Gå til innhold

Sparedusj

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Alle" jeg kjenner har noen svære "satelitter" av noen dusjhoder, svære greier, og nå i januarsalget kjøpte jeg meg ny dusjstang/slange som jeg da koblet min sparedusj på, for det hadde de ikke i baderomsbutikken!

Ingen som kjøpte det, sa den butikkansatte, trenden er større og større dusjhoder.

Jeg tenker at det er oppvarming av bolig og bruk av varmt vann som er de store pengeslukene. Om en trekker ut alle tekniske duppeditter som står på standby teller ikke så mange kronene pr. år.

Så hvorfor har vi ikke alle sparedusj?

Regnestykket er enkelt, hadde vi alle skrudd ned varmen 1 grad, dusjet med sparedusj/ kortere dusjtid, så hadde vi forbrukt mindre strøm alle sammen totalt, og strømprisen ville ikke økt i den grad som den har økt nå.

Bryr folk seg hverken om miljø eller økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sørge for at man kun kan kjøpe sparedusj da. Da er problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke sparedusj. Jeg liker å bli våt når jeg dusjer uten at det skal ta en halvtime.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sparedusj.

Har varmtbann inkludert i fellesutgiftene, men man trenger jo likevel ikke å sløse med vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke det. Tanken har streifet meg, men har ikke fått gjort noe med det ennå.

Hvordan er det å dusje med sparedusj, er det stor forskjell fra et vanlig dusjhode? Hva koster sparedusj? Ble litt skeptisk etter og ha lest denne artikkelen: http://www.dinside.no/837778/sparedusj-en-magisk-oppfinnelse

Jeg har langt og tykt hår, så dette kan jo bli et problem for meg.4

Jeg føler meg flink når det gjelder å spare på strømmen når det gjelder oppvarming av leiligheten da. I stua/kjøkkenet (åpen løsning) har jeg som regel rundt 21 grader, og på soverommet og badet har jeg ingen varme på, selv midt på vinteren. Ja, det er piskaldt å gå på do, dusje og kle på seg på badet. Men det går faktisk an :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sparedusj. Jeg liker å få skylt av meg såpa/shampoen og med sparedusj tar det en halv evighet (har prøvd sparedusj ja). Skulle likt å se et regnestykke på hvor mye man egentlig sparer med sparedusjene. Tipper at mange med meg står ekstra lenge for å få vekk såperestene og da mistenker jeg at den totale forbrukte vannmengden blir ca. lik.

Edit: Akkurat, ja. Tonje!s link sier akkurat det samme som jeg tenker (og delvis har erfart).

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt sparedusj i ca 4-5 år, og skal innrømme at den første uka så var det skuffende, og tok det tok liksom hele nytelsen med dusj. MEN jeg kastet den ikke, og uti uke 2-3 så var det ikke noe problem lengre, og tenker ikke over det lengre.

Jeg dusjer ikke lengre / antall minutter enn før, og jeg har heller ingen problemer med såperester, det har jeg faktisk aldri tenkt over engang, da det ikke forekommer! Og jeg har tykt langt hår.

Mine sparedusj kostet noen hundrelapper, ca 2-300

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg syntes effekten med sparedusj var helt motsatt av det mange her beskriver. Når jeg flyttet inn her jeg bor var det et slikt svært dusjhode med god spredning, men det føltes som å stå ute i regnvær. Anskaffet meg en sparedusj, og da kjente jeg omsider at vannet traff kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve fyring inkludert i husleien, jeg kan dusje så lenge jeg vil uten at det kommer på strømregningen , deeilig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve fyring inkludert i husleien, jeg kan dusje så lenge jeg vil uten at det kommer på strømregningen , deeilig :rodmer:

Curse you!!!

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du riktig innstilling ja :ironi::ironi::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sparedusj en kort periode for 5-6 år siden. Aldri mer!

Jeg bryr meg ikke så mye om strømregningen, men jeg syntes jo man skal vise moderasjon i strømforbruket. Tror likevel jeg heller sparer energi på andre fronter. Heller varmepumpe enn sparedusj på meg i alle fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sparedusj, men har hatt. Blir jo aaaldri ferdig :daane: Mange andre ting jeg heller vil gjøre for å spare på energi. Dessuten mistenker jeg at vinninga går opp i spinninga med en sånn dusj, i og med at man faktisk må stå i en time for å få av seg såpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lenke

slik som den på bildet ser min ut.

Det fungerer utmerket med sparedusj, jeg forstår ikke hva dere snakker om med såperester. Aldri såperester her, og jeg dusjer ikke lengre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...