AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Hei, jeg lurer på om den måten de synger på uti denne sangen har et navn? Vet at det er vanlig i både norsk og svensk folkemusikk.
Gjest Applecore Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Stev er en type dans. Forøvrig aner jeg ikke hva sangformen heter... Kvad, kanskje...?
Gjest Naenia Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Stev er først og fremst musikk. http://no.wikipedia.org/wiki/Stev Så jeg tror det er stev, ja?
Hoppetaujenta Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Linken din er spritet opp musikalsk og bygd på vanlig folkemusikktradisjon. Dette er stev: Endret 30. januar 2011 av Margareth
Havbris Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Enig med deg Margareth - linken har ingenting med stev å gjøre - men er en oppspritet folkemusikk låt som finnes i tusenvis av varianter. Sangerne synger ikke på noen spesiell måte - slik som i stev - der man f. eks vil kunne finne bruk av kvarttoner etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå