Gå til innhold

Tips til sanger/musikk som er populært

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Lurer på om noen har tips til typisk musikk/sanger som er populære blant barn mellom 3-6 år?

Har ikke barn selv, og er ikke oppdatert på hva som går på barne-tv o.l, men vet jo at det ofte er kjente sanger fra tv/film som blir likt, og som barn kjenner igjen.

Vet at kaptein sabeltann er populæt, men blir glad for flere tips om hva deres barn liker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage og kan si at barn i den alderen liker det meste av musikk som det er fart i. Gå inn på platekompaniet sine nettsider og se hvilke CD som er i salg der.

Men noen tips til CD'er som slår an på avdelingen jeg jobber på:

-Hits for Kids

-Musikken fra Knertenfilmene

-Barnas supershow

-Celine

-Malin

Skrevet

Ugh. Jeg går for mer tradisjonsrike musikkvalg, og mine fadderbarn og små slektninger har ingen problemer med det. Mine egne ører har derimot ikke mye til overs for trancedancifisert hypermusikk som jeg desverre har kommet over på diverse cd-plater.

Barnecder med Alf Prøysen eller historier og sang av Torbjørn Egner har blitt godt mottatt.

• Liker 1
Skrevet

Har tre barn fra 2-6, og her i huset går det mye i:

-Rasmus og verdens beste band (Kjempebra musikk og tekst!!)

-Knutsen & Ludvigsen

-African playground og andre Putumayo-barneplater

Orker ikke å ha musikk som vi voksne blir sprø av, snurrende dagen lang. Holder oss til ting både små og store liker, og det er mer enn nok å velge i :)

• Liker 1
Skrevet

når jeg jobba i barnehage, elska ungene forelska i lærern. ;)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Barna i barnehagen hvor jeg jobber, elsker av en eller annen grunn en barne-cd med Wenche Myhre. De liker også Prøysen, Sabeltann og de vanlige barne-cd`ene.

Men nå har vi hatt musikk som tema, og presentert ulike musikksjangre. De elsker Dovregubbens Hall, We will rock you, I was made for lovin`you, Macarena, Waka Waka m.m. Målet har vært å servere ulike sjangre, for å utvide horisonten deres, musikalsk sett.

Det må ikke være rendyrket barnemusikk for at unger skal like det. 2-åringene danser, headbanger, lytter, synger med og koser seg med ulik type musikk.

• Liker 1
Gjest white tiger
Skrevet

"Maur i rompa" av barnas supershow (tror jeg) er en hit her i huset. Ellers går det mye i kaptein sabeltann ja :)

Skrevet

AF1 - alle for en, sangene går mye her i huset :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...