Frøken Smilla Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har fått meg ny telefon; xperia x10 mini pro. Så langt har jeg stort sett bare satt meg inn i det mest nødvendige, men det er så mye, og jeg blir forvirret ... For eksempel er det et ikon øverst i høyre hjørne som jeg ikke skjønner hva er, det står ikke noe om det i brukerveiledningen heller. Det er to piler, en som peker opp og en som peker ned, og med en H over. Pilene er grå, noe som gjør at jeg antar at de ikke "gjør noe" (overfører/sender), og om de gjør det, så har jeg fri surfing i to måneder, så det får stå sin prøve. Noen som vet hva symbolet er, eller hvordan jeg får det bort? En annen ting er at jeg ikke får til å legge app-er jeg har lastet inn som snarveier? Er det noen grunn til det?
Fluffe Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Ang app. Peøv dette. Gå på menyen til der du får appen.Så hold fingeren på appen til det durer så kan du plasere den på skjermen. Si fra om det virket
Frøken Smilla Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2011 Ang app. Peøv dette. Gå på menyen til der du får appen.Så hold fingeren på appen til det durer så kan du plasere den på skjermen. Si fra om det virket Oh, tusen takk! Det gikk nå Måtte bare holde litt ekstra lenge. Suverent! Nå lurer jeg på hvorfor dnb nor lurer meg på nettsidene sine, der de skriver at de har en app til android hvor man kan sjekke nettbank m.m. Den app-en finner jeg ikke i android market. Men, men, det er et mindre problem.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Gratulerer med en super telefon! Den kan du ha lenge. De to pilene betyr at mobilen er tilkoblet internett gjennom GPRS/HSCD/3G. DNB Nor sin app heter visst bare DNB NOR. Du finner den HER.
Just-A-Girl Skrevet 29. januar 2011 #5 Skrevet 29. januar 2011 Gå inn på innstillinger - sony ericsson - (tekstmelding) - leveringsrapport. -> Slå av dette. SE sender ut x10 mini pro med leveringsrapport slått på, dette koster da ekstra penger når du sender sms.
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2011 Gratulerer med en super telefon! Den kan du ha lenge. De to pilene betyr at mobilen er tilkoblet internett gjennom GPRS/HSCD/3G. Men hvordan får jeg skrudd av det, da? Kostnadene må jo løpe relativt fort dersom det står på hele tiden ...?
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2011 Gå inn på innstillinger - sony ericsson - (tekstmelding) - leveringsrapport. -> Slå av dette. SE sender ut x10 mini pro med leveringsrapport slått på, dette koster da ekstra penger når du sender sms. Takk for tips! Har allerede gjort det, da jeg har sett det gjentatt som en sak ved flere tilfeller. For øvrig ligger ikke meldingsinnstillingene mine under innstillinger - sony ericsson osv, men som et eget valg under melding, og jeg lurer litt på hvorfor. Det gjør det vanskeligere å følge instruksjoner i instruksjonboken og andre steder.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 hehe nei, det koster bare for de dataene du mottar/sender. Og vet ikke hvem du har, men telenor feks koster ikke mer enn maks 20kr dagen. Tror du trekker ned den greia fra toppen. Eller så kan du koble til trådløst nettverk så bruker du ikke GPRS selv om den er tilkoblet der.
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2011 hehe nei, det koster bare for de dataene du mottar/sender. Og vet ikke hvem du har, men telenor feks koster ikke mer enn maks 20kr dagen. Tror du trekker ned den greia fra toppen. Eller så kan du koble til trådløst nettverk så bruker du ikke GPRS selv om den er tilkoblet der. Jeg har netcom, men med fri surf i to måneder, så det er jo null problem nå i starten uansett Takk for informasjon! Har du samme telefon? Fornøyd? Ser mange klager på batterikapasitet, men det kan se ut som om det tar seg opp hvis man bare lader helt ut og helt opp noen ganger?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Mnei, jeg har en gammel HTC Touch Pro. Men jeg kjører Android på den innimellom. Har ikke funnet noen god telefon til å bytte den jeg har nå med. Batteri... To sek. LES HER
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2011 Grrrr, jeg får ikke til å overføre bilder fra pc-en og til telefonen. Eller, jeg får faktisk ikke til at pc-en og telefonen "ser hverandre" selv når usb-kabelen er koblet i. Why?? Kan noen hjelpe meg?
Aubree Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Grrrr, jeg får ikke til å overføre bilder fra pc-en og til telefonen. Eller, jeg får faktisk ikke til at pc-en og telefonen "ser hverandre" selv når usb-kabelen er koblet i. Why?? Kan noen hjelpe meg? Du må trykke på skjermen å velge filoverføring, eller koble til pc eller noe slikt Noen andre som plagdes med å koble til android marked? Jeg laga meg gmail adresse for å logge på, sto man måtte ha google konto. Men skriver inn brukernavn og passord og den står leeenge å prøver å koble til, men så kommer det opp en feil melding til slutt.. Hvordan kommer jeg meg inn på android marked?
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2011 Du må trykke på skjermen å velge filoverføring, eller koble til pc eller noe slikt Jeg gjør det, men det hjelper ikke. Det funker heller ikke å velge pc companion. Telefonen piper og ber om pinkode, og pc-en/programmet finner ikke telefonen. Kanskje det enkleste er å overføre ting til minnekortet via den eksterne minnepinnen? Hm. Android market har jeg ikke hatt noe problemer med, annet enn at jeg ikke finner den DnB Nor-app'en der (men den fikk jeg link til her, så det går nok bra).
Frøken Smilla Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2011 DNB Nor sin app heter visst bare DNB NOR. Du finner den HER. Hvordan får jeg installert denne applikasjonen? Den er ikke å finne på android market, så jeg er litt skeptisk ... der finner jeg bare dnb nor eiendom-app'en.
Frøken Smilla Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 31. januar 2011 Nå har jeg fått til å legge over bilder fra pc til telefon og omvendt. Men skal ikke telefonens skjermbilde "automatisk snu seg" når jeg vender telefonen (fra vertikalt til horisontalt)? Den gjør kun det når jeg skriver meldinger eller trekker ut tastaturet. Hm
nutshell Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 Kanskje noen kan hjelpe meg med en sak som irriterer meg med denne telefonen.. Når jeg skal bruke bilder som bakgrunnsbilde, som jeg enten selv har tatt/lagt inn eller hentet fra applikasjoner, forstørrer bildet seg slik at jeg kun får ca en fjerdedel av det som bakgrunn. Noen som vet om det finnes noen innstillinger som kan endre formatet eller liknede?
Gjest Cupcakes Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 Nå har jeg fått til å legge over bilder fra pc til telefon og omvendt. Men skal ikke telefonens skjermbilde "automatisk snu seg" når jeg vender telefonen (fra vertikalt til horisontalt)? Den gjør kun det når jeg skriver meldinger eller trekker ut tastaturet. Hm jeg har akkurat fått denne tlf i dag, og er veldig fornøyd til nå har drivet å sett på intsillinger og sånn, å der så jeg at du kan huke av eller huke på en instlling som bestemmer om det skal snu seg automatisk eller ikke, kanskje din er skrudd av?? instillinger - lyd og skjerm - skjerminstillinger - orientering: huk på haken
Hinata Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Driver og vurderer ny mobil, hvordan er det egentlig å skrive melding på denne, regner med det ikke er norsk tastatur, fungerer det greit allikevel?
Xaphan Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Gå inn på innstillinger - sony ericsson - (tekstmelding) - leveringsrapport. -> Slå av dette. SE sender ut x10 mini pro med leveringsrapport slått på, dette koster da ekstra penger når du sender sms. Det gjelder ikke for dem som har Android 2,1, den nyeste oppdateringen. Så de som nettopp har kjøpt mobilen har mest sannsynligvis 2,1 innstallert på den og trenger ikke slå av meldingskvittering.
Xaphan Skrevet 31. januar 2011 #20 Skrevet 31. januar 2011 Driver og vurderer ny mobil, hvordan er det egentlig å skrive melding på denne, regner med det ikke er norsk tastatur, fungerer det greit allikevel? Det er overraskende lett, selv om knappene er små. Og det er æ, ø og å på det, selv om de ikke er plassert på akkurat samme steder som på et QWERTY-tastatur, men det venner du deg fort til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå