AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Vi har bestilt familieferie til Sharm-El-Sheik om litt over tre uker. Nå ser jeg imidlertid at situasjonen visstnok forverrer seg på turiststedene også der nede, og at flere reiseoperatører fråråder gjester å forlate hotellområdet. Dersom situasjonen blir like ille, UD evt. fråråder oss å reise, vil vi kunne få refundert kostnaden for reisen?
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Det er i kairo det er opptøyer, ikke i sharm. Det er bare å reise.
Gjest Airi Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Det er i kairo det er opptøyer, ikke i sharm. Det er bare å reise. Leser du aviser om dagen? Det er ikke bare i Kairo det er opptøyer, de sprer seg til flere byer for hver dag. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10013639
kontorstol Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 På forsiden av VG akkurat NUH står det at militærkjøretøy kjører inn i sharm el sheikh... Jeg hadde nok ikke reist.
Rosalie Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Dersom det blir til at UD fraråder reiser til Sharm, vil du kunne avbestille reisen uten kostnader, ja.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Dersom det blir til at UD fraråder reiser til Sharm, vil du kunne avbestille reisen uten kostnader, ja. Det stemmer ikke, opptøyer som dette regnes som force majeure, og det dekker ikke reiseforsikringen.
Brunhilde Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Det stemmer ikke, opptøyer som dette regnes som force majeure, og det dekker ikke reiseforsikringen. Her tror jeg sannelig du tar feil, men du har kanskje en link?
Rosalie Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Det stemmer ikke, opptøyer som dette regnes som force majeure, og det dekker ikke reiseforsikringen. Da er det jammen greit at det er reisebyrået som refunderer, da.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Her tror jeg sannelig du tar feil, men du har kanskje en link? Står i reiseforsikringsavtalen min.
Brunhilde Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Står i reiseforsikringsavtalen min. Kanskje du skal vurdere å bytte forsikring? Dette står i vilkårene i min forsikring: Krig, uro og naturkatastrofer Selskapet svarer for tap eller skade, og økning i tap eller skade, som direkte eller indirekte er forårsaket av eller står i sammenheng med - jordskjelv og vulkanske utbrudd og annen naturkatastrofe på reise utenfor Norge. - krig eller krigslignende handlinger, enten krig er erklært eller ikke, terror, opprør eller lignende alvorlige forstyrrelser av den offentlige orden, når sikrede er på reise i et område som før innreise ble ansett om fredelig. Generelle vilkår punkt 1 som omhandler ovennevnte gjelder ikke. Selskapet erstatter evakuering til nærmeste sikre destinasjon i henhold til Utenriksdepartementets anbefaling. Transporten skal finne sted ved første anledning og i samsvar med departementets anbefaling. Erstatningen er begrenset til kr 20 000 pr person, inntil kr 50 000 pr skadetilfelle for merutgifter til reise, kost og losji i inntil 30 dager etter at hendelsen inntraff.
Pusemamma Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Reiseselskapene i Norge skal hente alle turistene hjem nå i løpet av uka og alle avganger er avlyst.
Rosalie Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 jeg har snakket med vår reiseoperatør, og har fått beskjed om at pengene kom inn på konto i løpet av få dager. vi var veldig raskt ute, og bestilte oss tur til kanariøyene med en gang jeg hørte nyheten på P2. Så blir solferie til samme pris på oss.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #13 Skrevet 30. januar 2011 TS her Ser at UD fråråder alle reiser nå. De fleste reisebyråene gir fri avbestilling på alle reiser frem til 23. feb... Vi reiser 27. feb. Har imidlertid liten lyst til å reise ned til noe utherjet område i etterkant av dette. Noen som har peiling på om dette utvikler seg, eller om fristen "pushes frem" jo lenger urolighetene varer?
litlepy Skrevet 30. januar 2011 #14 Skrevet 30. januar 2011 satt å hørte nyheter radioen de anbefale de så skal dit ned te egypt å dra te reisebyrå i morgen. folk som er nede allerede, bli nå sendt hjem el er sendt avsted nå
reiseglad Skrevet 30. januar 2011 #15 Skrevet 30. januar 2011 TS her Ser at UD fråråder alle reiser nå. De fleste reisebyråene gir fri avbestilling på alle reiser frem til 23. feb... Vi reiser 27. feb. Har imidlertid liten lyst til å reise ned til noe utherjet område i etterkant av dette. Noen som har peiling på om dette utvikler seg, eller om fristen "pushes frem" jo lenger urolighetene varer? Etter som dere har reise senere enn dato bestemt av UD, må dere nok sitte på gjerdet å vente og se..... Dere får nok ikke pr. i dag refundert billettene som er bestilt, hvis ikke situasjonen endrer seg der nede. Men dette vurderes nok fortløpende av reiseselskapene og UD.
Frøken Mitzi Skrevet 2. februar 2011 #16 Skrevet 2. februar 2011 No stansar Star Tour og Solia alle turar til Egypt fram til påske. Veit ikkje kva selskap de skulle reise med, men vil tru at alle selskap går for å stanse inntil vidare no. Står meir om det her: http://www.smp.no/nyheter/utenriks/article305473.ece
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #17 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville ha reist ned. Dette høres ut som tidenes begivenhet! Det er ikke hver dag man får sjansen til å være med på en historisk begivenhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå