Gjest Rampunge Skrevet 29. januar 2011 #21 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Den tacobølgen du snakker om, den har eksistert siden starten av 90-tallet. Den eneste forskjellen er at Toro nå har kommet med flere varianter av taco + at de bruker mye penger på reklame. Mao du ser for mye på tv Endret 29. januar 2011 av Rampunge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #22 Del Skrevet 29. januar 2011 La folk få spise hva de vil, akkurat som du selv forhåpentligvis selv spiser hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #23 Del Skrevet 29. januar 2011 Enkelte har kanskje godt av å bli minnet om at det finnes annen type mat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #24 Del Skrevet 29. januar 2011 Tacoribbe ble jeg servert for noen uker siden! jeg har å spist tacoribbe x antall gangerdenne vinteren - kjempegodt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #25 Del Skrevet 29. januar 2011 Taco 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carpaccio Skrevet 29. januar 2011 #26 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg lagde tacogryte og tacolasagne lenge før Toro lanserte det... Elsker tacokrydder, det kan brukes til det meste med kjøttdeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2011 #27 Del Skrevet 30. januar 2011 synes det er bra at Taco og meksikansk mat ( ) generelt har fått innpass her i Norge, skal ikke legge skjul på at jeg elsker meksikansk mat. men ingen av de produktene over her synes jeg er særlig gode, og jeg vil tro de smaker ganske lite som de ville smakt hadde de vært laget av meksikanere. Taco er ikke meksikansk. Det er amerikansk. Det riktige begrepet på den type mat er "Tex-mex". Jeg foretrekker å tilberede den type mat på en mer meksikansk måte. Ikke noe ferdigpulver. Og ikke noe salsa og kjøttdeig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #28 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei den var virkelig ikke god! Det ble med den ene gangen og aldri mer. Hjemmelaget tacopai derimot er namnam! Jeg fant oppskrift på nett og serverte til kjæresten, og siden dengang har han hatt dilla på den For min del er ferdiglagede tacosmakende retter lite interessant. Tacopizza går til nød an. Du får gjerne dele oppskriften eller sende en link om du fortsatt har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2011 #29 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Å gjøre en meksikansk/tex-mex- vri på andre retter ser jeg da lett ikke problemet med. Vi nordmenn har da vår egen vri på pizza for eksempel; kjøttdeig, løk og mengder med Jarlsberg er ikke akkurat italiensk for å si det sånn. Eller pølse i lompe i stedet for brød? Eller å lage pasta med norske ingredienser i sausen, som f.eks. røkt laks - er det like ille? Hva med den fantastiske vegetarlasagnen ei venninne av meg lager: asparges, sopp og verdens nydeligste bechamelsaus, er det å ødelegge lasagne? ...eller er det bare annerledes enn vanlig? Å blande retter og ingredienser er bare gøy, og kan gi helt nye smaksopplevelser og det er morsomt å tenke litt utenfor boksen. Hva pokker'n er galt med tex-mex-krydder som en ny smak i gryteretten - vi har jo allerede holdt på med å putte for eksempel brunost i gryteretter i årevis. Håper dere og klager hvis noen skulle slumpe til å bruke provence-krydder i en rett som ikke opprinnelig er fransk? Det er helt greit å ikke være fan av taco eller å synes at å putte tacokrydder i diverse andre retter ikke høres noe fristende ut. Men å påstå at man aldri blander ulike retter/smaker blir for dumt, altså. ...er det bare jeg som irriterer meg over at de bruker ordet "taco", forresten? Det er jo navnet på en hel rett, ikke bare krydderblandingen. (det er selvfølgelig for å selge, men det irriterer meg for det) Endret 30. januar 2011 av Pingting 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madison rose Skrevet 30. januar 2011 #30 Del Skrevet 30. januar 2011 Taco er ikke meksikansk. Det er amerikansk. Det riktige begrepet på den type mat er "Tex-mex". taco er en meksikansk rett, men den tacoen som er mest populær i Norge er tex-mex. ellers så er jeg enig i alt Pingting skriver over meg her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #31 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er enkelt å lage krydderet selv. Har du opskrift/tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #32 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er helt greit å ikke være fan av taco eller å synes at å putte tacokrydder i diverse andre retter ikke høres noe fristende ut. Men å påstå at man aldri blander ulike retter/smaker blir for dumt, altså. ...er det bare jeg som irriterer meg over at de bruker ordet "taco", forresten? Det er jo navnet på en hel rett, ikke bare krydderblandingen. (det er selvfølgelig for å selge, men det irriterer meg for det) Jeg har ingenting i mot å blande smaker og finne nye stiler. Det gjør jeg stadig vekk selv. Det jeg derimot synes er teit er pizza med tacochips og taco-ettellerannetnavn bare fordi man har mistet krydderposen i posematen. Forøvrig har jeg spist taco i USA på en skikkelig restaurant og etter det har jeg vegret meg for å spise det her hjemme. Det smaker rett og slett industri. En annen ting jeg synes er helt j... dårlig er kinakål som unnskyldning for salat. At Toro og et par andre nå gjør hele registeret sitt om til Taco-ettellerannet får stå for deres regning. Jeg kommer ikke til å kjøpe verken Peppes Pizza med tacochips eller taco lasagne eller torotacosuppe. Så kan jeg også opplyse at jeg som oftest lager gryteretter fra grunnen av - uten bruk av pose og jeg har ALDRI laget lasagne fra pakke. Jeg sluttet å lage mousaka fra pakke etter at jeg smakte "the real thing" i Hellas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2011 #33 Del Skrevet 30. januar 2011 Denne er ikke så verst! Selv pleier jeg ikke følge en bestemt oppskrift, men krydrer litt etter hva slags kjøttdeig det er og hva slags smak jeg har lyst på den dagen. Krydrene jeg alltid bruker er salt, nykvernet svart pepper, en eller annen form for chilipulver eller fersk chili, paprika, spisskumin og hvitløk, og en ørliten klype sukker. Ellers er det ofte jeg bruker løkpulver, ingefær, timian, oregano, eller andre urter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 30. januar 2011 #34 Del Skrevet 30. januar 2011 Tacogryte er veldig godt det Pleier å putte oppi mer grønnsaker som f.eks løk og paprika, og så lager jeg burritos med gryteretten som fyll og gratinerer i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2011 #35 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg har ingenting i mot å blande smaker og finne nye stiler. Det gjør jeg stadig vekk selv. Det jeg derimot synes er teit er pizza med tacochips og taco-ettellerannetnavn bare fordi man har mistet krydderposen i posematen. Forøvrig har jeg spist taco i USA på en skikkelig restaurant og etter det har jeg vegret meg for å spise det her hjemme. Det smaker rett og slett industri. En annen ting jeg synes er helt j... dårlig er kinakål som unnskyldning for salat. At Toro og et par andre nå gjør hele registeret sitt om til Taco-ettellerannet får stå for deres regning. Jeg kommer ikke til å kjøpe verken Peppes Pizza med tacochips eller taco lasagne eller torotacosuppe. Så kan jeg også opplyse at jeg som oftest lager gryteretter fra grunnen av - uten bruk av pose og jeg har ALDRI laget lasagne fra pakke. Jeg sluttet å lage mousaka fra pakke etter at jeg smakte "the real thing" i Hellas. Nei, men da er det jo greit da? At tacofeberen har tatt litt av har jeg ikke problemer med å være enig i, og som nevnt irriterer jeg meg grønn over ordbruken. Jeg kan også fort finne på å være interessert i å smake på tex-mex-pizza, men jeg vet ikke om Peppes sin er av typen jeg har lyst til å prøve. Har de tacochips PÅ pizzaen? *klø seg i hodet* Men... er det noen som fortsatt bruker kinakål som salat, altså? Forsvant ikke det på 90-tallet? *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 30. januar 2011 #36 Del Skrevet 30. januar 2011 Produsentene er selvfølgelig ute etter å selge mest mulig, men det er vel sånn at ikke alle nye ting slår til. Leste i dag at vi kan glede oss til frossen potetmos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2011 #37 Del Skrevet 30. januar 2011 Har de tacochips PÅ pizzaen? *klø seg i hodet* Peppes Pizza Rio Grande har taco chips PÅ pizzaen ja. Du kan jo selv tenke deg hva slags soggy affære dette blir ... æsj. Nå har det forsåvidt rablet litt for Peppes siden de har bearnaisesaus og pommes frittes på en av de andre pizzaene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #38 Del Skrevet 30. januar 2011 Tacochips på pizza er kjempe godt... Og dersom pizzaen lagges rett, så skal det ikke bli "sloggy". Dette er heller ikke en ny trend.. Eneste nye trenden er at de nå reklamerer mye mer for slike produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 30. januar 2011 #39 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg bruker (hjemmelaget!!!) tacokrydder på alt og jeg ELSKER det! At folk går rundt og kjøper ferdglagde tacoretter kan jeg ikke forstå, men det er jo ikke noe verre med tacogalskapen som Torogalskapen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. januar 2011 #40 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg skjønner ikke hvor spennende det er når "alt" skal smake taco, men folk får nå spise det de vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå