Gå til innhold

Briller?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Hvem av dere bruker briller, og hva slags innfatning har dere?

Jeg bruker kontaktlinser 99% av tiden, men føler at jeg bør ha briller i tillegg, som avveksling. Optikeren har sagt at dette ikke er tilfelle, men spesielt hjemme om kvelden er det godt å bare kunne ta på seg brillene.

I dag var jeg en tur i byen, og har funnet en brilleinnfatning jeg har lånt med meg hjem. Den er fra Burberry, og er rammeløs, men brillestenger og nesebroen er svart.

Formen vil jeg betegne som en mellomting mellom oval og kantete, dvs den er ikke firkantet, for det kler meg ikke. Jeg har ganske lite ansikt, og da er utvalget i briller begrenset. Jeg er vel en kameleon i stil, dvs at jeg kler meg stort sett enten sporty eller klassisk.

Så nå er jeg spent på hva sambo sier (jeg skal ikke fortelle ham prisen... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har briller som er ment å brukes når jeg leser & ser på TV, men er ikke noe flink til å bruke dem. Må skjerpe meg der.

Innfatningen er blå, og formen er hverken firkanta eller rund, litt oval er den vel.

Har fått mye skryt for dem.

Og merket var visst Versace fant jeg ut her om dagen, etter å ha hatt dem i et par års tid.

Noen som sa treg i oppfattelsen ?

Det var altså ikke bevisst på noen måte at det var Versace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er tynne, brune og firkantet/ovale.

Har linser også, men synes det er helt ok med bruiller, så nå bruker jeg nesten bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg får høre at jeg ser mer seriøs ut med briller, og det kan jo komme godt med når man skal holde faglige foredrag :wink:

Jeg har forsåvidt briller fra før, men er lei av dem, og de er bittelitt for sterke; jeg føler at jeg får problemer f.eks med å beregne avstander i dem (fatalt under bilkjøring). De er også svarte, smale og litt kantete. Tror de er fra Birka. Merker er jeg vel omvendt opptatt av, og hater alt som skriker merke. Men disse var de eneste jeg likte av de rundt 30 parene jeg prøvde i dag. De aller fleste var for firkantete i formen, mens disse er mer "spisse" i ytterkant på en måte.

Briller er for meg en luksusting mens linser er jeg totalt avhengig av. Normalt sett ( :evil: helvetes fot!) trener jeg ca 4-5 ganger pr uke, og da er briller bare i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ethereal!

Jeg bruker briller hele tiden. Kan ikke ser en eneste ting uten, og har brukt briller siden jeg gikk i første klasse. Kontakt linser begynte jeg å bruker på sjette klasse eller noe. Har brukt stadig kontakt lenser hver dag siden, men etter fødselen noe forandret og jeg følte mye tørrhet i øyene, slik at det var en del ubehag å gå i linser. Da gitt jeg opp og begynte å gå i briller hele tid, untatt fester og andre spesielt anledning da jeg vil ikke har briller på. I andre ord sjelden. Jeg endelig fant på et par briller som jeg føler meg stilig i. Her er de:

http://www.framesdirect.com/cdimages_lg/A9004B00.jpg

Jeg hadde forresten kjøpt daglig-brukt linser og har kanskje 10 igjen men har vuderte sterk om jeg skal begynne å bruke linser hele tid. Føler at jeg gjemme meg litt bak de brillene og forresten ser litt sterk ut. Og øyeskygge ble dessuten vanskelig å ser!! Jeg vet ikke....Men det var i allfall min innlegget om tema... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Mine briller, som jeg bruker fra jeg står opp til jeg legger meg, bortsett fra når jeg dusjer, er mørk blå. De er 3-4 år gamle, men jeg trives med dem enda. Bytter dem nok ut når jeg må bytte glass, tipper jeg, det pleier jeg å gjøre.

De er ovale (og av merket "cherokee" om noen skulle ha hørt om det) merket bryr jeg meg slett ikke om, valgte de jeg likte best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par briller av merket Emporio Armani. Mitt forige brillepar var av samme merke. Jeg har et lite, smalt ansikt og Armani er et av de få merkene som passer til meg.

Brillene er firkantede og har en litt kraftig innfatning i to utgaver av mørk lilla. Det betyr at de har forskjellig farge utfra hvordan lyset faller. Jeg er godt fornøyd, og bruker briller et par ganger i uken.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to par briller; et par rammeløse i merket Silhouette som har en lilla-toning i glasset og stenger/nesebro i blankt sølv. Glassfasongen er flerkantet. Og så har jeg et par Henry Choice-briller i matt sort, helt enkel klassisk stil med rektangulær glassfasong. Nå på lørdag skal jeg hente et par nye briller et par Alain Mikli i kraftig brun plast - gleder meg!

Jeg også har smalt og lite ansikt, men foretrekker briller fremfor linser da jeg ikke blir så rød i øynene. Også synes jeg det er flott med stilige briller :). Lafont er et merke med mange plastbriller som er passe til smale ansikt - det samme gjelder for Silhouette.

Har du bestemt deg for de brillene du lånte med hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker briller. Må ha de når jeg leser, men bør også bruke dem ellers.

Er ikke så flink til det.

Ønsker meg linser og har prøvd det en gang. Kan dessverre ikke bruke linser.

Har Gucci briller som jeg egentlig er fornøyd med

http://www.kroghoptikk.no/krogh.html

-> briller -> Gucci -> likner på modell K 72

Vil ha et brillepar til, slik at jeg kan variere litt.

Ønsker meg briller fra Mikli, men finner ikke modellen jeg vil ha fra linken til LilleBille.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske nærsynt så jeg bruker alltid briller eller linser. Foretrekker linser, men varierer litt med briller. Må jo hvile øynene litt... Dessverre har jeg brukket brillene så jeg må ha nye :roll: Må nok ut å kikke litt på briller snart ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg nye briller, etter at jeg mistet mine gamle i sommer. Her kan du se dem. Ikke så lett å se på bildet, men de er vinrøde/burgunder/lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg tror jeg har bestemt meg; har testet mot sambo, svigers og to venninner, og alle syntes brillene kledde meg.

Men jeg har mine betenkeligheter pga pris; selv om mine øyne er totalt ukompliserte og jeg bare skal ha enkle glass med minusstyrke og ikke har skjeve hornhinner eller noe, ender jeg opp et sted mellom 4500 og 5000, som er ganske dyrt. Men det er kanskje det det koster????

Jeg må bestemme meg til i morgen i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er noe sånt det pleier og koste ja... Eneste stedet som er billigere er vel Brilleland, men der har jeg for min del dårlige erfaringer med kvalitet og service...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå bruker jeg kun linser, for brillene mine knakk for noen uker siden :cry: Jeg har fått beskjed om å bruke linser mindre pga at blodkarene i øynene mine begynner å bli veldig røde eller noe sånt, men det går dårlig nå. Brillene var svake fra før av, så jeg hadde uansett måttet skaffe meg nye, men.

Jeg fant en bra nettside www.eyeglasses.com

Her kan man laste ned bilde av seg selv og prøve MASSE innfatninger. Jeg har funnet min favoritt, en rammeløs innfatning. Og der koster den 750 kroner ( før toll og moms osv osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Den er ganske lik den jeg har lånt, bortsett fra at din er mer firkantet, mens min på en måte har litt kattefasong, dvs smalere ytterst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...