Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg nå? vet ikke om dette er riktig forum å skrive dette på,

Men greia er slik:

jeg i sept. flyttet inn i en bolig med min datter - fikk overtalt huseier til at kontrakt var en fin greie for oss begge, han ville helst ha halve husleien svart pga skatt osv.. Dessverre så kom dette opp etter at vi hadde flyttet inn.. ja vi var dumme som flyttet inn før kontrakten var signert.. han klarte å forfalske kontrakten og fikk medhold i tingretten om oppsigelses av leiekontrakten.

Så finner jeg en annen leilighet- her skriver vi kontrakt 14 dager før innflyttelsen- i mellomtiden viser det seg at de har solgt sin egenbolig og skal dermed flytte inn i den leiligheten som jeg hadde "leid".

så finner jeg ett nytt sted- alt er supert,og avtaler innflytting nå fredag. Huseier ringer rett før jeg er på vei med flyttelass og skal skrive kontrakt- reiser på hyttetur, mamma møter deg med kontrakt og nøkler. ha med kvittering for 4 mnds dep til xxxx konto.

i kontrakten står det at jeg leier en hybel med adgang til resten av huset - huseier bor selv i boligen. Dette for å slippe skatt..

Dette nekter jeg selvfølgelig å signere- avtalen var en vanlig standard kontrakt. Så nå står jeg her da.. uten bolig og må campe hos noen venner.. dette er helt uholbart for meg og datteren min..

Så nå lurer jeg på.. er det mulig å søke kommunen om startlån? jeg har siden dette skjedde i høst vært sykemeld pga stress med huseier nr 1..dette tærer veldig på selvfølelsen min og jeg har angst for å signere kontrakter ... orker ikke flytting noe mer.

Kommunen har selvsagt ingen midlertidige eller faste boliger til rådighet.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å finne bolig via utleiemegler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...