Oliwia Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 (endret) ...for å ha sex for første gang ? Det trodde jeg at ikke var så vanlig, men jeg deltar i et forum for amerikanske leger og jeg var overrasket at so mange har skrevet at den første seksuelle opplevelsen for dem (full penis-vaginal kontakt) har skjedd på bryllupets natt (gjennomsnittsalderen var 24, for både menn og kvinner) ! Jeg tror at noen lyver, selv om tekstene var ganske seriøse. Endret 30. januar 2011 av Oliwia
Gjest MikeWaters Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Nix, da hadde jeg isåfall gått i graven som jomfru. 1
Oliwia Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 Nix, da hadde jeg isåfall gått i graven som jomfru.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Jeg kommer til å gå i graven som jomfru, og det får jeg ikke gjort noe med... For øvrig tror jeg det er fullt mulig de taler sant. Det er ganske strengt enkelte steder der borte...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Ja, noen har garantert det. Men ikke denne karen. Er ikke gift, men har dog hatt sex utallige ganger - så det toget er gått.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 You taste the product before you purchase it...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Jeg hadde sex med mannen min før vi gifta oss. Likevel hadde ingen av oss hatt sex med andre før vi møtte hverandre..
Teriyaki Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Hehe, nei det gjorde jeg ikke Det hadde jeg ikke taklet, hadde sikkert blitt så seksuelt frustrert at ingen hadde giddet å gifte seg med meg uansett..
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Man kjøper da heller ikke bil uten å prøvekjøre - gjør man vel? Så nei. Men jeg kjenner mange som vil vente, og av den grunn også har giftet seg veldig unge.
Gjest MrsTux Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Ikke aktuelt i det hele tatt for min del, men opp til andre hva de vil. Synes dog det er dumt å haste-gifte seg for å kunne ha sex.
ssgxd Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Når man gifter seg skal man dele livet sammen. Da må man passe sammen på så og si alle plan. Om man ikke passer sammen på det seksuelle planet, hvordan kan man da få et lykkelig ekteskap? Sex i et forhold er jo veldig viktig.
MissStrøken Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Jeg jobber med ikke mindre enn 3(!) jenter i tyveårene som ventet til de giftet seg. Alle tre giftet seg før de var 20 og er kristne. Ikke overraskende er de alle skilt nå. Jeg vet det er fælt å glede seg over andres ulykke, spesielt når de er veldig søte og snille jenter, men føler nesten det er til pass for dem at de er skilt, når de kan være så dumme og tro på Gud og hele balubaen der. Sex er en utrolig stor del av et forhold mellom en mann og en kvinne (eventuelt kvinne-kvinne, mann-mann). Og er som regel det eneste man gjør med bare sin utvalgte, og ingen andre. Det meste av hobbyer, samtaler, jobb, osv kan man gjøre med venner. Mens sex er noe fantastisk og personlig som to i et forhold deler med hverandre. Derfor bør en absolutt ha prøvd sakene før en går til det steg å gifte seg - for dem som tror på et tradisjonelt ekteskap. Mike: Ja, jeg vet at noen velger å dele det med flere enn sin utkårede;) 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Man kjøper da heller ikke bil uten å prøvekjøre - gjør man vel? God sammenligning! Man ønsker jo å vite hva man får før man binder seg for lang tid. I verste fall passer en ikke sammen seksuelt.
Oliwia Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 1. februar 2011 Hva mener dere om "arrangerte" ekteskap (slik som i indisk eller arabisk kultur) ? Kan de fungere bra selv om ektefeller ikke har truffet hverandre mange ganger før ekteskapet (i noen tilfeller aldri) ? Jeg har lest at de har bare en 2 % skilsmisse rate i India. (Jeg også vet at skilsmisse ikke er veldig populær eller "godtatt" i India, men til tross for det tror dere at noen arrangerte ekteskap kunne fungere bra på en virkelig måte ?)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #16 Skrevet 2. februar 2011 Hva mener dere om "arrangerte" ekteskap (slik som i indisk eller arabisk kultur) ? Kan de fungere bra selv om ektefeller ikke har truffet hverandre mange ganger før ekteskapet (i noen tilfeller aldri) ? Jeg har lest at de har bare en 2 % skilsmisse rate i India. (Jeg også vet at skilsmisse ikke er veldig populær eller "godtatt" i India, men til tross for det tror dere at noen arrangerte ekteskap kunne fungere bra på en virkelig måte ?) Jeg tror absolutt det kan fungere. Men nå er vel det mer utbredt i kretser der kvinnene i første omgang stiller svakere enn kvinner her i Norge. Litt slik det var her i landet for 40+ år siden. Kvinnen er hjemme og steller hjem og barn, mens mannen arbeider. For å overleve er de nærmest avhengig av å være gift, og slik sett nok lærer seg å leve med mer motgang.
Gjest norah Skrevet 2. februar 2011 #17 Skrevet 2. februar 2011 (endret) Hva mener dere om "arrangerte" ekteskap (slik som i indisk eller arabisk kultur) ? Kan de fungere bra selv om ektefeller ikke har truffet hverandre mange ganger før ekteskapet (i noen tilfeller aldri) ? Jeg har lest at de har bare en 2 % skilsmisse rate i India. (Jeg også vet at skilsmisse ikke er veldig populær eller "godtatt" i India, men til tross for det tror dere at noen arrangerte ekteskap kunne fungere bra på en virkelig måte ?) Jo, men det er en helt annen tråd i så tilfelle. Det har i praksis ingenting med sex før ekteskapet å gjøre da de fleste unge i dag nok har hatt sex(spesielt mannen) når de inngår arrangerte ekteskap. Så er jo spørsmålet; hva legger man i definisjonen sex? Mange (i de kristen-konservative kretsene)definerer dette som samleie - og sålenge man har gjort altmulig bortsett fra å ikke ha samleie så har man avstått. I beg to differ. Kun penetrering kommer iallefall ikke inn på min favoritt topp 3-liste av frekke ting å gjøre Endret 2. februar 2011 av norah
Gjest MikeWaters Skrevet 2. februar 2011 #18 Skrevet 2. februar 2011 Jo, men det er en helt annen tråd i så tilfelle. Det har i praksis ingenting med sex før ekteskapet å gjøre da de fleste unge i dag nok har hatt sex(spesielt mannen) når de inngår arrangerte ekteskap. Så er jo spørsmålet; hva legger man i definisjonen sex? Mange (i de kristen-konservative kretsene)definerer dette som samleie - og sålenge man har gjort altmulig bortsett fra å ikke ha samleie så har man avstått. I beg to differ. Kun penetrering kommer iallefall ikke inn på min favoritt topp 3-liste av frekke ting å gjøre Enig, ser heller ikke helt poenget med å spare deler av sin seksualitet når man bøtter ut med resten Jeg tenker som så at det er ikke nødvendigvis at det er arrangert som gjør at jeg er imot det, det kan sikkert funke like bra som et annet ekteskap det. Det er konseptet ekteskap som får det til å vrenges hos meg.
Hankjønn Skrevet 3. februar 2011 #19 Skrevet 3. februar 2011 Som gjennomsnittlig nordmann har jeg selvsagt ikke ventet til ekteskap med å debutere seksuelt, synes synd på dem som gjør det pga. all den nytelsen og mellommenneskelige gleden de går glipp av. Men jeg kjenner en katolikk her i Norge (moren er amerikansk katolikk), han er 21 år og skal vente med samleie til han er gift. Og pga. onani er synd så unngår han det og. Stakkars fyr tenker jeg, men han har det allikevel godt med seg selv.
Oliwia Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har lest en forferdelig historie på amerikansk lege forum om en ektepar fra India som ble i en arrangert ekteskap og ingen av dem hadde hatt sex før og på bryllupsnatten var hun selvfølgelig ikke kåt og veldig tørr og han prøvde å få "tilgang" til vagina på en ganske voldelig måte og det var ham som blødde masse fordi hans frenulum (den liten "tråden" mellom glans og forhuden på underside av penis) brøt, ble revet, og de kunne ikke ha en vanlig seksuell omgang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå