AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Jeg er interessert og nysgjerrig på om det faktisk ekstisterer mennesker der ute som jobber med noe relevant til sin samfunnsvitenskapelig bakgrunn (enten det er en bachelor eller master), fordi det er jo en god del mennesker som utdanner seg innenfor slike fag hvert år, men framtidsutsiktene virker så diffuse. Så av ren nysgjerrighet så lurer jeg på: 1. Hvilken utdannelse har du? 2. Hvordan var/er jobbutsiktene dine? Er/var det greit å få seg en relevant jobb? 3. Hva jobber du med? 4. Hvor mye tjener du? 5. Hvordan ser du på fremtiden? Hvordan er dine karriereutsikter? 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 1. Jeg har en master i statsvitenskap fra UiO 2. For min del gikk det nesten 6 måneder fra jeg var ferdig utdannet til jeg fikk en relevant jobb, men da fikk jeg til gjengjeld også en VELDIG relevant jobb. De aller fleste som var ferdig likt med meg var ute i relevant jobb raskere enn meg. Jeg hadde en annen (men ikke relevant) jobb i mellomtiden, så jeg var nok ikke like flink til å stå på med jobbsøkingen som en del andre på kullet mitt. 3. Jeg jobber med med statistikk og analyse i offentlig sektor 4. Jeg tjente 460 000 i fjor 5. Jeg ser veldig lyst på fremtiden. Har gode karrieremuligheter der jeg er nå, men ser at kompetansen og erfaringen min også er etterspurt i andre firmaer og bransjer. Hvis jeg skulle bestemme meg for å bytte jobb har jeg mange muligheter.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 1. Master i medievitenskap, med samfunnvitenskaplig fokus 2. Jeg fikk engasjement via vikarbyrå en måneds tid etter muntlig eksamen (oktober 2010). Hadde da søkt jobber i mange måneder uten å i det hele tatt komme på intervju. Alle krever erfaring, men vikarbyrå er en bra måte å få en fot innenfor. 3. Jeg jobber med markedsføring/PR. 4. Ligger på 400.000 nå gjennom vikarbyrået, regner med en viss lønnsøkning hvis jeg får ansettelse direkte i bedriften etter hvert. 5. Et par års erfaring fra den jobben jeg har nå, så ser jeg lyst på mulighetene fremover. Virker som om det er den første jobben det er vanskelig å sikre seg, etter hvert teller erfaringen positivt.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 BA i Statsvitenskap. Jobber enda som vikar i en fysisk jobb som ikke har noe med utdanningen min flere år etter endt utdanning. Her bør en nok definitiv gå for en Master hvis en virkelig ønsker å satse.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Arkivleder. Tjener litt over 500 000.
Gjest VictoriaSecret* Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Jeg er interessert og nysgjerrig på om det faktisk ekstisterer mennesker der ute som jobber med noe relevant til sin samfunnsvitenskapelig bakgrunn (enten det er en bachelor eller master), fordi det er jo en god del mennesker som utdanner seg innenfor slike fag hvert år, men framtidsutsiktene virker så diffuse. Så av ren nysgjerrighet så lurer jeg på: 1. Hvilken utdannelse har du? 2. Hvordan var/er jobbutsiktene dine? Er/var det greit å få seg en relevant jobb? 3. Hva jobber du med? 4. Hvor mye tjener du? 5. Hvordan ser du på fremtiden? Hvordan er dine karriereutsikter? 1. Har årsstudium i samfunnsøkonomi, 2 år sosiologi/sosialantropologi og noen enkeltemner i medievitenskap. Studerer nå markedsføring på deltid, og vurderer en mulig MA etter hvert. 2. Har gode jobbutsikter, men det er hovedsaklig på grunn av at jeg har jobbet innen media/informasjonsbransjen siden jeg var 15. Er i dag prosjektleder innen reklame, og trives med det. Tar også noen oppdrag som journalist. Jobbutsiktene er gode - min nåværende arbeidsgiver vil gi meg støtte til master om jeg bestemmer meg for å ta det en dag. Det var også de som foreslo at jeg kunne studere videre. 3. Reklame/markedsføring 4: Mellom 30-50.000 per oppdrag. Jobber ca. 70 prosent. Har mellom 1,5 - 2 oppdrag i måneden. 5. Jeg ser lyst på fremtiden. Men det er hovedsaklig på grunn av praksisen jeg har. Hadde ikke begynt på et samfunnsvitenskapelig studium med mindre jeg hadde planer om MA om jeg valgte på nytt i dag. Aller helst skulle jeg hatt en MA i rettsvitenskap eller sivøk. Men gjort er gjort, og spist er spist. Er som sagt fornøyd. Endret 30. januar 2011 av VictoriaSecret*
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er interessert og nysgjerrig på om det faktisk ekstisterer mennesker der ute som jobber med noe relevant til sin samfunnsvitenskapelig bakgrunn (enten det er en bachelor eller master), fordi det er jo en god del mennesker som utdanner seg innenfor slike fag hvert år, men framtidsutsiktene virker så diffuse. Så av ren nysgjerrighet så lurer jeg på: 1. Hvilken utdannelse har du? 2. Hvordan var/er jobbutsiktene dine? Er/var det greit å få seg en relevant jobb? 3. Hva jobber du med? 4. Hvor mye tjener du? 5. Hvordan ser du på fremtiden? Hvordan er dine karriereutsikter? 1. Master innenfor samfunnsfag. 2. De er dårlige. Har ikke relevant erfaring, og kommer sjeldent til intervju. 3. Er i en urelevant jobb. Totalt overkvalifisert, og kunne fått denne uten noe utdanning. 4. ca 330 000 5. Merker jeg blir litt pessimistisk iht fremtiden og mine jobbutsikter. Min erfaring så langt er at jeg ikke har kommet meg noe sted,så jeg føler at dette er totalt bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 1. Cand.polit 2. Fikk nåværende jobb (som ikke er relevant) etter eksamen for tre år siden - har søkt mye siden, men trives forsåvidt godt her jeg er. 3. Kurskonsulent - jobber med organisasjonens kurs- og studietilbud 4. 410 000 5. Usikker - særlig etter flere år uten relevant jobb. Men trives godt her jeg er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå