Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hentet ut ivf medisiner idag, men klarte glemme å få med kvittering i spraytåka:( er det mulig å få i ettertid, evt få en samlet en når det (evt) nærmer seg 15 000?

En annen ting,.

på resepten min har jeg suprecur, som jeg hentet ut for en stund siden. (2 pk)

Puregon står det 600x2, ovitrelle 1 stk, og crinone gel 2x15 applikatorer.

Ble så usikker på hvor mye jeg egentlig trenger, så jeg endte med å ta med meg 600 puregon, ovitrellen og 1 pk crinone gel. (a 15)

Men det blir vel kanskje altfor lite det? Hun på apoteket ante ikke, og i.o.m at jeg ikke får returnert evt ubrukte medisiner foreslo hun å ta med halvparten. Resten ligger jo hos dem, så kan bare hente det ut. (er liksom ikke ting det blir solgt fryktelig mye av per dag hihi)

Trodde det ville følge med sprøyte til puregonen, men det gjorde det visst ikke. Er det også noe som må bestilles fra grossist, eller får jeg det hos legen (ullevål) ved ultralyd før oppstart kanskje?

Føler meg helt grønn på alt dette, men har time for ultralyd på tirsdag. Har da sprayet 3 1/2 uke, så sprøyter er vel like rundt hjørnet.

Er ikke helt til stede om dagen kjenner jeg, mye nerver og tanker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

Hentet ut ivf medisiner idag, men klarte glemme å få med kvittering i spraytåka:( er det mulig å få i ettertid, evt få en samlet en når det (evt) nærmer seg 15 000?

En annen ting,.

på resepten min har jeg suprecur, som jeg hentet ut for en stund siden. (2 pk)

Puregon står det 600x2, ovitrelle 1 stk, og crinone gel 2x15 applikatorer.

Ble så usikker på hvor mye jeg egentlig trenger, så jeg endte med å ta med meg 600 puregon, ovitrellen og 1 pk crinone gel. (a 15)

Men det blir vel kanskje altfor lite det? Hun på apoteket ante ikke, og i.o.m at jeg ikke får returnert evt ubrukte medisiner foreslo hun å ta med halvparten. Resten ligger jo hos dem, så kan bare hente det ut. (er liksom ikke ting det blir solgt fryktelig mye av per dag hihi)

Trodde det ville følge med sprøyte til puregonen, men det gjorde det visst ikke. Er det også noe som må bestilles fra grossist, eller får jeg det hos legen (ullevål) ved ultralyd før oppstart kanskje?

Føler meg helt grønn på alt dette, men har time for ultralyd på tirsdag. Har da sprayet 3 1/2 uke, så sprøyter er vel like rundt hjørnet.

Er ikke helt til stede om dagen kjenner jeg, mye nerver og tanker!

Du får nok alle svarene du lurer på når du kommer inn til UL, men tror alle får en gratis puregon-penn fra sykehuset. (Det gjorde jeg!!) Da vil du nok også få beskjed om hvor store daglige doser du skal ta og ca hvor lenge. Da kan du fint regne ut hvor mye puregon du trenger. :)

Kvittering kan du hente innen samme året, men du kan risikere å måtte betale 50 kr for den. Men apotekene har alt du har kjøpt i løpet av året, lagret! :)

Lykke til!!

Endret av Rockymor
Skrevet

Jeg ville ringt apoteket/stukket inom og hentet resepten med en gang så har du den, altfor lett å glemme! Jeg har alltid hentet ut medisinene til alle dagene med hormonstimulering, det skjer sjeldent at man må stoppe midt i stimuleringen og ender opp med å bare bruke halvparten. Ovitrielle skal du sette før uttak, så det er noe av det du evt. kan vente med. Crinone skal først brukes uttaksdagen.

Det hele kommer an på hvor nærme en har apoteket og om de har på lager det som trengs :)

Skrevet

Kvittering er det ikke noe problem å få hentet ut i etterkant, så lenge det er på samme apoteket :)

Jeg hetntet aldri alle medisinene på en gang, jeg hentet ut litt etter litt :) men hvis man ikke har god tilgang til apotek og evt hvis apoteket må bestille opp medisinene for hver gang er det vel greit å hente ut alt på en gang..

Når jeg gikk på Puregon, så leverte jeg det som blei igjen (det jeg ikke fikk brukt) til sykehuset, for de hadde et lite "lager" som de ga ut til fok som manglet en dose eller to :) Ganske kjekt, i og med at holdbarheten er begrenset.

Er selv på 1. fryseforsøket nå, hadde innsett i går :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...