Gå til innhold

Hvordan ser bryllupskaka ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal den se ut? ..er kjempenysgjerrig:)

Vår kake skal være på tre etasjer, det er alt vi har avklart hittil.. Selv kan jeg lite om smaker/pynt og sånn, det finner vi på etterhvert.

....Så, fortell meg, hvordan skal din bryllupskake være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh! Det er alt jeg tenker på om dagen (nesten)..! Skal lage min egen kake®, har så mange ideer at det er helt skrekkelig! Er hverken konditor eller baker, men bare litt ivrig hobby-kake-bake-pynter.. Fargetemaet for vårt bryllup blir koks/svart med shimmer, perlemor og magenta (? ceriseaktig, veldig klar, mørk rosalilla))

Jeg tar VELDIG gjerne imot kritikk, tips og andre forslag! Skal følge denne tråden nøye..!

Lurer litt på 3 etasjer, vanlig runde. Ikke pilarer (stenger mellom kakene) men et stativ hvor "pinnen" er på sida, og kakefatene står ut. Blir 3 kaker rett over hverandre. Nå tenker jeg hvite marsipanlokk på alle. Usikker på pynte, nå har jeg følgende 3 alternativ for meg:

- Et 2cm marsipanbånd i farge magenta rundt kanten nede på hver kake. Deretter et dryss av småblomster i nyanser av magenta(lagd av blomsterpasta (sukkergreier)) opp et felt på siden, og videre i ubrutt rekke langs 40% av kakas ytre sirkel (og litt innover selvsagt). På det "ledige" feltet på toppen av kaka tenker jeg en eller annen tekst, ulike på alle tre selvsagt. Eks 1 med navn/dato, 1 med en strofe fra en sang som betyr noe for oss og 1 med et vers/ordtak om kjærlighet. øverste kake skal selvfølgelig ha en kaketopp, klassisk brudepar silhuette, tenker jeg.

- Samme blomsterdryss og tekst som over, men nå med roser i ulike størrelser, og roseknopper. istedet for et 2cm marsipanbånd tenker jeg et bånd bestående av små marsipankuler (fortsatt magenta) som ligger tettitett rundt kaka, helt ned mot kakefatet.

- istedet for blomster, lage sommerfugler i sukker. Fortsatt i nyanser av mangenta. Blir da sommerfugler i 3D, ikke sommerfugler jeg "tegner" på marsipanlokket.

I tillegg har jeg tenkt til å lage en kakeoppsats til; To marsipankaker formet som hjerter (heretter kalt bunnhjerter). Disse skal stå ved siden av hverandre, med ca 15 cm mellom de to "hjertebuene". På hvert av bunnhjertene skal det stå et mindre marsipankakehjerte (20-30% av størrelsen på bunnhjertet); plassert opp mot "hjørnet" som IKKE vender mot det andre bunnhjertet (dog ikke kant-i-kant). De to bunnhjertene skal bindes sammen med ei hvit bru laget av sukker, med gelender og greier. Litt usikker på pynten, tenker roser, samt en kaketopp på det ene av det lille topphjertet.

Puh, det ble et langt innlegg. Har også mange andre ideer, er skrekkelig at jeg ikke kan gjennomføre alle..! =)

Skrevet

Dæven, det hørtes verdig ut for Cake Boss!

Vi har snakka om sjokoladekake, med vaniljekrem/krem (altså blande vanlig piska krem med vaniljekrem, blir ikke så mektig van.smak da :) ) Men er veldig interessert i glatt overlag, men ikke marsipan :sprettoy:

Om det er mulig, vil jeg ihvertfall gjerne ha fondant/sukkerpasta over. Men skal snakke med bakeriet til uka om hva de kan gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...