Gå til innhold

Fant en pistol på rommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en pistol på sønnen min sitt rom. Den lå tapet fast under senga og jeg oppdaget det da jeg skiftet på den. Trodde jo først at dette bare var en lekepistol, men jeg kjente at den var ganske tung og jeg kom bort i en knapp eller noe på siden og da datt det et magasin ut.

Vet vel innerst inne hva jeg skal gjøre, men hva skjer om jeg gir den til politiet? Kan jeg bare si jeg fant den ute? Men de stiller vel spørsmål uansett så kanskje ikke så lurt? Og hva skjer da? Må sønnen min i fengsel?

Har ingen tro på at dette er lovlig pistol og hadde det vært så hadde den vil ikke vært tapet fast under senga? Men kan ikke skjønne hva han trenger våpen til, ikke henger han i gjenger og ikke har jeg noe mistanke om at driver med kriminalitet heller. Eneste vennen hans er kjæresten og han er jo stort sett bare hjemme også.

Tenkte at jeg burde snakke med han først, men aner ikke hvordan. Og hva om han nekter på at den er hans eller noe? Han er i Tyskland nå og kommer ikke hjem før om ei uke og føler ikke helt at dette er noe man prater om på telefonen om akkurat.

Noen som har noen råd om hva jeg gjør i mellomtiden? Burde jeg bare gå til politiet eller skal jeg ta det opp md han først? Og hvordan kan jeg best mulig ta dette opp med han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han driver med stoff vil han være flink til å skjule det. Om han driver med kriminelle ting vil du være den aller siste til å finne ut av det. Hvem han henger med og hvem han kjenner vet du nok lite om, hvis det er av litt mer uredelige karakterer.

Du må levere fra deg våpenet til politiet. Hvis ikke er du like ille som den som har gitt din sønn våpenet. Du gjør din sønn en utjeneste ved å la han få fortsatt ha våpenet.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg synes du burde gå til politiet før du snakker med han. For du har vel ikke tenkt til å la han beholde den? Jeg aner ikke hva politiet gjør om de får inn en pistol.

Hvor gammel er sønnen din?

Hvis du er sikker på at sønnen din ikke er i en gjeng eller kriminell (husk at ungdommer er flinke til å skjule sånt), så kanskje du burde tenke på om han er mobbet eller fryst ut fra klassen/ungdomsmiljøet? Er han deprimert kanskje? Du bør uansett snakke med han, evt få noen andre til å snakke med han hvis han ikke vil åpne seg for deg. Kanskje han sliter med noe som du ikke har plukket opp. Noe han ikke vil at foreldrene skal vite. Da kan det kanskje være OK med en tredjepart å snakke med...

Og jeg er enig med deg at du burde vente med å prate med han til han kommer hjem...

• Liker 1
Skrevet

Han er 19.

Men han er hjemme hele tiden. Eneste gangene han ikke er hjemme er når han er på jobb eller med kjæresten sin og da er de hos henne (jeg kjenner foreldrene). Så klarer ikke helt å se hva slags gjeng det skulle være eller hvordan han får tid til å drive med kriminalitet når han bare er hjemme? Og jeg vet jo hvor han jobber og kjenner sjefen veldig godt så vet at det ikke er noe skalkeskjul.

Mobbing har jeg rett og slett ingen anelse om og skola går han ikke på. Aldri hørt om at han er blitt det og regner med han ville sagt det? Han forteller meg jo alt annet.

Nei, han er ikke depriment, hvertfall ikke som jeg vet om. Kan vel si at han er ikke akkurat noe a4 menneske og liker å være alene, men noe unormal er han heller ikke.

Synes dette er så forvirrende. Kan man skjule et stoffbruk så godt da? Nå var jeg på ferie med han i syden i jula og var med han så og si hele tiden. Jeg ville vel merket om han tok dop da? Og Der var vi 14 dager så ville ikke da et dopbruk bli litt vanskelig å bare ta en pause eller noe? Må innrømme at jeg vet ikke mye om slikt.

Skrevet

Du vet ikke hva han har tenkt til å bruke denne pistolen til. Det er ikke sikkert han har tenkt til å skade andre, kanskje han vil skade seg selv. Da vil du nok angre bittert om du ikke gjør noe nå. Jeg ville ringt politiet før han kom hjem.

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet og be om å få snakke med forebyggende avdeling. De har lang erfaring med slike ting. Tel 02800. Du vil møte mennesker som vet hvordan du ska håndtere dette.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...