Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er hos frisøren farger frisøren alltid håret før det klippes. Hvorfor gjør de egentlig det i den rekkefølgen? Var hos frisøren idag, vi snakket om hva jeg ønsket av farge og klipp og håret mitt ble deretter først farget og så klippet. Hadde i utgangspunktet langt hår, men nå er det ganske kort (får det såvidt i hestehale, og da blir det bare en liten tutt). Ble fakturert for farge langt hår, og det stemte jo det. Men hadde hun farget det etter at det var klippet så hadde det vel gjerne blitt farge kort hår/medium hår. Er vel ikke så mange kronene som skiller egentlig, men synes likevel det er litt rart.

Noen som har innspill på hvorfor det gjøres i denne rekkefølgen?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er hos frisøren farger frisøren alltid håret før det klippes. Hvorfor gjør de egentlig det i den rekkefølgen? Var hos frisøren idag, vi snakket om hva jeg ønsket av farge og klipp og håret mitt ble deretter først farget og så klippet. Hadde i utgangspunktet langt hår, men nå er det ganske kort (får det såvidt i hestehale, og da blir det bare en liten tutt). Ble fakturert for farge langt hår, og det stemte jo det. Men hadde hun farget det etter at det var klippet så hadde det vel gjerne blitt farge kort hår/medium hår. Er vel ikke så mange kronene som skiller egentlig, men synes likevel det er litt rart.

Noen som har innspill på hvorfor det gjøres i denne rekkefølgen?

Fordi håret er lettere og klippe når alt er i samme farge, man kan tilpasse klippen bedre om du har feks en effekt i håret ditt, og fordi du skal slippe og vaske det mer enn nødvendig.

Skrevet

Trodde man skulle tilpasse fargen etter hårklippen jeg da :lete:

Jeg vil tro det er latskap siden klippen er fin å gjøre mens håret begynner å bli tørt og klar til styling så dere ser hvordan det vil se ut. Eller et salgstriks ala kassadamer som hiver poser etter deg.

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har farget hos frisør, men alle gangene jeg har gjort det har de klippet først, og så farget etterpå :jepp:

Skrevet

Jeg tror frisørene har funnet ut hva som fungerer best for dem, noen liker å farge først, mens andre etterpå.

Noen frisørsalonger vil ikke sløse så mye med farge og penger, så de klipper alltid først.

• Liker 1
Skrevet

Men dette var jo sløsing på kundens bekostning.

Skrevet

Trodde man skulle tilpasse fargen etter hårklippen jeg da :lete:

Jeg vil tro det er latskap siden klippen er fin å gjøre mens håret begynner å bli tørt og klar til styling så dere ser hvordan det vil se ut. Eller et salgstriks ala kassadamer som hiver poser etter deg.

Ja, stemmer forsåvidt det, men når du har kundekonsultasjon vet du jo hvordan fargen og klippen blir og "henge i hop" :)

det andre avsnittet ditt skjønte jeg egentlig ikke ;)

Skrevet

Jeg farger alltid håret før klipp, av den grunn at da har hodebunnen naturlig beskyttelse av talg, mot stoffene i en fargebehandlingen. (Det er utrolig mange som reagerer med kløe) Hvis håret er langt og skal bli kort, tar jeg å grovklipper lengden. Tilslutt tar jeg fargepris for den lengden resultatet er..

Er helt enig med dere, at å ta penger for noe som ligger igjen på gulvet, er totalt håpløst! Hadde gitt klar beskjed til frisøren om det!! Sånt skal IKKE skje.!...

Skrevet

Jeg er anonym nr 9 som eg ikke skulle være det.. Men men..

Jeg glemte å skrive grunnen.. Jeg vasker håret før klipp, men ikke før farge... Hvis jeg klipper først blir det vask etter vask.. Ikke bra for hodebunnen...

Så ved å farge håret førs, spares hodebunnen... Enkelt og greit...

Skrevet

Jeg er anonym nr 9 som eg ikke skulle være det.. Men men..

Jeg glemte å skrive grunnen.. Jeg vasker håret før klipp, men ikke før farge... Hvis jeg klipper først blir det vask etter vask.. Ikke bra for hodebunnen...

Så ved å farge håret førs, spares hodebunnen... Enkelt og greit...

Men det er jo helt greit også ettersom du sier du ikke tar pris for farge på langt hår, om kunden skal klippes i en kort frisyre :jepp:

TS: vil du si noe om hvor i landet du klippet deg/farget, så vi andre er obs på hvilken salong som hadde denne fremgangsmåten?

Skrevet

TS her:

takk for tilbakemeldinger. Kjekt å se at det ikke bare er meg som lurer på dette.

Jeg går ikke til en fast frisør, og tror aldri jeg har opplevd annet enn at det først farges og deretter klippes. Men, jeg har aldri tenkt på det som et problem før denne gang hvor jeg klippet masse i steden for bare stusse noen cm.

Klippet meg på Åsane Storsenter i Bergen. Husker ikke helt hva salongen heter

• 10 år senere...
Skrevet

Lurer jeg på å.

Anonymkode: 79f8a...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...