Gå til innhold

Komme forbi admin-passord,deretter SLETTE den + fjerne auto-off på laptop etter kl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Må gjøre en lang historie kortest.

Hvordan kan jeg komme forbi passordboksen til admin-bruker kontoen på en laptop med windows 7? For så å endre passordet å gjøre det til bare min admin-brukerkonto slik at JEG blir administratoren som jeg ellers ALLTID har vært. I tillegg tror jeg at det har blitt programmert noe jeg kaller ''auto-off-timer''via admin-konto og ikke vanlig brukerkonto på maskinen min som gjør at den slår seg på kl 08.00 og av kl 00.00 slik at jeg ikke kan bruke den etter 00.00. Hva kan et slikt absurd program hete,- og hvordan fjerner jeg den.

Alt dette må gjøres via admin konto. og jeg vil ha den admin kontoen tilbake under MIN kontroll! Dette haster veldig.

Vil derfor sette utrolig stor pris på all hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør den som har gjort dette på pc'n din.

Tipper det er foreldrene dine. Minner mistenkelig på da jeg gjorde det samme for tenåringen. Ikke internett og surfing når man egentlig skal ligge å sove.

Skrevet

Forsøk VISTA-utgaven. Kanskje det går?

Last ned HER

Skrevet

Spør den som har gjort dette på pc'n din.

Tipper det er foreldrene dine. Minner mistenkelig på da jeg gjorde det samme for tenåringen. Ikke internett og surfing når man egentlig skal ligge å sove.

Ehh. Jeg er en ung voksen kvinne, kjære deg. Drittforeldre med drittmentalitet som ikke tenker lenger enn til nesetippen,- noe som er som er så nervepirrende at jeg ikke lar det gå inn på meg mer. Jeg gir f. :) Dem TÅLER ikke tanken på at jeg faktisk er er voksen og kan gjøre hva jeg vil og at jeg har eget ansvar. Jeg er ikke mer norsk for det,- fordi jeg VET HVA JEG GJØR. Har ikke hatt det sånn før,- skyldes noe spesielt. Både alder og hendelser er utelukket i dette forumet. Sa jo jeg skulle gjøre en historie kort og bare komme frem med spørsmålet mitt.

Og neida,- KUN barn skal ha det slik de gjør nå. Ikke tenåringer. Jeg har aldri hatt det sånn,- ikke før nå. For no idioti. Jeg fortjener ikke sånnt småpiss. Men dette skal jeg fiske på en eller annen måte.

Men til brukeren som svarte meg med ''Vista''. Hvis jeg nedlaster visa,- hva gjør den med hele maskinen da? Fordi jeg har windows 7, og jeg er godt fornøyd med den.. men forklar meg gjerne,- hva kan jeg gjøre for å komme meg inn i admin kontoen uten passord og gjøre den til min egen igjen?

Skrevet

Her er hvordan du bruker en Live-CD. Om den Vista-CDen fungerer eller ei aner jeg ikke.

Siden den ikke installerer noe eller rører noe på maskinen så er det jo verdt et forsøk. ;)

Skrevet

Her er hvordan du bruker en Live-CD. Om den Vista-CDen fungerer eller ei aner jeg ikke.

Siden den ikke installerer noe eller rører noe på maskinen så er det jo verdt et forsøk. ;)

Men jeg har ikke CD'en! Og jeg har windows 7..

Skrevet

Men jeg har ikke CD'en! Og jeg har windows 7..

Hva kan jeg gjøre? TS

Skrevet

Laste ned CDen, brenne den og prøve den?

Skrevet

Hvis du ikke vet hvordan så kan jeg ikke hjelpe deg ytterligere, dessverre... :(

Skrevet

Problemet er at TS ikke aner hvordan man brenner en CD eller starter opp med den.

Da er det rimelig håpløst å forsøke å hjelpe...

hahah. selvfølgelig kan jeg det! jeg trodde at CD'en måtte kjøpes,- PLUSS at jeg ikke har vista men windows 7 (hvis du har fulgt med i tråden eller bare slengt på med en kommentar)

Skrevet

hahah. selvfølgelig kan jeg det! jeg trodde at CD'en måtte kjøpes,- PLUSS at jeg ikke har vista men windows 7 (hvis du har fulgt med i tråden eller bare slengt på med en kommentar)

Nå er jeg jævlig spent. Har du fått det til? :D
Skrevet

Nå er jeg jævlig spent. Har du fått det til? :D

Hehe, jeg nedlastet kon boot all-zip men når jeg skal dobbelklikke på filene så er dem alle passordbeskyttet,- hva gjør man da? og for å være ærlig så er det mange år siden jeg har brent en fil over til CD,- og i og med at laptopen er helt ny med windows 7 så blir det mye på en gang.

Skrevet

Nei, den må lastes ned. Men den må selvfølgelig brennes ut på en tom CD du har kjøpt. Eventuelt stjålet, men da synes jeg du fortjener å nektes pc bruk.

Windows 7 og Vista er heller like. De har samme kjerne (det er derfor du kan bruke Vista-drivere i Win 7).

Hvis du er redd for å prøve så la vær. Betyr bare at du ikke prøver det. ;)

Og hvis DU hadde fulgt med, sett på youtube-videoen i stedet for å bare slenge med leppa, ville du ha skjønt hvordan du bruker CDen.

• Liker 2
Skrevet

Ehh. Jeg er en ung voksen kvinne, kjære deg. Drittforeldre med drittmentalitet som ikke tenker lenger enn til nesetippen,- noe som er som er så nervepirrende at jeg ikke lar det gå inn på meg mer. Jeg gir f. :) Dem TÅLER ikke tanken på at jeg faktisk er er voksen og kan gjøre hva jeg vil og at jeg har eget ansvar. Jeg er ikke mer norsk for det,- fordi jeg VET HVA JEG GJØR. Har ikke hatt det sånn før,- skyldes noe spesielt. Både alder og hendelser er utelukket i dette forumet. Sa jo jeg skulle gjøre en historie kort og bare komme frem med spørsmålet mitt.

Og neida,- KUN barn skal ha det slik de gjør nå. Ikke tenåringer. Jeg har aldri hatt det sånn,- ikke før nå. For no idioti. Jeg fortjener ikke sånnt småpiss. Men dette skal jeg fiske på en eller annen måte.

Men til brukeren som svarte meg med ''Vista''. Hvis jeg nedlaster visa,- hva gjør den med hele maskinen da? Fordi jeg har windows 7, og jeg er godt fornøyd med den.. men forklar meg gjerne,- hva kan jeg gjøre for å komme meg inn i admin kontoen uten passord og gjøre den til min egen igjen?

Du virker jo veldig "voksen"

• Liker 1
Skrevet

Du virker jo veldig "voksen"

Takk i like måte.

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt stjålet, men da synes jeg du fortjener å nektes pc bruk.

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Bortkastet å forsøke å forklarte noe så komplisert til en umoden og utålmodig jente uten datakunnskaper :)

Så lenge du bor under dine foreldres tak, har du med å respektere dem, når du flytter ut, kan du surfe og skulke så mye du vil :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ser du har fått noen gode tips her i tråden, så dette fikser seg nok. Brenne en cd er lett, foresten. Det står det meste du trenger å vite allerede på programene ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...