Gå til innhold

Vaskemiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når eg har maskina full i klær, er det da nok med en halv kaffiskei vaskepulver til forvask, og en hel kaffiskei til selve vasken? Er dette mye eller lite? Når eg har mindre klær i, halvverer eg begge skeiene. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det avhenger av maskinen, så du må nesten se om tøyet er rent når det kommer ut. ;)

Hvorfor forvask, forresten? Det er vel ikke veldig nødvendig og ikke så veldig miljøvennlig, er det?

Skrevet (endret)

Jeg tenker at det avhenger av maskinen, så du må nesten se om tøyet er rent når det kommer ut. ;)

Hvorfor forvask, forresten? Det er vel ikke veldig nødvendig og ikke så veldig miljøvennlig, er det?

Det kommer an på hva man putter i vaskemaskinen, det. ;)

Her i huset går fotballtøy fra kamper og trening på sølepyttbane i vaskinen med forvask, hard hovedvask og to skyllinger, hvis ikke blir de ikke fri for sand og søle. Og det er ikke maskinen som er problemet, det er samboeren som liker å bade i gjørma som er problemet. ;)

Endret av SmallTalk
Skrevet

Forvasker alltid truser, sokker og håndklær, noe annet er ekkelt. Miljøvennlig er eg ikke uansett så :)

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hva man putter i vaskemaskinen, det. ;)

Her i huset går fotballtøy fra kamper og trening på sølepyttbane i vaskinen med forvask, hard hovedvask og to skyllinger, hvis ikke blir de ikke fri for sand og søle. Og det er ikke maskinen som er problemet, det er samboeren som liker å bade i gjørma som er problemet. ;)

Den følger jeg. Hadde mer "normalvask" i tankene, vasker ikke den type tøy. :)

Ekkelt, Redbull? Ja, ja, det er du som bruker det, du vet vel selv hvor urenslig du er.

Skrevet

Ekkelt, Redbull? Ja, ja, det er du som bruker det, du vet vel selv hvor urenslig du er.

ekkelt ja!! Og sånne kommentarer er unødvendig!! Er nok mer normalt å bruke forvask enn ikke, selv om du er redd for å skade miljøet!

Skrevet

ekkelt ja!! Og sånne kommentarer er unødvendig!! Er nok mer normalt å bruke forvask enn ikke, selv om du er redd for å skade miljøet!

Jeg er faktisk ikke enig med deg. Jeg tror det er mer vanlig å ikke bruke forvask enn å bruke det.

De aller fleste vanlig brukte klær blir mer enn rene på vanlig vaskeprogram. Finnes selvfølgelig noen unntak (som jeg allerede har nevnt), men de er i fåtall.

Skrevet

Har spurd mamma, svigers og seks venninner, å de vasker alltid med forvask når de vasker sengklær, truser, sokker og håndklær :) men kan være enig i at det ikke er vits HVER gang :) men så var det heller ikke forvask som var temaet her, men mengden vaskemiddel....

Skrevet (endret)

Har spurd mamma, svigers og seks venninner, å de vasker alltid med forvask når de vasker sengklær, truser, sokker og håndklær :) men kan være enig i at det ikke er vits HVER gang :) men så var det heller ikke forvask som var temaet her, men mengden vaskemiddel....

Og så og si ingen jeg kjenner bruker forvask hvis ikke tøyet er helt spesielt skittent. ;)

Mengden vaskemiddel, ja. Kan du ikke bare slenge oppi 2-3 mål så du er på den sikre siden? Eventuelt følge anbefalingen fra produsenten? :klo:

Endret av Brunhilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...