AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har pærefasong, og har ikke helt klart å forstå hvilke klær som ser bra ut på meg. Jeg har som regel gått i akkurat det jeg har hatt lyst til uten å tenke på fasongen i det hele tatt, men nå som jeg har blitt litt eldre så har jeg skjønt at det kan være lurt og gå etter sin egen fasong. Jeg skal snart ut på en skikkelig shoppingrunde og fornye klesskapet mitt, så derfor tenkte jeg at det kanskje kunne være smart og sette seg inn i hva kroppen min ser bra ut i. Jeg liker f.eks lange blazer jakker, men har skjønt at det ikke ser veldig bra ut på meg. Er ikke så veldig høy heller, knapt 160 cm. Jeg liker også det å bruker singlet, men har lagt på meg så mye rundt magen og hoftene at jeg nå har måtte kuttet det helt ut Har du noen forslag til meg? Legg evt med bilder På forhånd, takk!
¤Pernille¤ Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Et tips er å prøve å dra blikket oppover, for eksempel med med vid utringning. En blazer som stopper ovenfor hoftene ser fint ut! Men lange blazere kan gjerne førstørre. Jeg har ganske store hofter, og skjørt med a-fasong ser veldig bra ut på meg! Det er også smart å ha litt høyt liv, gjerne med et magebelte. EKSEMPEL. Høye sko vil også "strekke" deg, slik at beina ser lengre og slankere ut Endret 29. januar 2011 av ¤Pernille¤
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Et tips er å prøve å dra blikket oppover, for eksempel med med vid utringning. En blazer som stopper ovenfor hoftene ser fint ut! Men lange blazere kan gjerne førstørre. Jeg har ganske store hofter, og skjørt med a-fasong ser veldig bra ut på meg! Det er også smart å ha litt høyt liv, gjerne med et magebelte. Høye sko vil også "strekke" deg, slik at beina ser lengre og slankere ut Jeg har også store hofter, men har også en god del mage også som bare henger der. Jeg klarer ikke å bruke stramme ting rundt magen, så det å bruke skjørt og bukser med høyt liv er vanskelig for meg så sant ikke stoffet er veldig lett å strekke og er mykt å ha på seg. Høye hæler bruker jeg ikke så veldig ofte ettersom at jeg ikke er spesielt flink til å gå på det og at her jeg bor så går så og si alle på min alder kun med flate sko, så jeg føler at jeg blir seende rar ut og at alle ser på meg med et stygt blikk. Jeg har så vidt tippet over 20, så jeg syns det er kjempe rart at det er sånn. Mulig at det bare er meg selv som reagerer sånn, jeg vet ikke ....
¤Pernille¤ Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Når du bare er i tjueårene er det ingen grunn til å bare gå med flate sko! Synes du skal drite i hva eventuelle folk måtte tenke. Dessuten er det sikkert som du sier -- det er mulig at akkurat det er ditt eget inntrykk, og ikke egentlig realitet! Om du bruker noe med høyt liv, som ikke har tynn kant, men tjukkere kant (som et belte, hvis du skjønner), så skal det ikke nødvendigvis være ubehagelig Skjørt i a-fasong trenger heller ikke ha høyt liv, men de bør begynne like over det smaleste punktet på hoftene. Dessuten, så er det en mulighet å ha kjoler i a-fasong, og kjoler med snitt under puppene. Det er behagelig for de aller fleste!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Når du bare er i tjueårene er det ingen grunn til å bare gå med flate sko! Synes du skal drite i hva eventuelle folk måtte tenke. Dessuten er det sikkert som du sier -- det er mulig at akkurat det er ditt eget inntrykk, og ikke egentlig realitet! Om du bruker noe med høyt liv, som ikke har tynn kant, men tjukkere kant (som et belte, hvis du skjønner), så skal det ikke nødvendigvis være ubehagelig Skjørt i a-fasong trenger heller ikke ha høyt liv, men de bør begynne like over det smaleste punktet på hoftene. Dessuten, så er det en mulighet å ha kjoler i a-fasong, og kjoler med snitt under puppene. Det er behagelig for de aller fleste! Jeg kan bruke bukser og skjørt med høyt liv, men da blir det fryktelig ubehagelig og vondt å sitte. Føler da at jeg må stå hele tiden både for å se bra ut og at det skal bli mulig å puste normalt uten problemer. Nå er jeg en sånn freak som ikke klarer å ha noe som helst rett over navelen, så kan jo være derfor jeg syns det er ubehagelig. Føler også at alt fettet og magen legger seg som en "fin" ring mellom øverste delen på buksen/skjørtet og bhen. Jeg har et par skjørt i a-fasong, men jeg er ikke akkurat et skjørte-menneske om du skjønner. Heller ikke så veldig fan av kjoler, men kan tyde på at jeg bør bli flinkere til å bruke det. Syns det er så vanskelig å style det på en måte sånn at det ikke blir for pynta.
¤Pernille¤ Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Hadde jeg vært deg, så ville jeg rett og slett googlet "pear shape", eller "pærefasong" Da finner du flere bilder, i tillegg til tips til hvordan finne riktig "figur"! Nå har jeg i hvert fall gitt deg de tipsene jeg har! Tips til å pynte ned kjoler og skjørt er egentlig å bare velge stoffer og mønstre som er veldig enkle og ikke for "flashy". Desssuten kan du la være å bruke noe tilbehør, eller bruke veldig hverdagslige tilbehør, for eksempel pene hverdagssko og en enkel bommulsgenser/topp. Og jeg ser hva du mener med at magen lett tyter litt utover kanten, men sånn er det for så og si alle jenter, det er absolutt ikke synonymt med fedme. Vi har løs hud! Denne kanten får selv slanke jenter. Mange tror at de har bilring, men når de strekker seg bakover er de jo helt flate! Uansett, denne kanten kan du altså skjule med et belte, som jeg nevnte! Og du kan også bruke en litt løs topp, eller ha snittet rett under puppene.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Hadde jeg vært deg, så ville jeg rett og slett googlet "pear shape", eller "pærefasong" Da finner du flere bilder, i tillegg til tips til hvordan finne riktig "figur"! Nå har jeg i hvert fall gitt deg de tipsene jeg har! Tips til å pynte ned kjoler og skjørt er egentlig å bare velge stoffer og mønstre som er veldig enkle og ikke for "flashy". Desssuten kan du la være å bruke noe tilbehør, eller bruke veldig hverdagslige tilbehør, for eksempel pene hverdagssko og en enkel bommulsgenser/topp. Og jeg ser hva du mener med at magen lett tyter litt utover kanten, men sånn er det for så og si alle jenter, det er absolutt ikke synonymt med fedme. Vi har løs hud! Denne kanten får selv slanke jenter. Mange tror at de har bilring, men når de strekker seg bakover er de jo helt flate! Uansett, denne kanten kan du altså skjule med et belte, som jeg nevnte! Og du kan også bruke en litt løs topp, eller ha snittet rett under puppene. Takk for fine tips! Har prøvd å google litt, men det kom opp så mange sider at jeg syns det ble vanskelig å finne frem Tar gjerne i mot flere tips
Gjest Serena Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Greia med pærefasong er at livet er større enn armene. Så når man balanserer ut armene, gjør de "bredere" så får man en illusjon av pærefasong.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Vanligvis er det pent med lyse farger øverst og mørke farger nederst når man har pærefasong. Korte jakker med rett fasong som slutter i livet. Topper det samme. Bukser med bootcut - men siden du er litt liten skal du være ytterst forsiktig med at disse blir for lange. Og høye hæler er et must - men det er viden forskjell på 10 cm og 3-5 cm. Øv deg på å gå med dem hjemme. Paddeflate sko ala balerina og Converse gjør ingenting for holdningen og helheten til små jenter. Små jenter ser også flott ut i kjole - men pærefasongen kan gjøre det vanskelig å finne en kjole som passer både oppe og nede. Dersom du har litt pupper - unngå høyhalsede gensere og vis litt hud over utringningen. Det trenger ikke bety 5 cm kløft, bare at øverste knapp i skjorten er åpen og at topper har v- eller u-ringning. Dette trekker oppmerksomheten opp og vekk fra "problemområdet". Midjen er som regel ditt tynneste punkt - marker den med at toppen slutter her eller et belte. Men du bør unngå topper og jakker som går over hoften. Du har tenkt at det skjuler rompen din - i virkeligheten så trekker det alles blikk dit.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Greia med pærefasong er at livet er større enn armene. Så når man balanserer ut armene, gjør de "bredere" så får man en illusjon av pærefasong. Er ikke alltid livet større enn armene? Har tilgode å se noen som er smalere rundt livet ennn tykkelsen på en arm.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Vanligvis er det pent med lyse farger øverst og mørke farger nederst når man har pærefasong. Korte jakker med rett fasong som slutter i livet. Topper det samme. Bukser med bootcut - men siden du er litt liten skal du være ytterst forsiktig med at disse blir for lange. Og høye hæler er et must - men det er viden forskjell på 10 cm og 3-5 cm. Øv deg på å gå med dem hjemme. Paddeflate sko ala balerina og Converse gjør ingenting for holdningen og helheten til små jenter. Små jenter ser også flott ut i kjole - men pærefasongen kan gjøre det vanskelig å finne en kjole som passer både oppe og nede. Dersom du har litt pupper - unngå høyhalsede gensere og vis litt hud over utringningen. Det trenger ikke bety 5 cm kløft, bare at øverste knapp i skjorten er åpen og at topper har v- eller u-ringning. Dette trekker oppmerksomheten opp og vekk fra "problemområdet". Midjen er som regel ditt tynneste punkt - marker den med at toppen slutter her eller et belte. Men du bør unngå topper og jakker som går over hoften. Du har tenkt at det skjuler rompen din - i virkeligheten så trekker det alles blikk dit. Jeg bruker som regel lyse topper og mørke bukser. Har noen svarte topper som jeg bruker, etter som at jeg føler at de gjør meg slankere. Jeg bruker som regel bare lange cardigans til vanlig. Det jeg føler meg mest vel i. Også lange blazer jakker da, men det er vel kanskje dumt å kle seg i når man skal tenke på fasongen. Når det gjelder bukser, så bruker jeg stort sett bare skinny jeans. Har noen andre som er litt løsere ved beina, men det er ikke den type bukse jeg bruker mest. Når jeg har brukt hæler har hælen vært mellom 5-8 cm høy. Ellers har jeg kun brukt converse. Av og til støvletter uten hæl. Kjoler er jeg ikke så veldig fan av, men jeg bør kanskje lære meg å bruke det? Jeg bruker 80B i bh, og har vel middels pupper? Jeg vet ikke, har ikke greie på det. Er ihvertfall fornøyd på størrelsen på de! Jeg bruker mest v-utringning siden jeg ikke syns u-utringning er spesielt fint på meg. Skjorter bruker jeg svært sjelden, men når jeg bruker det har jeg alltid di øverste knappene åpne. Jeg har brukt midjebelte før, men jeg syns bare at det har fremhevet magen min, noe jeg absolutt ikke liker. Fra siden kan jeg se gravid ut når jeg har på meg enkelte klær, så har unngått det. Sånn som jeg kler meg til vanlig er skinnyjeans, litt løs t-skjorte, en lang cardigan, skjerf og converse.
Gjest Serena Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Er ikke alltid livet større enn armene? Har tilgode å se noen som er smalere rundt livet ennn tykkelsen på en arm. Ikke les det så ordrett :gjeiper: Pærefasong vil si "videre" nede enn "oppe". Anyway, det her er en bedre formulert forklaring på det jeg skrev;
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #13 Skrevet 30. januar 2011 Ikke les det så ordrett :gjeiper: Pærefasong vil si "videre" nede enn "oppe". Anyway, det her er en bedre formulert forklaring på det jeg skrev; Ja, hva pærefasong er sier seg jo selv. Skjønte bare ikke hvorfor du trakk inn det med armene og gjorde det komplett uforståelig.
kanelsnurr Skrevet 30. januar 2011 #14 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har ikke noe tips selv, men synes at denne bloggen skriver bra om det. Ellers har jeg funnet gode tips her.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #15 Skrevet 30. januar 2011 Ikke les det så ordrett :gjeiper: Pærefasong vil si "videre" nede enn "oppe". Anyway, det her er en bedre formulert forklaring på det jeg skrev; Det er ikke midjen som er stor, men rumpen og lårene. Så selv om jeg valgte å se stort på det du skrev, var det likevel helt på jordet. Jeg har en venninne som er klassisk pæreformet og hun har meget smal midje. Kroppen "eksploderer" under midjen.
Snuppa Skrevet 30. januar 2011 #16 Skrevet 30. januar 2011 For å kompensere for smale skuldre og bredere hofter, så kan det være lurt å bruke topper/jakker/bluser med litt dekor øverst. Mye topper med blomster/rysjer rundt hals og skuldre akkurat nå, som f.eks. denne. Det gir en illusjon av at du er bredere oventil enn du er og gir bedre symetri. Evt kan du bruke store skjerf eller en pelsvest - gir samme effekt.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #17 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har også pæreformet kropp, og prøvde engang tipset om å fremheve midjen (tror jeg hadde på en skinnjakke eller blazer som gikk til midjen). Gikk en tur i byen på dagtid, og fikk slengbemerkninger fra en guttegjeng i 20-årene. Var sårende å høre dette Det at jeg fremhevet midjen gjorde tydeligvis så rumpen min så større ut
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #18 Skrevet 30. januar 2011 Har sett litt på klær som kan passe til en med pærefasong på nettet nå, men omtrent ingenting av det jeg har sett på er noe jeg selv kunne tenkt meg å gå med TS
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #19 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har også pæreformet kropp, og prøvde engang tipset om å fremheve midjen (tror jeg hadde på en skinnjakke eller blazer som gikk til midjen). Gikk en tur i byen på dagtid, og fikk slengbemerkninger fra en guttegjeng i 20-årene. Var sårende å høre dette Det at jeg fremhevet midjen gjorde tydeligvis så rumpen min så større ut Stor rumpe er jo veldig moderne nå, så de synes nok bare at du var sexy.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #20 Skrevet 30. januar 2011 Stor rumpe er jo veldig moderne nå, så de synes nok bare at du var sexy. Virkelig? Er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå