AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 så denne shutter island filmen i går.. Syns filmen var kjempebra, men man sitter jo igjen som ett spørsmålstegn når filmen er ferdig. noe som er meninga også da.. men jeg og samboeren min ble ikke enig hva vi mente til slutt. om DiCaprio var syk eller om han faktisk var politimann og di gjorde han sinnsyk. men hva trur dere som har sett denne filmen.. Var DiCaprio gal i hodet eller var han en politimann som di gjorde gal mens han var der? jeg mener selv at han egentlig var fra politiet og at di gjorde han gal, men jo mer jeg tenker på det jo mere usikker blir jeg.. utrolig irriterende greier det der..
attegløyma Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Aldri tenkt over ein gong, eg var sikker på at han var gal, og at dei gjorde eit siste eksperiment for å sjå om dei kunne sleppe å lobotomere han... Ganske humant med tanke på korleis andre hadde det på øya då
Berentsens Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Han ble gal da kona drepte ungene deres. Han var i behandling på øya, og de forsøkte en ny behandlingsmetode for å forsøke å få ham ut av galskapen. Det funket ikke, og til slutt hadde de ikke annet valg enn å lobotomere han. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 så denne shutter island filmen i går.. Syns filmen var kjempebra, men man sitter jo igjen som ett spørsmålstegn når filmen er ferdig. noe som er meninga også da.. men jeg og samboeren min ble ikke enig hva vi mente til slutt. om DiCaprio var syk eller om han faktisk var politimann og di gjorde han sinnsyk. men hva trur dere som har sett denne filmen.. Var DiCaprio gal i hodet eller var han en politimann som di gjorde gal mens han var der? jeg mener selv at han egentlig var fra politiet og at di gjorde han gal, men jo mer jeg tenker på det jo mere usikker blir jeg.. utrolig irriterende greier det der.. Det du lurer på skulle filmen avdekke. Samboeren din har rett..
Zzyzx Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Han ble gal da kona drepte ungene deres. Han var i behandling på øya, og de forsøkte en ny behandlingsmetode for å forsøke å få ham ut av galskapen. Det funket ikke, og til slutt hadde de ikke annet valg enn å lobotomere han. Han fikk valget og valgte å la seg lobotomere. Til slutt ble det da ikke et spørsmål om å lobotomere eller ikke fordi mannen var gal, men et spørsmål om hva han selv kunne leve med. For han var gal, men ikke mer enn at han visste han var gal og måtte leve med dette resten av livet. Valget han foretok var veldig rasjonelt i forhold til omstendighetene, og det var vel det som egentlig var poenget til slutt. 1
*Bumblebee* Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 lobotomere..?? :klø: hva i alle dager er det..?
Gjest SnakeOil Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 (endret) Enig med Zzyzx, han ble gal etter at kona hadde drept ungene (han ha drepte kona), så forsøkte de å leve ut fantasiverdenen hans i forsøk på å kurere han og unngå lobotomi. - De hadde forøvrig forsøkt flere ganger men hver gang han "ble frisk" og innså sannheten bak sin tilstand og fortid, ble han gal igjen, så handlingen i filmen er siste forsøk før lobotomi. I dialogen på slutten, har jeg inntrykk av at han ikke ønsker å leve med smerten lenger, og dermed velger å være "gal" for å bli lobotomert. Lobotomi: http://no.wikipedia.org/wiki/Lobotomi Endret 3. februar 2011 av SnakeOil 1
Gjest Sil3nt Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Sykt bra film! Akkurat som Secret Window med Johnny Depp...! Looooooove it! Burde kanskje hatt en spoiler alert på denne tråden?
Zzyzx Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Jeg ble for øvrig svært skuffa over filmen. Bare så det er sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå