AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Etter å ha søkt litt rundt på sas sine sider, hvor jeg ikke finner frem til noen ting spør jeg her og håper noen vet Jeg har kjøpt en akustisk gitar (med et mykt trekk) som jeg gjerne vil ha med meg på en tur. Men så lurer jeg litt på hvordan jeg skal kunne få den med meg, evt. hvor mye det kommer til å koste. Jeg skal fly med sas, hvis det har noe å si, og har noen spesifikke spørsmål. 1. Kan jeg ha den med i håndbagasjen/inn på flyet 2. Koster det noe mer å sende den som bagasje (er jo mykt trekk, så må jo være speisialbagasje i såfall) 3. Hvis jeg kun tar med hådbagasje og gitaren, koster det noe da? Eventuelt om noen er litt flinkere enn meg til å navigere seg frem på sas sine sider og kan si hvor jeg kan sende dem en mail og spørre. Eneste jeg finner er et sted man kan sende tilbakemeldinger om reisen som allerede har vært :/
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har reist med gitar flere ganger, og har stort sett ikke hatt problemer. Norwegian begynte en gang å argumentere om at den ikke hadde riktig størrelse i forhold til håndbagasjereglene og forlangte at jeg skulle sende den som innsjekket spesialbagasje (og betale ekstra). Men da de ikke kunne garantere at det ble behandlet på skånsom måte, sa jeg at det ikke ble aktuelt. Jeg sa at jeg SKULLE ha den med inn på flyet! Inne på flyet var det ingen problem. Den går inn i hattehylla over setet ditt. MEN den går som EN stk. håndbagasje, så regn ikke med at du får med deg veska inn i tillegg (jeg henger den på skuldra til mannen min, jeg) På SAS har jeg ikke hatt problemer, og Widerøe putter den inn forrest i flyet.
Gjest Miam Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 (endret) SAS er stort sett veldig greie på dette med gitar. Er det hard kasse kan man selv velge om man vil sende den eller ta den med inn i kabinen. Jeg er helt sikker på at du som har mykt trekk får ta den med inn i kabinen altså Og de fleste som reiser med gitar har sekk/veske i tillegg, og det går som regel veldig bra (Jeg har jobbet i SAS, og har sett en del gitarer gå gjennom sikkerhetskontrollen ) Edit: Det koster ingenting å ha med gitar, det gjorde iallfall ikke det i sommer. Endret 29. januar 2011 av Miam
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 Tusen takk begge to! Da satser jeg på at det går fint Skal heldigvis bare på en korttur, så trenger ikke pakke så mye, så burde gå fint uten håndbagasje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå