Cera Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Jeg og samboeren min planlegger og dra på ferie sammen, enten i år eller neste år. Men ingen av oss har reist noe særlig før, så vi vet ikke helt hvor vi kunne tenkt oss og reise. Det eneste vi vet er at vi ikke har lyst å ligge på ei strand i ei uke. Men vi utelukker ikke varme steder likevel. Og så har vi heller ikke så veldig god råd, så vi vil prøve og dra utenom de vanlige sesongene. Er det noen som har noen gode tips?
Gina_ Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Storbyferie? Tallinn er billig, og Praha er heller ikke veldig dyrt. Begge flotte plasser
caroprins Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 følg med på restplastilbudene og på de fleste steder arrangeres nok av utflukter til å komme seg rundt.
ninuska_ Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Tråden er ryddet for reklame ninuska_, moderator
Betty2 Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Følg med på de store reiseoperatørene sine hjemme sider (startour, ving, apollo osv) men gå gjerne på eks finn og søk hva det vil koste å leie leiligheter igjennom privatpersoner eller firma, (det finnes mange norske familier som eier feriehus/ferie leiligheter i ulandet, som leier ut når de selv ikke er der) og søk oppi hva det vil koste med fly bilettene til det stede. det kan være det blir billigere. plasser jeg har opplevd som har hatt billige mat og utfluktspriser Egypt (men litt dyr selve reisen og oppholdet) Bulgaria Riga Tyrkia Budapest Hellas (dersom du kommer deg utenfor de store turist områdene) praha. Polen Utfluktene varierer jo selvfølgelig i pris, men trenger ikke å koste sjorten, hvis dere like å gå litt for dere selv kan dere ta lokale busser og velge plasser dere selv vil gå, da kan dere spare 100lapper og ha en like flott opplevelse, som om dere skulle reist igjennom et byrå.
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Paris med ryan-air i mars for under 1000 kroner for begge tur -retur. Hotell får du 3 stjerners fra 4-500 kr natta
Gjest Miam Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Slenger meg på storbyweekend! (Eller midt i uka for den del, det er som regel billigere å fly og bo da) Sjekk restplass (og andre sider) med jevne mellomrom, så skal du se du finner flere gode tilbud! Hoteller kan du finne på fks hotels.com.
Gjest MorÅse Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Paris! Billig å fly til! Se Ryan air i annet svar. Feks. Hotel Mont Blanc ved Boulevard Saint Michel, 80 euro natta inkl stor frokost nedi restauranten. Fra hotellet er 5 min å gå til Notre Dame, 8 min til Louvre, 5 min til Luxemburg parken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå