Gå til innhold

redd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde dere satt babyen dere til noen den er redd for?barnevakt altså.om det så er besteforeldre eller andre.vet mange gjør det.jeg hadde aldri klart og sett babyen min livredd i et annet fang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig ikke! Ikke engang da hun var redd og skeptisk ovenfor alle andre enn meg og pappan..

Skrevet

Men åssen skal babyen venne seg til tanta si eller besteforledrene sine osv hvis h*n ikke får bli holdt av de? Nevøen min var livredd for meg i begynnelsen, Skrek hele tiden han så meg og når jeg holdt han. Mamma sa vi bare måtte venne han til meg og det tok ikke så lang tid før han slutta å skrike når han så meg :)

Skrevet

Hvis barnet er veldig sjenert og engstelig for de andre i slekten (besteforeldre ol), så skal man ikke overlate ungene til dem alene før de føler seg trygge. Mine barn har blitt kjent med besteforeldre når vi er tilstede, og så har besteforeldrene passet dem når ungene har vokst seg fortrolig med disse.

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg barn men hadde ikke latt noen passet ungen min hvis han/hun var redde for de. Bedre å vente til babyen venner seg til de og ikke er redd.

Som f.eks så var dattra til en venninne av meg livredd for besteforeldrene sine. Altså foreldrene til typen hennes. Spesielt bestefaren. Hver gang hun så de ble hun sikkelig redd og hylte, Litt kjipt for da kunne ikke de sitte barnevakt. eller de hadde passet babyen en kveld og da hadde hun hylt så og si hele kvelden. Hun var livredd. Men nå er hun 1 år og alt går fint. Hun er ikke redd lengre nå. Heldigvis. Kan ikke være noe gøy å være besteforeldre til en baby som er livredd for deg og som hyler når den ser deg.

Gjest starligt
Skrevet

Men åssen skal babyen venne seg til tanta si eller besteforledrene sine osv hvis h*n ikke får bli holdt av de? Nevøen min var livredd for meg i begynnelsen, Skrek hele tiden han så meg og når jeg holdt han. Mamma sa vi bare måtte venne han til meg og det tok ikke så lang tid før han slutta å skrike når han så meg :)

har du barn selv?

man trenger ikke og overlate en baby til andre for og få de trygge.

man kan sitte sammen på gulvet f.eks og lage det morro.det har vi gjort.

hadde du gjort deg noe selv vondt om du absolut ikke måtta???noe som du virkelig hadde vært REDD for???nei det hadde du ikke(med mer eller mindre du er koko).man må ta ting etter barns tempo.skal man få et trygt barn hjelper ikke tvang.

det er ganske logisk!

det kan ende opp med at barn som blir tvunget på den måten ikke vil til de etter hvert.og da får barnet et negativt inntrykk av den personen den er hos som den er redd for.

Skrevet

har du barn selv?

man trenger ikke og overlate en baby til andre for og få de trygge.

man kan sitte sammen på gulvet f.eks og lage det morro.det har vi gjort.

hadde du gjort deg noe selv vondt om du absolut ikke måtta???noe som du virkelig hadde vært REDD for???nei det hadde du ikke(med mer eller mindre du er koko).man må ta ting etter barns tempo.skal man få et trygt barn hjelper ikke tvang.

det er ganske logisk!

det kan ende opp med at barn som blir tvunget på den måten ikke vil til de etter hvert.og da får barnet et negativt inntrykk av den personen den er hos som den er redd for.

Ro du deg ned da.

Jeg missforsto innlegget. Jeg snakket ikke om å sitte barnevakt for en redd baby men å holde en baby liksom. Jeg snakket om når foreldrene er tilstedet og ikke man er alene med ungen. Nevøen var ikke alene med meg men jeg holdt han mens andre var rundt. Var det jeg mente. Det ser ikke jeg noe galt i. Nevøen min var redd for meg i begynnelsen men han er ikke sånn nå lengre. Etter jeg hadde holdt han flere ganger gikk det fint.

Skrevet

Litt usikker på om du mener barnevakt eller om babyen skal bli holdt av et menneske det er redd for mens foreldrene er tilstede. Barnevakt ville være helt uaktuelt, mens jeg hadde forsøkt å venne det til mennesket mens jeg selv var tilstede. Men som en annen sier, babyen må jo ikke nødvendigvis holdes, dere kan jo starte med at babyen sitter på fanget til mor eller far mens mennesket det er redd for sitter ved siden av?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Alle babyer har en periode hvor de er skeptiske og til og med redd fremmede. Det er helt normalt, og tyder på en sunn utvikling. Som regel går det over når de nærmer seg året, om ikke før.

Jeg ville ikke latt noen sitte barnevakt for et barn som er i denne fasen, om ikke barnet viste at det var trygg på vedkommende. Ville heller ikke tvunget det til å sitte på armen/fanget, om det skrek og viste tydelig redsel for vedkommende. Hadde heller tatt det gradvis, og latt barnet venne seg til vedkommende over litt tid mens jeg selv var den trygge barnet kunne holde seg ved.

Skrevet

Hvis det var lenge til hun skulle sitte barnevakt, og vi ikke hadde andre muligheter, så hadde vi hatt henne på besøk noen ganger, og kanskje fått babyen trygg på henne. Hvis det ikke gikk, hadde vi uansett ikke latt babyen være hos en barnevakt han var redd. Da hadde jeg/han heller blitt hjemme.

Skrevet

Alle babyer har en periode hvor de er skeptiske og til og med redd fremmede. Det er helt normalt, og tyder på en sunn utvikling. Som regel går det over når de nærmer seg året, om ikke før.

Jeg ville ikke latt noen sitte barnevakt for et barn som er i denne fasen, om ikke barnet viste at det var trygg på vedkommende. Ville heller ikke tvunget det til å sitte på armen/fanget, om det skrek og viste tydelig redsel for vedkommende. Hadde heller tatt det gradvis, og latt barnet venne seg til vedkommende over litt tid mens jeg selv var den trygge barnet kunne holde seg ved.

Alle babyer har det ikke sånn. Vi var veldig opptatt av å legge til rette for at vår ikke skulle bli sånn, så vi plasserte han på andre fang ved hver anledning vi fikk fra han var nyfødt. Vi hadde han i barnepassen på treningssenteret fra han var fire måneder, og han ble ofte passet av besteforeldre og en tante fra han var ganske så liten, uten at vi var tilstede. Vi har aldri noensinne opplevd at han har vært skeptisk overfor verken familiemedlemmer eller fremmede. Tvert imot!

Men hvis jeg hadde hatt en unge som var redd ville jeg absolutt ikke etterlatt han alene med vedkommende før han syns det var greit, og han var trygg. Da får man heller være hjemme selv.

Gjest starligt
Skrevet

Litt usikker på om du mener barnevakt eller om babyen skal bli holdt av et menneske det er redd for mens foreldrene er tilstede. Barnevakt ville være helt uaktuelt, mens jeg hadde forsøkt å venne det til mennesket mens jeg selv var tilstede. Men som en annen sier, babyen må jo ikke nødvendigvis holdes, dere kan jo starte med at babyen sitter på fanget til mor eller far mens mennesket det er redd for sitter ved siden av?

mener begge deler i grunn.

ja vi har gjort det sånn at han sitter i våres fang mens en han er redd for sotter siden av.ellers har vi sitti en del på gulvet og en har leika med han med noe vi vet han liker godt.og det har fungert bra.

Skrevet

Signerer Vibi.

Vår har heller aldri vært redd/skeptisk til noen, da vi fra nyfødt alder av har plassert han masse på andres fang ;)

Men hadde ikke utsatt han for å måtte være alene med noen han var redd, nei.

Skrevet

Alle babyer har det ikke sånn. Vi var veldig opptatt av å legge til rette for at vår ikke skulle bli sånn, så vi plasserte han på andre fang ved hver anledning vi fikk fra han var nyfødt. Vi hadde han i barnepassen på treningssenteret fra han var fire måneder, og han ble ofte passet av besteforeldre og en tante fra han var ganske så liten, uten at vi var tilstede. Vi har aldri noensinne opplevd at han har vært skeptisk overfor verken familiemedlemmer eller fremmede. Tvert imot!

Men hvis jeg hadde hatt en unge som var redd ville jeg absolutt ikke etterlatt han alene med vedkommende før han syns det var greit, og han var trygg. Da får man heller være hjemme selv.

Dette virker for mange, men ikke alle.

Noen blir redde uansett. De fleste vokser det av seg etter noen måneder, andre trenger mere tid.

Hadde jeg hatt en redd baby ville jeg ha holdt den selv, men sittet ved siden av den "skumle" personen. Så kan babyen selv velge om h*n ville se på denne eller ei.

Skrevet

har du barn selv?

Dette er den mest idiotiske, lite gjennomtenkte kommentaren jeg noen gang hører! Fy faen så dårlig gjort!!!! Våger du å antyde at noen som ikke har barn selv ikke har peilig bare av den grunn??? Du burde ikke hatt barn i det hele tatt når du er så respektløs ovenfor andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...