Auroressa Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Hei, jeg leier en leilighet hvor det ikke er lov til og røyke. Men gjennom en veldig har vinter har det vært for kaldt til og gå ut av bygningen og røyke ute. Jeg har bodd her siden midten av Oktober , og skal flytte ut i midten av April. Har noen av dere noen tips til meg for og fjerne røyklukten? Jeg merker ingenting selv, men det er fordi jeg røyker. Men det er ikke blitt noe farve i tak eller på vegger, og jeg er flink til og vaske generelt og lufter gjerne en time om dagen. Takk
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Hadde jeg vært utleieren din og oppdaget at du røyket, ville jeg hivd deg ut pga kontraktsbrudd... 2
Gjest Instamatic Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Hadde jeg vært utleieren din og oppdaget at du røyket, ville jeg hivd deg ut pga kontraktsbrudd... signerer denne 1
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hvordan skal du fjerne gulfargingen av leiligheten? Pokker for et egotryne som ødelegger annen manns eiendom helt bevisst. 1
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Prøv å vaske med eddikvann eller salmiakk.
Auroressa Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2011 Hvordan skal du fjerne gulfargingen av leiligheten? Pokker for et egotryne som ødelegger annen manns eiendom helt bevisst. Spurte om tips for fjerning av lukt. Er ingen gulfarve i leiligheten i det heletatt. Og er ikke snakk om at jeg har røyket ned leiligheten heller.
Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Spurte om tips for fjerning av lukt. Er ingen gulfarve i leiligheten i det heletatt. Og er ikke snakk om at jeg har røyket ned leiligheten heller. Hadde du satt en tapebit på veggen og nå fjernet den ville du sett ett tydelig skille. 1
mellers Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Synes du det er ok å bryte leiekontrakten du har signert fordi det var kaldt ute? Det synes ikke jeg. Jeg synes derimot det er veldig frekt å i tillegg prøve å hemmeligholde det, i stedet for å si ifra og tilby (deler av) depositumet som betaling. 1
Persille Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Hvis det er lukta som er problemet er vel det eneste som hjelper streng tatt å lufte...
Pinkee Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Vask tak og vegger med eddikvann hver uke fram til flytting, da bør det gå bra.
Gjest Lille-pus Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Straffen for å ikke holde sge til kontrakten er ganske hard: Full vask av vegger og tak med eddikvann eller salmiakk, - før det males. Dette er eneste som tar de fleste spor etter inne-røyk. Bare å starte med en gang.
Gjest Ruccola Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Det er nok ikke lukten som gjør at huseier har satt dette i kontrakten. Det er nok heller alt merarbeidet som følger med røyking...For selv om du ikke ser det, så setter nikotinen/tjæren seg på alle flater. (Bare se på filteret etter en har røykt en sigarett, det gule der er nikotin/tjære....) Tror nok jeg ville tarr noen runder med salmiakk på tak, vegger lister og dører! Glem heller ikke skapdører. Og jeg er enig med de som mener du burde blitt kasta ut, dette er jo rent kontraktsbrudd 1
Eidi_81 Skrevet 1. februar 2011 #16 Skrevet 1. februar 2011 Det som funker best er å male over alle flater... Men det vil nok huseier merke :-o det kan funke å kjøre ett "ozonapparat" også, men det er nok ikke så lett å få tak i (eks.: http://www.mtbr.no/?page=103 )
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #18 Skrevet 3. februar 2011 Her var det mange formanende pekefingre, gitt! Mange som liker å heve seg over andre... TS har vel innsett at h*n var "ung og dum" (jf. nicket), og spør her inne om hjelp til å rydde opp for seg og fjerne spor. Jeg synes faktisk det er bra at noen bekymrer seg over dette, mange ville nok ha reist ut uten et ord, og latt huseier ordne opp med ekstra vasking etc. Tipper at TS vil tenke seg godt om før h*n røyker i ny leieleilighet neste gang. Har ikke noen råd, TS, men vask hele leiligheten med eddikvann/salmiakk som mange over skriver, og be noen ikke-røykende venner om å kjenne godt etter noen dager etterpå om de lukter røyk. 1
sophiaM Skrevet 3. februar 2011 #19 Skrevet 3. februar 2011 Røykelukt stinker så forferdelig, og en frisk og nikotinfri nese vil oppdage røyklukta i veggene etter flere år nesten. Lykke til med luktfjerningen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå