Malon Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Hei, jeg er på slankern nå og prøver å gå ned minst 10 kilo til sommeren. Hr holdt på nå i noen dager. Siden det er en del mennesker som kan dette her skikkelig med kosthold og hva som er bra osv.tenkte jeg at jeg skulle legge inn et innlegg Smiley Er det bra trening å gå tur? Jeg går en times tur hver eneste dag. Minimalt bortsett fra det. Jeg hater å trene.. Har ergometersykkel hjemme, men det er ikke noe for meg. Jeg klarer rett og slett ikke, blir stiv og "øm" i lårene med en gang. Når våren kommer skal jeg prøve å begynne med jogging. Men som sagt, jeg går kun nå.. Kommer dette til å gi noe resultat? Jeg prøver å spise sunn mat. Drikker også en del vann, omtrent 3 liter om dagen. En typisk dag for meg ser slik ut: Frokost: havregrøt kokt på vann, med en most banan og kanel oppi. Lunsj: 2 knekkebrød med magerost og paprika oppå. Middag: En laksefilet eller kyllingfilet masse brokkoli ved siden av. Kvelds: 1-2 knekkebrød med magerost med noe grønt på. Er dette ok? Har hørt at banan ikke er så veldig bra å få i seg for mye av når man slanker seg... Men kan en banan om dagen gjøre mye skade? Hender også jeg spiser litt frukt innimellom måltidene. Kan jeg skeie ut på lørdag med en sjokolade og kanskje litt brus uten at det gjør noe? Jeg er forresten 19 år, 165 cm høy og veier 66 kilo. Er kanskje verdt å nevnes at jeg ikke er noe særlig flink til å legge meg tidlig, hender det blir noen laange netter, at jeg legger meg kl. 2-3 osv. Vet ikke om dette har så veldig mye å si men? Er arbeidsledig for øyeblikket så det blir mye pc og sånt... Er åpen for annen trening, men treningssenter er uaktuelt akkurat nå, for det har jeg ikke råd til.. Hvis noen har noen tips til effektive treningsmetoder, så bare kom med det.. Setter stor pris på alle svar Smiley
Wildy Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Virker da greit nok det ( selv om jeg synes det var fryktelig lite mat....). Som et tilegg til gåturene nå til å begynne med, hva med å ta noen enkle styrkeøvelser på stuegulvet når du kommer hjem? Rygghet, knebøy,utfall, crunch, planken og armhevninger tar ikke lange tiden, men gir gode resultater på sikt. Fordelen med å få inn litt stykre er at for det første får du langt bedre fasong på kroppen. Har du pærefasong i utgangspunktet vil du fortsatt ser ut som en pære selv om du mister endel fett; med styrketrening vil du stramme opp ( og inn) kroppen. Økt muskelmasse gir også økt forbrenning, og DET er en kjemefordel. Jeg er helt normalvektig, og slank, men spiser som en hest, uten å legge på meg eller at jeg må tenke på hva jeg spiser. Ganske enkelt fordi jeg har mye muskler. Tidliger, da jeg ikke trente, var en ferie med god mat og drikke nok til at jeg gikk opp adskillige kilo. Nå er aldri ferie eller jul noe problem lengre, jeg spiser mye og godt, også mye snop, men vekta er stabil uten at jeg må trene ekstra for det. For oss damer er det også viktig med styrketrening, vi er svakere i utgangspunktet, og trenger å "tyne" de musklene vi har litt for å få funskjonell styrke til vanlig hverdagsliv. I tillegg bør vi ha i bakhodet at vi bygger benmasse fram til slutten av tjueårene eller noe sånt, etter dette går det bare nedover. Styrketrening, og da spesielt trening med vektbelastning på skjelettet, f.eks knebøy, kan se ut til å ha god effekt også på benmassen. Så vi slipper å bli gamle, sprø damer som knekker for et godt ord....
wahaj Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Styrketrening er det beste for å gå ned i vekt. Musklene forbrenner fett selv etter trening, det gjør ikke kondisjon. noen tips der er, Jillian Michaels med 30 day shred, Banish fat boost metabolism, No more trouble zones og Yoga meltdown. Det man trenger til disse er matte og manualer eventuelt 2 flasker med vann. Dette kan lastes ned hvis du ikke vil betale for det. Ypperlig trening. En banan har ikke så mye å si, med mindre man følger andre retninger enn å telle kalorier. Men det er en del kalorier i banan. En gåtur er bedre enn ingenting.
Bonito Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Det å gå fort har hatt effekt hos meg iallefall. Jeg har mistet 20 kg kun ved å gå.
Malon Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2011 Tusen takk for svar, må prøves. Bonito: hvor mye gikk du, og hvor lang tid tok det for deg å gå ned kiloene?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Jeg ville ikke sagt at å gå en tusletur (powerwalk er et annet tema) på asfalt er trening annet enn i starten, det er bevegelse. Med trening utfordrer man kroppen og lungene. Jillian har som nevnt over meg flere gode DVD'er. Og jeg ville nok lagt til litt mer frukt/bær/grønt i løpet av dagen om jeg var deg. Grønnsaker kan du fråtse i.
Malon Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2011 Går alltid fort, sånn at jeg blir litt andpusten. Har en fast rute med en del oppoverbakker så det er ikke bare tusling :gjeiper: Har lastet 30 day shred. Tenkte å begynne på mandag. Gleder meg
tessa3 Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Ooh, denne 30 day shred må deffinitivt prøves! Googlet litt å fikk se før og etter bilder, så nå står den på nedlastning
kvinnerkvinner Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 Jeg synes det ser ut som det er lite protein og lite grøntfor.
Havbris Skrevet 29. januar 2011 #10 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Hei TS Jeg er ingen kostholdsekspert og heller ingen ekspert på det som har med trening å gjøre - men siden du ber om råd så kan jeg dele mine egne erfaringer med deg. Jeg gikk ned litt over 20 kilo i løpet av ett år for noen år tilbake - og har beholdet den vekta +- noen få kilo som går av og på i ferier etc. Mine legmannsråd er: - ikke tenk så radikale forandringer at du bare holder ut en uke. Ta små skritt om gangen og sørg for at du lykkes før du tar neste steg. Når du lykkes kommer motivasjon og da er du igang! - jeg kjøpte en treningssykkel som jeg satte foran TV og startet der. Begynte med små økter som jeg gradvis økte. - jeg begynte å gå turer på ca 60 min flere ganger i uken. Går såpass fort at jeg får opp pulsen og i variert "terreng". - jeg lever i en familie der vi er to voksne og to ungdommer. Det var uaktuelt å starte på noen spesifikk "diett" for meg. Kostholdet er justert og jeg har kuttet ned på det som er unødvendig- ingen av de andre her har vondt av det. Mer frukt og grønnsaker, mer hvitt kjøtt og fisk, jeg baker grovt brød selv osv. Lager det meste av maten fra grunnen av og spiser sjelden blandingsprodukter. Kuttet ut all brus etc - drikker masse vann i løpet av en dag. Drikker hvitvin i helgene. Dette har funket for meg- og jeg har aldri kjent det som noen "kur". Endret 29. januar 2011 av Havbris 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå