Tøsen Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Jeg skal si opp jobben min før det blir februar måned på kalenderen. Jeg er vekkreist i forbindelse med jobben, og lurte på om jeg kan sende oppsigelse på mail. Jeg har ikke tilgang til scanner der hvor jeg befinner meg, så jeg får ikke signert oppsigelsen med penn. Er det noen som vet om dette er problematisk? I Arbeidsmiljøloven står det bare at en oppsigelse skal leveres skriftlig. Skal ringe sjefen senere i dag, men hadde vært kjekt å vite litt før jeg snakker med ham... Takk for svar!
Tussilago_2 Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 eller levere oppsigelsen nå, og komplementere med riktig med underskrift så raskt du er tilbake på jobb????
Tøsen Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2011 Det ordnet seg. Scannet vedlegg i epost :-)
Glitnir Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Ser det har ordnet seg for deg, men i tilfelle andre skulle lure: "Skriftlig oppsigelse" inkluderer også e-post og fax i tillegg til papirform. Det er ikke krav om signatur. I motsetning til hva som står i aml. godtas også muntlig oppsigelse fra arbeidstaker (ikke arbeidsgiver), men det anbefales ikke av bevishensyn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå