Mariell5 Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Hva pynter dere strikketøyet med? Trenger noen forslag da jeg ikke kan hekle... I tillegg så lurer jeg på hvilke strikkeblogger dere følger med på? Kunne vært gøy å følge med på noen nye...
htd Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Hekleblomster er fint. F.eks. denne http://www.hobbyklubben.no/800/800.asp?ArticleId=17165&typ=normal Enkle selv for de av oss som ikke er så flinke til å hekle
Susieseys Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Jeg pleier ikke pyntestrikketøyet, men husket jeg sydde på noen kirsebær og hjerter, på en svart lue, ved å bruke korsting(tror jeg). Dette går selvfølgelig bare hvis du ikke kan se innsiden av strikketøyet, for en side vil være kjempestygg. Ellers kan du jo dekorere med forskjellige strikkemønster:)Kjenner ingen desverre, har bare nylig begynt å strikke igjen X)
PecanPie Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Heklede blomster, heklede kanter, maskesting, pyntesting, kapper, perler, hullrader, pålimt dekor osv. Personlig syns jeg less is more, en heklet kant i kontrastfarge kan løfte strikketøyet flere hakk!
Gjest Tsunade Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Siden du, Mariell5, i likhet med meg ikke kan hekle, foreslår jeg strikkede blonder! Jeg har pyntet flere plagg med strikkede blondekanter, det ble kjempeflott, syntes jeg. Ser ut som fine kniplinger. Følger ikke med på noen strikkeblogg, men henter inspirasjon litt her & der: ukeblader, strikkebøker, ferdige plagg.
Mariell5 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2011 Siden du, Mariell5, i likhet med meg ikke kan hekle, foreslår jeg strikkede blonder! Jeg har pyntet flere plagg med strikkede blondekanter, det ble kjempeflott, syntes jeg. Ser ut som fine kniplinger. Følger ikke med på noen strikkeblogg, men henter inspirasjon litt her & der: ukeblader, strikkebøker, ferdige plagg. Strikkede blondekanter? Hørtes spennende ut Finnes det noe oppskrift på dette? Er det noen som har oppskrift på strikkede hjerter? :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå