han litt rundt meg og varmet meg. Han tok opp om vi skulle møtes igjen, og jeg fikk et kyss på kinnet da han dro.

Dagen etter sendte jeg en sms, hvor jeg takket for i går og skrev at jeg så frem til neste gang. Jeg fikk fort et positivt svar tilbake.

Dagen etter så møter jeg han tilfeldig igjen på bussen. I helgen har han fullt opp - skal jobbe fredag, ha gutta på besøk på lørdag og slappe helt av på søndag- Vi avtaler å finne på noe på onsdag, og når han går av så gir han meg et kyss på kinnet igjen.

Så kommer søndagen og jeg og ei venninne går tur rundt et populært vann. Dette er i ett-to-tiden på formiddagen. Da ser jeg pluselig at han kommer gående i mot oss med en annen jente!

Jeg får litt panikk, og jeg drar med meg venninna mi ut til siden på en liten sti. Så står vi der til de har gått forbi og titter etter dem. De går et stykke fra hverandre og ikke noe tett inntil.

Jeg har full forståelse for at man dater flere såpass tidlig i nett-date-verdenen, men skal jeg si noe til han??

Jeg lurer på om jeg skal spørre neste gang vi møtes (om vi møtes), om han gjorde noe spesielt på søndag.. så kan jo jeg si at jeg var ute og gikk tur i det området jeg så han og se an reaksjonen hans. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gidder du virkelig kaste bort tiden din på noen som dater andre samtidig?

• Liker 7
Skrevet

For all del la det gå. Så tidlig inn i bekjentskapet kan det veldig raskt misoppfattes når du ikke har mer og gå på enn at du så han med en jente. Det kan godt være du er den mest fleksible og enkle jenta man kan leve sammen med i hele byen og som ikke finnes sjalu, men det vet tross alt ikke han. La det gå og stol heller på at han avslutter det han eventuelt har gående med andre han måtte ha kontakt med via nettet den dagen dere eventuelt finner ut at dere er kommet dit.

• Liker 2
Skrevet

det kan jo ha vært en søster eller venninne eller noe?

• Liker 5
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å spurt noe om. Ja, kanskje han treffer andre, kanskje det var en venninne, søster... Du er ikke i posisjon til å begynne å spørre ham ut etter en eneste date.

• Liker 4
Skrevet

La det gå og stol heller på at han avslutter det han eventuelt har gående med andre han måtte ha kontakt med via nettet den dagen dere eventuelt finner ut at dere er kommet dit.

Og hvorfor tror du at det er lurt å stole på et vilt fremmendt menneske?

Skrevet

Jeg har faktisk vært på date med flere samtidig selv, men hadde bare truffet de en gang og hadde ikke kommet så langt at det var seriøst. Så jeg skal ikke kaste stein i glasshus.

Men jeg blir bare så fryktelig nysgjerrig, siden jeg likte han så godt!

Det var ikke en søster, for jeg vet at hun ikke bor i samme by.

Skrevet

Å spørre han ut kommer jeg ikke til å gjøre, det er bare å drite seg ut.

Men et uskyldig spørsmål om han gjorde noe spesielt på søndag er vel ikke feil?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Så han gikk ikke tur med sin søster altså?

Skrevet

Det må være lov å date flere så tidlig, hvis det er det han gjør. Jeg ville faktisk ikke nevnt noe om det nå. Jeg ville også forsøkt å være mindre pågående. Altså ikke være den som sender sms først osv. Etter min erfaring kan enkelte menn både virke veldig interesserte og være veldig snille og hyggelige, men likevel velge noen andre. Spesielt om man virker for interessert selv. Og det er jo lov. Jeg oppfatter det ikke som at du er sjalu, men han kan lett oppfatte deg som det, og få hetta fordi du har "spionert" på ham. Jeg ville fortsatt å treffe ham, men senket forventningene. Så hvis det går bra med dere kan du jo fortelle ham om møtet senere. Så synes han kanskje du er en kul dame som ikke reagerte hysterisk på det, den gangen dere bare akkurat hadde møttes :)

• Liker 5
Skrevet

Takk for godt råd fra deg "AnonymBruker" ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Han trenger da ikke ha vært på date selv om han gikk tur med en jente?

Og selv om han har vært på en date med deg og gitt deg kyss på kinnet så er dere vel ikke "Exclusive"?

• Liker 1
Skrevet

Og selv om han har vært på en date med deg og gitt deg kyss på kinnet så er dere vel ikke "Exclusive"?

Nei, de har ikke blitt enige om at det er eksklusivt, men i min verden er det i hvert fall underforstått at man holder seg til én av gangen. Jeg føler ikke at det er noe man må ha snakket om.

Jeg regner med at veldig mange dater flere samtidig, men oppdager jeg det så dropper jeg jenta ganske kjapt.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei, de har ikke blitt enige om at det er eksklusivt, men i min verden er det i hvert fall underforstått at man holder seg til én av gangen. Jeg føler ikke at det er noe man må ha snakket om.

Jeg regner med at veldig mange dater flere samtidig, men oppdager jeg det så dropper jeg jenta ganske kjapt.

Du skal lete lenge etter norske kvinner, spesielt på nettdatingsider, som finner det naturlig å date kun en om gangen. De fleste ville nok hatt to og tre på samme date om mulig.

Skrevet

Du skal lete lenge etter norske kvinner, spesielt på nettdatingsider, som finner det naturlig å date kun en om gangen. De fleste ville nok hatt to og tre på samme date om mulig.

Men her er det da ikke snakke om å "date", de har jo bare møttes én gang! Det må være greit å treffe andre da. Blir forholdet fysisk er det greit å si ifra om det, eller slutte å treffe andre. Mener jeg.

Skrevet

Om du sier til ham at du så ham så vil jeg faktisk si at det er et bedre utgangspunkt for et eventuelt forhold enn om du subtilt spør hva han gjorde.

Skrevet

Du skal lete lenge etter norske kvinner, spesielt på nettdatingsider, som finner det naturlig å date kun en om gangen.

Det tviler jeg ikke på, og det er noe jeg har i bakhodet. Men jeg trenger ikke å akseptere det.

Skrevet

Vil det si at du mener norske kvinner på nettdaitingsider er en spesiell "rase"...? Mindre pålitelig, moralsk eller hva du enn måtte mene enn andre kvinner? Kan være greit å vite hva menn faktisk mener om det før man evt roter seg inn i den jungelen....

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vil det si at du mener norske kvinner på nettdaitingsider er en spesiell "rase"...? Mindre pålitelig, moralsk eller hva du enn måtte mene enn andre kvinner? Kan være greit å vite hva menn faktisk mener om det før man evt roter seg inn i den jungelen....

I sum så ja. Miljøet på nettdatingsider er preget av kvinner som lider av prinsessesyndromet og av promiskuøse kvinner. I betydelig større grad enn ute i resten av verden. Så å finne ei fornuftig, lojal og jordnære kvinne via nettdating er betraktelig verre enn ved å prøve å sjekke opp tilfeldige kvinner på busstopp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...