Gjest MaxineM Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Hvordan gjør dere andre det? Har funnet ut at det er ganske dyrt å bli sminket av en proff. Men hvis man skal gjøre dette selv, eller av en venninne, hva med produkter? Går man i et parfymeri og sier man skal kjøpe full pakke? Er så usikker på dette med farger og hva som tar seg best ut på den store dagen...
Anglofil Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Bruker 2000 kr for oppsett av hår, i tillegg til at jeg også blir sminket. Synes ikke det er så verst pris. Mvh Yvonne
Frøken Helene Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Ja, jeg synes selvgjort er velgjort. Skal sminke meg selv. Har dessverre sett altfor mange skrekkeksempler på bruder i full krigsmaling. Har investert i en god primer til ansiktet og øynene + en fikseringsspray fra Clarins. I tillegg må jeg kjøpe en vannfast mascara. Ellers bruker jeg mine vanlige sminkeprodukter.
¤Pernille¤ Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Jeg gjør det antageligvis selv, men ei venninne har også tilbudt seg det -- hun jobber på parfymeri, så jeg stoler på henne, men jeg er veldig enig med Frøken Helene om at selvgjort er velgjort. Du skal jo se ut som deg selv, og det tror jeg du enklest oppnår med å gjøre det selv!
Lulilelu Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg kommer til å sminke meg selv. Hadde noen spurt meg for ett år siden så hadde jeg nok sagt at jeg ville ha en profesjonell, men nå har jeg fått mye mer kunnskap innen sminke, gode produkter og hvilken som passer til meg. 2 ting som er ett must på bryllupsdagen er primer til ansiktet og primer til øynene for at sminken skal holde seg. Så er det viktig å undersøke med foundation, finne helt riktig farge som holder godt. Skyggelegging og hightlight er også greit å øve seg på for det gjør underverker på bilder. Endret 31. januar 2011 av Lulilelu
Furstina Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Jag sminkade mig själv, både för priset men framför allt för smidigheten tidsmässigt, att jag fick färger och smink jag och min hud är van vid. Jag gick till en parfymeri/makeup disk i ett större varuhus och bad om råd kring färger. Fick riktigt bra hjälp med att välja ögonskuggor, och kompletterade med min egen underlagscreme, concealer, rouge, puder och läppstift. Så övade jag också hemma flera gånger för att se hur det skulle se ut, och hur jag skulle göra för att det inte skulle bli för mycket eller för lite.
Soon Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 God idè. Tror jeg kommer til å sminke selv ja. Jeg er ikke en person som bruker voldsomt med sminke, kun foundation, rouge og mascara. Sett alt for mange eksempler på at bruden ikke ligner seg selv i sitt eget bryllup. Men lurt å gå til parfymeri og få tips om farger etc
Lightblue Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Jeg skal gjøre det selv, kjøper inn det jeg mangler, og sørger for å få hjelp med å finne riktige farger
Soon Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Hva med håret da dere? Jeg tenker at jeg prøver selv, må selvfølgelig ha noen hjelpende hender men... Sikkert greit å øve noen ganger først, både på sminke og hår
Gjest MaxineM Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Takk for tips Tror nok jeg prøver å ordne dette selv ja. Sparer tid og penger, men må vel øve litt. Når det gjelder håret, har jeg en venninne som er frisør, som skal hjelpe meg. Problemet her er å finne ut hvordan jeg vil ha det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå