AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Jobber i helsesektoren. I helgen på et narspiel fant jeg ut at flere av de jeg jobber med røyker hasj. hadde ikke forundret meg om de gjør dette på jobben også. Det som e så kjipt e at jeg nå vet det. Hvordan skal JEG forholde meg på jobben når jeg vet at flere der røyker hasj? De jobber i helsesektoren. det er ikke slik at man kan holde på slik når man jobber i dette yrket. Samtidig blir jeg blandet inn i det siden jeg nå vet dette, og er liksom "skyldig" siden jeg vet dette og siden jeg er pliktig til å informere sjefene mine om dette. Hvis jeg sier dette til sjefene mine mister de jobben tvert, og de har jobbet der i flere år. Jeg ønsker ikke det heller, men samtidig er det skremmende at de jobber der, når de er såpass "på kjøret". råd???
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 De røyker vel ikke hasj på jobben? Jeg ville vært mye mer skeptisk til folk som var på fylla f eks dagen før de skulle på jobb enn om de røkte hasj. Man mister ikke kontrollen over seg selv når man røyker hasj, men det gjør man når man drikker alkohol. Mye skumlere. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Så lenge dette skjedde på et privat narspiel og ikke på jobb eller i en sammenheng med jobben så er du ikke pliktig til å si noe som helst til sjefen din. Siden dette kom som et stort sjokk på deg går jeg ut fra at disse menneskene fungerer godt i arbeidssammenheng til tross for hasjrøykingen og da ser jeg ingen grunn til å dra inn sjefen for ting de måtte foreta seg på privaten. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hva hvis jeg mistenker flere av dem for å røyke før, etter og på jobb?
The Kitten Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Hva hvis jeg mistenker flere av dem for å røyke før, etter og på jobb? Med mindre det går ut over arbeidet i stor grad, synes jeg du burde holde kjeft.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Jeg jobber selv i helsesektoren. På jobbintervjuet så omhandlet omtrent halve intervjuet om rus. Om hva slags forhold man hadde til rus, osv. Jeg fikk også spørsmål om alkohol. Dette har trolig skjedd utenom jobben, men allikevel så ville nok ikke sjefen likt å få vite dette, nei. Jeg vet at min sjef på min jobb hadde i det minste kalt inn til et møte, spesielt i min bransje som også er i helsesektoren.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Med mindre det går ut over arbeidet i stor grad, synes jeg du burde holde kjeft. Forsentkomminger, misforståelser, etc... Ja? ts.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Har selv hatt rusproblemer og røyket mye hasj blant annet i den perioden. Å si at dette ikke går utover jobben hvis du røyker ofte/daglig er bare bullshit. Jeg ville virkelig ikke satt pris på å være syk og fått behandling av en person som satt (oppe sent) natta før og røyket hasj, så han/hun er litt sliten på jobb og gjør dermed ikke den jobben vedkommende skulle ha gjort. Du kan gjøre ganske mye galt som følge av sløvhet i helsesektoren. Jeg mener det er din plikt å si ifra. 2
waco Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Folk som røyker hasj før de drar på jobb sliter nok selv, - det er en straff på linje med å ikke være uthvilt når man drar på jobb. Og det går bare aller mest utover deg selv! Greit at man røyker på slutten av dagen eller etter at man er ferdig på jobb..!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Har selv hatt rusproblemer og røyket mye hasj blant annet i den perioden. Å si at dette ikke går utover jobben hvis du røyker ofte/daglig er bare bullshit. Jeg ville virkelig ikke satt pris på å være syk og fått behandling av en person som satt (oppe sent) natta før og røyket hasj, så han/hun er litt sliten på jobb og gjør dermed ikke den jobben vedkommende skulle ha gjort. Du kan gjøre ganske mye galt som følge av sløvhet i helsesektoren. Jeg mener det er din plikt å si ifra. Det var visst ikke snakk om daglig bruk. Fyllesjuke folk er mye verre.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Sliten og utmattet på jobb = rutiner glemmes. Flasker sjekkes ikke før sprøyter gis. Og følgene av det kan man bare tenke seg. Jeg tror nok en arbeidsgiver hadde satt pris på å få vite. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #13 Skrevet 30. januar 2011 Sliten og utmattet på jobb = rutiner glemmes. Flasker sjekkes ikke før sprøyter gis. Og følgene av det kan man bare tenke seg. Jeg tror nok en arbeidsgiver hadde satt pris på å få vite. enig. hilsen x-hasj røyker som fortsatt den dag i dag sliter med korttidshukommelse. 1
waco Skrevet 30. januar 2011 #14 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Fyllesjuken er værre. Er enig i den. Fyllesjuken med de røde øyne, angst i blikket, kaldsvetter, skjelver litt, føler seg varm, føler seg kald, føler seg kvalm, føler seg klam. Ubehagelig i alle mulige slags tanker. Hver fjerde sykemelding på mandager skyldes fylla. Endret 30. januar 2011 av waco
Gjest Iah Skrevet 30. januar 2011 #15 Skrevet 30. januar 2011 Tråden er ryddet for krenkende uttalelser. Spørsmål om moderering kan tas på PM. Iah, mod
Gjest strykebrett Skrevet 30. januar 2011 #16 Skrevet 30. januar 2011 Dersom du VET at de er ruset på jobb ville jeg ha tatt det med sjefen. Men det er kun dersom du er helt sikker. Det er ganske mange som røyker av og til i helgene og slikt, snakk om kanskje en gang i måneden i snitt. Jeg gjør det ikke selv, men de jeg kjenner som gjør dette er folk med ganske avanserte jobber (forskere, ingeniører, utviklere etc). De har ingen problemer med å gjøre jobben sin 100% og fungerer like bra som hvem som helst andre. Det er stor forskjell på en og annen gang i helgene og det å røyke på hverdagene tett oppi jobben, så jeg ville vært helt sikker på hva det er snakk om før jeg sa noe.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #17 Skrevet 30. januar 2011 strykebrett: NÅR de ruser seg er irrelevant. Bare det at personer som har en så viktig jobb (for folks liv og helse) ruser seg er ille i seg. De har alt krysset en grense. Det er som å si at det er helt greit at en politibetjent nasker, så lenge han gjør det på fritiden sin. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #18 Skrevet 30. januar 2011 Sjefen kommer ikke til å sette pris på at han da må finne ut hva han skal gjøre med dem = du gir sjefen et problem = du er et problem = du får problemer. Folk kommer ikke til å sette pris på, eller ha forståelse for dine samvittighets-behov, de kommer til å hate deg. Dersom du ikke sier ifra, vil det ikke være noen som tyster på deg, ettersom alle de andre som vet at du vet, selv røyker, eller har latt være å si ifra selv. Dersom alt slår feil, så var du for full til å legge merke til det. Dette her høres ut som et ikke-problem.
Gjest strykebrett Skrevet 30. januar 2011 #19 Skrevet 30. januar 2011 strykebrett: NÅR de ruser seg er irrelevant. Bare det at personer som har en så viktig jobb (for folks liv og helse) ruser seg er ille i seg. De har alt krysset en grense. Det er som å si at det er helt greit at en politibetjent nasker, så lenge han gjør det på fritiden sin. Vel, jeg er helt uenig. Vi var i Amsterdam for en tid tilbake, da var det flere av vennene mine som benyttet anledningen. Ingen av de er uansvarlige i jobben sin for det. Det er folk som er presis på jobb hver dag, og tilfører arbeidsstedene sine store verdier. Er det uansvarlig for en trailersjåfør å drikke seg full når han er på sydenferie? Spiller jo ingen rolle det, så lenge han er edru og uthvilt når han kjører.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #20 Skrevet 30. januar 2011 strykebrett: NÅR de ruser seg er irrelevant. Bare det at personer som har en så viktig jobb (for folks liv og helse) ruser seg er ille i seg. De har alt krysset en grense. Det er som å si at det er helt greit at en politibetjent nasker, så lenge han gjør det på fritiden sin. Så folk som jobber i helsesektoren skal være totalavholdne fra alle rusmidler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå