AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har planer om å reise til USA og har derfor startet å spare penger. Men hvor mye må man regne med at en slik tur vil koste? Jeg tenker meg ca 10 dager i USA, og jeg vil egentlig se vestkysten. Har tenkt på å ta både vestkysten og østkysten, men det kan kanskje bli litt heftig å få det unnagjort på rundt 10 dager. Er det noen som har vært i USA tidligere som kan si litt om kostnadene for turen? Evnt. komme med tips til bosteder og forflyttingsmuligheter langs vestkysten?
herpassion Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 Drar du alene, eller med noen andre? Har selv bodd 1 år i USA (Las Vegas), og har vært i FL, NY, Minneapolis, SF, LA etc. Vil du til Vest kysten ville jeg nok ha leid bil et sted. Si f.eks at du flyr til Las Vegas, så hadde jeg leid bil m/GPS, tatt 1.5 dag der, for så å kjøre til LA eller no som tar 5 timer, og det er en del å se på veien. Jeg har gjort dette og det er veldig bra. San Diego er også verdt å dra til, Kjøre langs kysten opp til SF, hvor det er helt nydelig.. Når du kommer til SF kan du jo ta noen turer opp til vingårdere litt lengre oppe, besøke red wood forest, og jeg ville nok ha vært noen dager i SF også. En helt utrolig by. Og du kan levere leiebilen din er når du skal hjem igjen. Fantastisk. Flyreisen kommer godt oppe i 8-9 000, og lomme penger kommer helt an på om du vil shoppe mye, som du antagelig kommer til å gjøre, så ikke pakk mer enn et par sandaler, også går du med vanlige sko, vanlig jakke, noen t.skjorter, bukse, og short /skjørt. resten kommer du til å kjøpe der. Tro meg. Hadde du vært meg som er en shopping-glad jente ville jeg vel ha tatt med det flybilletten koster. Husk, det koster å gjøre ting over alt i USA. Er du glad i berg og dalbaner er SixFlags det beste stedet i USA og ligger rett utenfor LA. Kåret til beste berg og dalbaner i verden. Er mange outlets med mange gode tilbud, med masse fine klær, billige merke sko som vil koste det dobbelte i Norge osv. Kos deg
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Mest sannsynlig vil jeg dra alene, evnt. sammen med en annen, så max to. Ser for meg at det kan bli en del shopping ja. Men hvordan er det å bo i USA? Hvilken standard på hotell bør man velge seg?
herpassion Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Hadde jeg vært deg/dere, så ville jeg ikke ha bestillt hotell osv før du kom. når jeg reiste rundt, så fant vi bare en bed n breakfast.. Du skal jo bare sove der uansett.. men å leie bil er et must. Du kommer deg ikke ordentlig rundt uten det. Hvis du har bestemt og bestillt hotell i forveien, så kan det hende at du egentlig vil bli lengre ett annet sted siden du likte deg der så godt, Selvfølgelig hotellet/motellet må jo være renslig, men inkl. frokost ell lignende er ikke et must. Mat er billig og godt overalt. Bare du får en grei seng er det det som teller. I USA må du bare føle det på deg.. Vil du et sted, dra dit. Føler du at du må bli lengre, ja da blir du lengre. Det er hvertfall mitt syn. Noen steder gikk ikke opp til forventningene, mens andre gikk over forventningene og kunne bli en dag extra. Så derfor viktig å ikke bestille rom i forveien. Men i San Francisco er det lurt å bestille hotell.. Der kan du være noen dager uansett.. Så sett et mål om å være i san francisco slik at du er der minst 2-3 netter før du drar hjem. =D
Lady La-Laa Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Jeg vil anbefale å ta ENTEN vestkysten eller østkysten. Ti dager er altfor lite hvis du skal begge plasser. I tilegg blir det megadyrt å bestille enveisbiletter. Blir fort dobbel og tredobbel pris da, så da lønner det seg faktisk heller å fly hjem i mellomtiden, og heller har tur/retur billett dit du skal. Følg med på prisene så skan du slå til når de er på det laveste, selv har jeg nettopp bestilt tur/retur til LA for 4600 :) Dagen etter gikk prisene opp til 7000! Lei bil for all del, og bestill iallefall første overnatting (denne adressen må du jo også oppgi ved innreise, så er kjekt å ha) Deretter kan du ta det som du kommer, hvis du ikke har bestilt på forhånd så er du jo mer fleksibel hvis det er en plass du ønsker å være lenger/kortere! Det er likevel lurt å gjøre undersøkelser på forhånd, se deg ut moteller/hoteller du kan tenke deg å bo på, så ender du iallefall ikke med noe snuskete eller altfor dyrt! Velger du vest-kysten er iallefall hotellprisene i Las Vegas latterlig lave, og du kan bo som en dronning for omtrent ingenting... I SF og LA må du betale mer for standard, men kan bo fint nok for 300-500kr natten per hode
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Hotellstandarden varierer veldig. Anbefaler å skaffe overnatting hvertfall de første nettene også ta resten etterhvert. Hotellkjeder som er ok: Best Western, Holiday Inn, Marriott (høyere standard) og budsjettvariantene er Days Inn og Comfort Inn. Når det gjelder budsjett så kommer det jo helt an på hva du har tenkt å gjøre. Mye sightseeing, theme parks og slikt koster fort rundt 40-50 dollar også selvfølgelig shopping. Mat er billig, du kan få fast food for et par dollar så det fins virkelig noe i alle prisklasser. For 10 dagers opphold hadde jeg hvertfall beregna rundt 10.000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå