AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Har akkurat flyttet inn i ny leilighet. Parketten i enkelte rom ser ut til å ha tørket ut, og har trukket seg samme og spriker litt. Antar det kommer av ekstrem oppvarming. Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få den penere? Selv tenker jeg litt i retning av forsiktig fukting og så sette den i press, selvfølgelig veldig forsiktig og et langtidsprosjekt.
SmallTalk Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Jeg vil nesten heller tippe at det kommer av at det har vært for kaldt og tørt.
Gjest Lille-pus Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Tre er et levende materiale og vil, når det blir høyere fuktighet i luften inne i leiligheten, utvide seg igjen. Dette er helt naturlig
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Gulvet blir i orden igjen utpå sommeren.... Prøv evt å sette en panne med vann på vedovnen eller dusj med en sprayflaske. Men ikke overdriv, luftfuktere f.eks. er ikke anbefalt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå