Gå til innhold

Stjeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er både lei meg, frustrert, sint og skuffet. Må bare få skrevet ned dette, og det hadde vært kjempefint om dere har innspill til hjelp.

Velger å være anonym for dette..

Kort fortalt. Egentlig.

Min mor og min stefar var på besøk her på fredag, samt en kamerat.

Jeg har vesken min stående på soverommet oftest, og der er det skyvedør inn til badet.

Kameraten var på do i det han ser min mor i vesken min da døren ikke var skikkelig lukket. Hun skvatt til, tydelig skyldig. Han sa til meg at han hadde sett henne oppi vesken. Og ja, da jeg sjekket, 500kr fra lommeboken var borte.

Dette er IKKE første gangen. Jeg har tatt henne på fersken før, med fingrene i lommeboken min.. :( Den gangen unnskyldte hun seg veldig, fikk unnskyld-mld flere dager etterpå.

Jeg har mange ganger vært med henne på feks. H&M, og sett at ting har forsvunnet ned i handleposene hennnes.. Jeg har sagt at jeg nekter å gå med henne visst hun skal gjøre sånt, men får bare et vagt svar.. Jeg har også sett henne i vesken til andre familie-medlemmer.

Det nytter ikke å si noe heller, da man ikke kommer noen vei. Nå har jeg ikke kamera-bevis på denne gangen, men jeg vet hvor den 500 lappen forsvant likevel.. Og siden jeg ooppdaget det, ringte ohg snakket med min mor, har jeg også fått utallige mld om at huff og huff og hun kan sette inn penger til meg på mandag osv.. Men ingenting om skyld. Hun antydet faktisk på tlf igår at det var min stefar som hadde gjort dette, men jeg bare snakket om noe annet siden jeg som sagt VET hva som skjedde.

Min mor er psykisk syk, og har vært det så lenge jeg kan huske. Det vil si at jeg ALLTID gjemmer medisinen min når jeg har besøk av dem siden de og har forsvunnet. (dette er da et b-preparat som er veldig "gøy" kanskje for de som ikke trenger dem. Hun bruker de selv, men det er ikke poenget)

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Var godt å lufte dette, men jeg føler med rådvill. Jeg har ofte fått høre at jeg ikke er glad i henne mer osv når jeg setter hardt mot hardt. Jeg er veldig glad i henne selvsagt, men dette er helt på trynet.

Jeg må tydeligvis gjemme ALT jeg har av penger og medisiner når jeg har besøk, og det er en skikkelig vemmelig tanke......... :(

Beklager visst det er rotete skrevet..

Takk for oppmerksomheten. Hilsen Anette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger må man bare gjøre slikt som å gjemme penger, verdier og medisiner. I din situasjon er det best for alle..

Tenker på deg.

:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Det er helt forferdelig å bli bedratt av omgivelsene sine.

Skrevet

Uff, det er synd det må bli sånn noen ganger... Du får gjøre det du må for å slippe å bli frastjålet penger, medisiner, osv. Skjønner at det må være vanskelig for deg, du får prøve å stå på så godt du kan ! :klemmer:

Skrevet

Huff,så leit for dere begge! Din mor har problemer som ho tydeligvis ikke klarer å håntere , og det rammer da også deg. Du gjør rett i å si klart fra att du ikke aksepterer den slags,i butikker,eller hos andre.La ho gjøre opp for seg ved å sette inn pengene dine,og ellers må du gjemme unna så godt du kan når ho er på besøk,evt advare andre der ho ikke klarer å styre seg,så de også kan ha et våkent blikk.Du kan jo forelle din mor at du ser deg nødt til å gjøre dette. Sender deg en :klemmer:

Skrevet

Takk for det alle :)

Ja, jeg har ikke dårlig samvittighet når det gjelder at hun setter inn de pengene. Og hun bør ikke spørre om å få de tilbake pga at det er et "lån", men hvem vet....

Jeg skal gjemme alt fremover hvertfall, på steder det umulig kan finnes.

det er bare så vondt å vite at jeg ikke kan stole på min egen mor selvom det ikke er noe nytt som skjedde....

Nå skal det også sies at jeg har lite penger og masse regninger, så jeg håper hun har dårlig samvittighet..

hilsen Anette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...