mousepad Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Hvor gamle syntes jeg dere barna bør være før dere lar dem være alene ute og leke i hagen , altså sånn at dere kan se ut til dem innimellom?
Gjest Instamatic Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Det fikk jeg lov til fra jeg kunne gå
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Kommer an på hagen... Hvor den er, hvem naboen er, om det er lausbikkjer i nabolaget og om det er en åpen brønn i hagen. en hage er ikke en hage. 1
liv Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 kommer ann på om barnet er et som stikker av eller som holder seg der alene. Min fikk være ute litt i fjor sommer, da var han nesten fire. Da var det snakk om 10 min max og jeg fulgte med i vindu. Vi bor i et byggefelt uten biler men guttungen ser sin mulighet til å stikke av.
momo Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Min sønn har starta og få være litt ute alene fra nå, han er 4 år om 2 mnd, han er en sånn unge som aldri går noe annet sted. Vi bor i borettslag, så ingen bilveier i nærhet, lekeplass rett utenfor døra vår. Så jeg har mulighet til å se ut gjennom vindu, noe jeg gjør ofte.
Gjest halebein Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Tja, fra 3 års aldreren kanskje? Med tilsyn innimellom. Men nå er 1 1/2 åringen min også ute "alene" litt, hvis det er andre unger ute som leker med henne og passer på. Broren på 4 eller bror på 7 er utmerkede lekekamerater som passer godt på. Men så bor vi i et boligfelt med minimal trafikk, og ingen løse hunder. Før gutta ble 3 var de nok også litt ute alene, mens vi kledte på oss o.l. De kunne finne på å stikke av, så som regel var vi ute sammen med dem da.Men kommer an på hagen, traffikk, og barnets modenhet, tenker jeg.
Gjest imli Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Kjem an på dei fysiske forhalda, ja. Eg planlegg å gjerde inn ein del av hagen (med sånn grønn "stål-netting") til sumaren, slik at ungane har ein "luftegård" der dei kan vere litt ute utan tilsyn. Den eldste vil då vere litt over 3 år, den andre nesten 2. Eg er åleine med dei og treng å få unna litt klesvask og matlaging utan at det går utover unganes uteleik, så eg trur det blir ei bra løysing (med verandadøra oppe ). Å la dei leike åleine med moglegheit for å "stikke av", kjem eg nok ikkje til å gjere før dei er minst 4-5 år, og då med tilsyn innimellom. Å la dei leike ute som å sende dei ut og la dei kome tilbake når dei føler for det, tykkjer eg dei bør ha byrja skulen for å få lov til. Me bur i rekkehus i ei roleg gate, men det er ein hovudveg rett ved. Endret 30. januar 2011 av imli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå