Gå til innhold

Sitater, kloke betraktninger og vettuge ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du om noen sånne som du liker ekstra godt? Mitt bidrag:

"En drøm som ikke er tydet, er som et brev som ikke er lest"

Din tur. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de rikes paradis er skapt av de fattiges helvete. Victor Hugo

Skrevet

The impossible can always be broken down into possibilities

• Liker 1
Skrevet

"En psykiater er en person som stiller deg en masse spørsmål, som koster deg en masse penger, som din kone stiller deg helt gratis"...

:fnise:

Skrevet

"Gniere er ubehagelige,men samtidig behagelige forfedre"

Victor de Kowa

Skrevet

:)

Tiden har sine vinger på ryggen.

Først når den er fløyet forbi, ser man den.

Henrik Wergeland

• Liker 2
Skrevet

"Skaper vi menneskeverd skaper vi fred"

Fra Til Ungdommen av Nordahl Grieg

• Liker 4
Skrevet

" Jeg bestilte en pølse til, gaten lå tom og øde på begge sider nå. Jeg kaldsvetter nå. Kom til å tenke på hva en pølse faktisk var for noe. Et dødt dyr malt til mos og tilsatt allverdens kjemikalier. Et kadaver man faktisk har presset tilbake i dets egen tarm! Hvem hadde kommet på den sinnsvake ideen? - Ingvar Anbjørnsen Elling, fra elsk meg imorgen.

• Liker 4
Skrevet

Gjør intet i hemmelighet, for tiden ser og hører alle ting - og avslører alt.

- Sofokles -

• Liker 3
Skrevet

Everything is going to be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

• Liker 2
Skrevet

Så bra! Jeg digger gode sitater! Så lett å ty til når man ikke finner ord selv noen ganger.

Har noen..

- We spend money we don't have on things we don't need to create impressions that won't last on people we don't care about.

- Sterkere er den kjærligheten som vekkes av lengsel - enn den som holdes våken av erindring

- ‎Do not think of knocking out another persons brains because he differs in opinion from you. It would be as rational to knock yourself on the head because you differ from yourself ten years ago.

- Never trust a man who has never been fooled. He has learned nothing

- If someone wants to be a part of your life, they'll be there. So don't bother saving a spot for someone who won't make an effort to stay.

• Liker 4
Skrevet

Å være 70 år ung kan være mere oppmuntrende enn å være 40 år gammel...

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

There are, it has been said, two types of people in the world. There are those who, when presented with a glass that is exactly half full, say: this glass is half full. And then there are those who say: this glass is half empty. The world belongs, however, to those who can look at the glass and say: What's up with this glass? Excuse me? Excuse me? This is my glass? I don't think so. My glass was full! And it was a bigger glass!

- Terry Pratchett, The Truth

Skrevet

"Det er i motbakke det går oppover".

• Liker 1
Skrevet

Alle gjør feil. Kunsten er bare å gjøre dem når ingen ser på ;)

• Liker 1
Skrevet

"Når det er vår i Norge, da gråter menneskenes hjerter av smeltet kulde; lykken er ond, støtvis, pinefull, som når et forfrossent lem tines opp. (...) Våren er et løfte, men først og fremst er den et krav. Et vilt, umulig, hjerteskjærende krav. For hvem kan gjøre årets avslutning like storslått og majestetisk som dets begynnelse? Våren er et krav, og i sitt hjerte vet alle mennesker at de vil komme til kort. Derfor er våren så grusom, derfor er det gråt i menneskenes hjerter om våren."

Fra Sangen om den røde rubin av Agnar Mykle

• Liker 3
Skrevet

Du er like ung som din tro og ditt håp, og like gammel som din tvil og ditt mismot.

P.s. la oss bli flinkere til å gi en "pluss" når det er noe vi liker... :)

• Liker 2
Skrevet

Klag ikke under stjernene over mangel på lyse punkter i ditt liv.

-Henrik Wergeland

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Du er like ung som din tro og ditt håp, og like gammel som din tvil og ditt mismot.

P.s. la oss bli flinkere til å gi en "pluss" når det er noe vi liker... :)

Enig.

Jeg foreslår at vi gjør det lettere å lage + ved å ha et sitat i hvert innlegg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...